سرویس: استان ایلام
کد خبر: 604
|
09:46 - 1391/08/09
نسخه چاپی

هشتمين جلسه شوراي ادبيات داستاني بسيج در ایلام برگزار شد

هشتمين جلسه شوراي ادبيات داستاني بسيج در ایلام برگزار شد
هشتمين جلسه شوراي ادبيات داستاني بسيج با حضور شورای انجمن ادبیات داستانی مرکز و استان های لرستان،کرمانشاه و ايلام به میزبانی سازمان بسيج هنرمندان استان ایلام در محل مجتمع فرهنگی رفاهی فرهنگیان ایلام برگزار شد.

به گزارش ایلام فردا به نقل ازپایگاه اطلاع رسانی سپاه امیرالمومنین(ع)، در اين جلسه محمود علی پور، مسئول سازمان بسیج هنرمندان ایلام، ابراز داشت: این سازمان نزدیک به 4 سال است که به صورت متمرکز در زمینه ادبیات داستانی فعالیت می نماید.
محمدعلی قاسمی، مسئول حوزه هنری استان و عضو شورای ادبیات داستانی سازمان بسیج هنرمندان، نيز ضمن ارائه گزارش عملکرد ادبیات داستانی استان در دوران قبل و بعد از انقلاب ابراز داشت: جریان ادبیات به شیوه نوین و مدرن، بعد از انقلاب در ایلام راه اندازی شد.
قاسمی گفت: در اواخر دهه 70 استان ایلام شاهد حرکت پویاتری در زمینه ادبیات گردید و اولین سنگ بنای ادبیات توسط آقایان خداداد ابراهیمی و عبدالجبار کاکایی در بنیاد حفظ آثار نهاده شد و بعد از آن اعضای انجمن ها با همیاری و همفکری سازمان بسیج هنرمندان و حوزه هنری یک انجمن واحد را تشکیل دادند.
وي افزود: ادبیات به واسطه مخاطب عظیمی که دارد می تواند در کنار سینما دو هنر پویا را تشکیل دهند. قاسمي با بيان اينكه نویسندگان بسيجي می توانند در مقابل جریان غرب بایستند، اظهار داشت: لازمه اين كار، آسیب شناسی است و برای برون رفت از جریان های غربي و برطرف کردن ضعف های موجود می توان نسبت به برگزاری نشست های مشترک، برگزاری جشنواره های کتاب سال بسیج و راه اندازی نشریه تخصصی خاص ادبیات داستانی اقدام نمود.
وي گفت: حمایت های مالی و معنوی همه جانبه از آثار هنرمندان، عاملي مهم در باروري حوزه هنر متعهد و انقلابي و ادبیات دفاع مقدس است. در این جلسه اسماعیل اشرفی نیا، مسئول امور انجمن های سازمان بسیج هنرمندان، گفت : بررسي وضعیت حوزه ادبیات استان ها و شناسايي جریان هایی که در زمینه ادبیات داستانی در استان ها شکل گرفته است از فعاليت هاي مهم سازمان بسيج هنرمندان است.
وي ضمن معرفی سایت نارنجستان هنر، اعلام کرد: سازمان بسیج هنرمندان در حال راه اندازی سایت مخصوص نویسندگان بسیجی است که در آینده نزدیک به بهره برداری می رسد.
اشرفی نیا ادامه داد: سازمان بسیج هنرمندان آمادگی کامل دارد از آثار فاخر نویسندگان بسیجی حمايت نمايد. فرهاد شاهمرادیان، مسئول انجمن ادبیات داستانی سازمان بسيج هنرمندان، نيز گفت: ما باید از طریق تحلیل آماری سطح ادبيات داستاني بسيج در استان ها را از نظر محتوا مشخص نماييم، علت عدم گرایش افراد به ادبیات را بررسی کنیم و نقشه راه را بر همین اساس بنا نهیم.
وي راه اندازی سایت مخصوص ادبیات داستانی را موجب گستردگی نقد و تعیین وضعیت ادبیات داستانی بسيج در استان ها دانست.
در ادامه اين جلسه حسين حسن نژاد، جانشین سازمان بسیج هنرمندان کشور، با بيان اينكه انجمن های ادبیات داستانی از سال 86 در سراسر کشور تشکیل شده است، گفت: هدف از تشکیل جلسات مشترک استان ها تعامل، همکاری و برآورد وضعیت استان ها در زمینه ادبیات داستانی است.
وي افزود: ابتدا باید انجمن ها را فعال کنیم، ضعف ها را مشخص سازيم و سپس با ايجاد يك موج در كل استان ها در زمینه های محفل شعر، توزیع کتاب، حمایت از آثار ادبی و همچنین ارائه نقدهای سازنده با نگاه جهانی در جهت بهبود وضعيت ادبيات داستاني تلاش نماييم.

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد

تازه ترین مطالب