سرویس: استان ایلام
کد خبر: 62010
|
00:29 - 1402/08/15
نسخه چاپی

یادداشت؛

حماس سرعت محو رژیم صهیونیستی را شدت خواهد بخشید

حماس سرعت محو رژیم صهیونیستی را شدت خواهد بخشید
کار حماس یک دوران جدید برای آزادی همه فلسطین خلق کرد و پس از این سرعت محو رژیم صهیونیستی بسیار شدت خواهد گرفت.

به گزارش ایلام بیدار، علی مهدیان کارشناس مسائل سیاسی  در یادداشتی نوشت: رژیم صهیونیستی سالهاست که انواع جنایت‌ها را علیه مردم مظلوم غزه انجام می‌دهد و در این راه تمام ارزش‌های انسانی را زیر پا گذاشته است.

اساساً طرح جبهه مقاومت برای محو رژیم صهیونیستی چیست؟ الان فرض کنیم حزب‌الله یک جنگ تمام‌عیار را شروع کند، قدم بعدی چیست؟ نبرد حماس چه گرهی را باز کرد؟

رژیم صهیونیستی یک لشکر و پایگاه نظامی یا حکومت صرفاً نیست. یک دولت ملت است که در دنیا رسمیتش داده‌اند. همه غرب با همه توان در اوج مشکلات، حاضر است آبرو و حیثیتش در حقوق بشر و آزادی و چه و چه برود؛ اما رسماً و مستقیم پای‌کار آن بیاید. چگونه می‌توان چنین موجودی را محو کرد. 

دو اتفاق باید بیفتد. اول آنکه فلسفه وجود این دولت باید در عمل زیر سؤال برود. یعنی به‌هیچ‌وجه هزینه بودنش به فایده بودنش نمی‌ارزد. دوم آنکه باید اساساً این مهاجرین بروند. فلسفه رژیم صهیونیستی چیست؟ او بنا بود مناسبات منطقه را با هژمونی و ابر قدرتی خود تحت اختیار بگیرد. مانع جوشش و قیام و حرکت‌های اسلامی و شکل‌گیری حکومت‌های مستقل شود. مانع ایجاد وحدت و همسویی مسلمین شود.

راه درگیری چیست؟ ایران برای این منظور چند اتفاق را هم‌زمان پیش می‌برد: 

اول. باید یک ابرقدرت در جبهه مقاومت در منطقه شکل بگیرد. قدرتمند شدن ایران محاسبات کشورها و جریان‌های منطقه را تغییر می‌دهد. آنچه از زبان رهبری درباره جهش علمی و اقتصاد مقاومتی و چه و چه می‌شنوید یک معنای مهم تمدنی دارد.

دوم اینکه یک همسویی در جهت مقاومت و درگیری با استکبار باید در منطقه شکل بگیرد. تمام پیام‌های حج رهبران انقلاب را ازاین‌جهت ببینید. مناسبات حاکمان منطقه را ازاین‌جهت رصد کنید. 

این دو اتفاق عملاً رژیم صهیونیستی را بی‌خاصیت خواهد کرد. اگر ابرقدرتی و هیمنه رژیم صهیونیستی بشکند و در نظام محاسبات کشورهای منطقه جایگاهی نداشته باشد عملاً کارکرد این رژیم برای غرب از بین می‌رود. 

سومین اقدام تنگ کردن حلقه محاصره مسلحانه ملت رژیم صهیونیستی است ما باید چهارگوشه رژیم صهیونیستی موجودیت‌هایی مثل حزب‌الله داشته باشیم که همه مردم و حاکمان رژیم صهیونیستی و کل جهان از اخم و لبخند و بالا و پایین‌رفتن تن صدای فرماندهانش بلرزند و قیمت نفتشان بالا و پایین شود. رژیم صهیونیستی باید برای غاصبان ناامن شود.

هر چقدر حماس مستقل‌تر به نظر برسد هم در عملیات و هم در نبرد، این هدف بهتر محقق می‌شود. حماس حقیقتاً هم به‌عنوان یک مجموعه مسلح مستقل به‌سهولت در حال پیروزی است. بعدازاین جنگ حماس یک حزب‌الله قدرتمند خواهد بود. بی‌بروبرگرد.

بعلاوه هیمنه رژیم صهیونیستی در نظام محاسبات حاکمان و استراتژیست‌های منطقه در همه ابعاد کاملاً شکسته. هم چهره‌اش بین مردم، هم توان نظامی و امنیتی‌اش و هم انزوای سیاسی‌اش. دوران دیگری برای رژیم صهیونیستی در منطقه شکل‌گرفته است.

اگر حماس موفق به آزادی شش هفت هزار زندانی فلسطینی بشود هم یک رخداد مهم دیگر است. پیروزی غزه فضای خیزش اجتماعی نسل جدید در کرانه باختری را بسیار جدی‌تر می‌کند. آزادی زندانی‌ها نیز به ایجاد جدی‌تر کرانه باختری مسلح کمک بیشتری می‌کند. تسلیح کرانه باختری هم کمر رژیم صهیونیستی را خواهد شکست و هم ضلع سوم محاصره را شکل می‌دهد. سرعت تحولات ازاین‌جهت بسیار بالا است. 

تمام کشورها و گروه‌های مقاومت منطقه هم باید در نظام سیاسی دنیا به‌گونه‌ای عمل کنند که فشارهای بین‌المللی به آنها با بهانه‌های مختلف به حداقل برسد؛ لذا در چارچوب ساختار دولت ملت اقدام می‌کنند. همچنین همه عناصر مقاومت محتاج همراهی و توجیه بدنه مردمی کشورهای خود برای مبارزه‌اند؛ لذا حشدالشعبی عراق یا حزب‌الله لبنان یا سپاه ایران با همه این محاسبات عمل می‌کنند. بنا نیست توسعه جنگ و افزایش بی‌منطق کشته‌ها و ضربه به کشورهای منطقه رخ دهد. 

نیروی مقاومت تمیز می‌جنگد، هر ضلع آن کاملاً قدرت توجیه بدنه مردمی و نظام بین‌المللی را دارد و یک طرح کلان گام‌به‌گام را پیش می‌برد. این حرکت عین کمک و مدد کل بخش‌های جبهه به یکدیگر هم هست. حالا با این توضیح معلوم می‌شود سید مقاومت در این سخنرانی چه کرد. حفظ موجودیت غزه و‌ حماس در قالب تمام‌شدن جنگ و آزادی زندانیان دو طرف، شکستی بسیار بالاتر از هفت اکتبر برای رژیم صهیونیستی است. جبهه مقاومت می‌داند آتش‌بس با این وضعیت برایش مفیدتر است و غرب پشتیبان رژیم صهیونیستی هم برایش نمی‌ارزد وارد کارزاری بزرگ‌تر شود. تهدیدهای روسیه و کره شمالی و شلیک‌های محدود یمن و عراق و سوریه و امثالهم را هم در همین قالب باید دید.

 

انتهای خبر/ر

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد

تازه ترین مطالب