سرویس: استان ایلام
کد خبر: 603
|
09:44 - 1391/08/09
نسخه چاپی

گفت و گوی اختصاصی ایلام فردا با مرد درختی ایران/

مهدی نظری: سه هزار اصل درخت زینتی به نماد سه هزار شهید دفاع مقدس کاشتم

مهدی نظری: سه هزار اصل درخت زینتی به نماد سه هزار شهید دفاع مقدس کاشتم
مهدی نظری شهروند طبیعت گرا گفت: سه هزار اصل درخت به نماد سه هزار شهید دفاع مقدس کاشتم.

مهدی نظری متولد روستای بیشه دراز از توابع شهرستان دهلران است.وی در خانواده ای دوازده نفری بزرگ شد و معتقد است که علاقه او به طبیعت از ویژگی های ذاتی اوست.او اکنون در شهر ایلام زندگی می کند و هر روز بعد از پایان وقت اداری به شهر ایوان می رود و سپس نهال های درخت را از آنجا سوار خودروی خود می کند و مسافت 215 کیلومتری را تا روستای خود طی می کند و در آنجا نهال های درخت را می کارد.وی در سال گذشته حدود 20 هزار نهال درخت در روستای خود کاشته است.

گفت وگوی ایلام فردا با مهدی نظری را در زیر بخوانید:

آقای نظری ،ضمن تشکر از شما که وقت خودتان را به ما اختصاص دادید لطفا بیشتر خودتان را معرفی نمایید؟

بنده مهدی نظری متولد روستای بیشه دراز از توابع شهرستان دهلران هستم،چهل سال سن دارم و دانشجوی ادبیات و کارمند بانک ملی هستم.

تقریبا در تمام عرصه های فرهنگی و اجتماعی حضور فعالی دارم چون معتقدم همه ی انسانها برای هدفی به این دنیا آمده اند و من هم سعی کرده ام با نگاهی مهربانانه و عمیق ،انسانها و طبیعت پیرامونم را نگاه کنم و برای تقویت و رشد آنها از هیچ تلاشی فروگذار نباشم.

شما فعالیت های زیست محیطی بسیاری در استان انجام داده اید ،لطفا در این خصوص توضیح بیشتری دهید؟

من به خاطر علاقه ی ذاتی که به طبیعت دارم از همان نوجوانی شروع به کاشت نهال کردم البته نه به گستردگی الان، در روستای خودم بخصوص در منطقه ای به نام {چفته} این کار را انجام می دادم ،اما در دو سال گذشته با تمام وجودم اقدام به کاشت نهال کردم به طوری که در سال گذشته به تنهایی حدود 20 هزار نهال درخت در بیشه دراز کاشتم آن هم با هزینه شخصی خودم ،هرروز بعد از اینکه کارم تمام می شد با خودروی شخصی به شهرستان ایوان می رفتم در آنجا،نهالها را می خریدم و فاصله 215 کیلومتری را طی می کردم و در روستای خودم می کاشتم.

الان هم دو روز در میان به مسکن مهر ایلام می روم و 300 درختی که آنجا کاشت شده را آبیاری می کنم.

شما به عنوان نماد سه هزار شهیداستان به کاشت سه هزار اصل درخت نخل زینتی اقدام کردید در این خصوص توضیح دهید؟

ما برای نفس کشیدن احتیاج به اکسیژن داریم  و شهدا اکسیژن جامعه هستند.در جامعه امروز ما بهترین الگو برای جوانان و نوجوانان ما شهدا هستند و باید این الگوهای پاک را به جامعه بیشتر بشناسانیم تا جامعه ما به یک جامعه اخلاق مدار و دین مدار تبدیل شود.

به خاطر این عقیده بود که سه هزار اصل درخت نخل زینتی که نماد مقاومت و پایداری و ماندگاریست به نماد سه هزار شهید سرافراز دفاع مقدس استان ایلام کاشت کردم.

شما به خاطر حمایت از طبیعت مورد تقدیر هم قرار گرفته اید؟

بله،یک بار به عنوان شهروند نمونه انتخاب شدم و چند بار هم به خاطر حمایت از طبیعت مورد تقدیر قرار گرفتم اما من از لقبی که تحت عنوان "مرد درختی ایران " به من داده شد بسیار خوشحال هستم هرچند که بهترین تقدیر را خود درختان به من می دهند و آن هم اکسیژنی است که در فضا می پراکنند.

با تشکر از وقتی که در اختیار ما قرار دادید.

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد

تازه ترین مطالب