سرویس: استان ایلام
کد خبر: 61737
|
02:30 - 1402/07/30
نسخه چاپی

یادداشت؛

والدین مراقب رفتار و گفتار خود باشند

والدین مراقب رفتار و گفتار خود باشند
والدین مراقب رفتار و گفتار خود باشند، چرا که رفتار و گفتار آنها الگوی کودک در مدرسه و اجتماع است

به گزارش ایلام بیدار، فرشته سنجیده فعال رسانه‌ای در یادداشتی نوشت: خانواده محیطی است که شخصیت فرد از ابتدا در آن پایه‌گذاری می‌شود و نحوه تربیت و رفتارهای والدین تأثیر بسیار زیاد در شکل‌گیری شخصیت کودک دارد، هر چه محیط خانواده سرشار از احترام و صمیمیت به همدیگر باشد بدیهی است که در رشد مثبت کودکان تأثیرگذار خواهد بود.

 والدین برای کودکان آن‌چنان جایگاه ویژه‌ای دارند که طرز صحبت و رفتار آنها الگوی کودکانشان قرار خواهد بود.

 نوع سخن‌گفتن والدین و احترام یا بی‌احترامی آنها نسبت به همدیگر کاملاً بر کودکان تأثیر می‌گذارد، پدر و مادرها اگر مشکل و یا جر و بحثی در محیط خانه با همدیگر دارند حواسشان باشد که کودکان می‌بینند و می‌شنوند و یاد می‌گیرند، این رفتارها نه‌تنها ذهن کودکان را درگیر می‌کند و بر عملکرد رفتاری آنها به‌ویژه در مدرسه تأثیر می‌گذارد که ممکن است در موارد مشابه و یا جر و بحثی که با هم‌کلاسی‌هایی‌اش در مدرسه رخ می‌دهد با ادبیات دور از نزاکتی که شاهد آن در خانواده خود بوده است سخن بگوید و کم‌کم به این طرز صحبت‌کردن عادت کند.

 متأسفانه برخی از والدین وقتی بنا بر هر دلیلی با هم دعوا می‌کنند بی‌توجه به نظاره‌گر بودن بچه‌ها الفاظ و کلمات بسیار رکیکی را نسبت به همدیگر به کار می‌برند که بعداً شاهد گفتن همان گفتار رکیک از زبان کودکان خود می‌شوند و با تعجب دنبال دلیل می‌گردند!!

هر چه رفتار والدین با همدیگر صمیمی و سرشار از احترام باشد فرزندان در خانواده احساس آرامش بیشتری دارند و در نتیجه همین حس را همیشه و در همه‌جا همراه خود دارند و بر اساس آن رفتار می‌کنند.

 والدین عزیز تا می‌توانند نسبت به رفتارهای خود حساسیت و توجه بیشتری داشته باشند تا خدای‌ناکرده رفتار نامناسب آنها تأثیرات منفی در حال و آینده کودکان نگذارد.

 

انتهای خبر/ر   
 

 

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد

تازه ترین مطالب