سرویس: استان ایلام
کد خبر: 605
|
12:08 - 1391/08/10
نسخه چاپی

ایجاد کنسولگری عراق در ایلام نهایی شد

ایجاد کنسولگری عراق در ایلام نهایی شد
نماینده مردم ایلام در مجلس شورای اسلامی گفت: سرانجام با ایجاد کنسولگری عراق در ایلام به منظور توسعه روابط اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی استان و کشور همسایه موافقت شد.

 

به گزارش ایلام فردا به نقل از ایرنا،دکتر احمد شوهانی به دیدار تازه خود با سفیر عراق در جمهوری اسلامی ایران اشاره و بیان کرد:‌ سفیر این کشور در خصوص پی گیری راه اندازی کنسولگری عراق در ایلام از طریق دولت مرکزی خود موافقت کرد.

وی ادامه داد: با توجه به این که مرز بین المللی مهران از مهمترین کانون های تردد زوار و صادرات کالا به عراق محسوب می شود،‌ ایجاد کنسولگری این کشور در استان ایلام از هر حیث توجیه دارد.

وی اظهار کرد: افزون بر این، اکنون پنج هزار تبعه عراقی در شهر ایلام سکونت دارند که برای انجام کارها و امور مرتبط با آنان نیاز است که کنسولگری این کشور در منطقه دایر شود.

شوهانی افزود:‌ ایجاد کنسولگری عراق در این استان به توسعه مراوده های تجاری و تردد زوار عتبات عالیات عراق کمک فراوانی می کند.

این نماینده مجلس گفت: مسوولان عراقی با راه اندازی کنسولگری این کشور در استان موافقت کرده اند و قرار است بزودی مقدمات استقرار آن در شهر ایلام فراهم شود.

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد

تازه ترین مطالب