سرویس: استان ایلام
کد خبر: 598
|
09:59 - 1391/08/07
نسخه چاپی

سخنی با استاندار جدید ایلام

سخنی با استاندار جدید ایلام
مشکلات ایلام اعم از اشتغال جوانان، پروژه های نیمه کاره گاز و پتروشیمی، نبود راه آهن، وجود میادین مشترک نفت و گاز، راه های مواصلاتی، تونل ها، زیبا سازی ورودی و درونی شهرها و ... علاوه بر تزریق بودجه های کارشناسی و دقیق، به مدیریتی صحیح، پیگیر و خستگی ناپذیر و کارآمد نیاز دارد.

 

بالاخره بعد از کش و قوس های فراوان « محمود عباس زاده مشکینی» بر کرسی استانداری ایلام جلوس نمود و « مجتبی » به آرزوی خود مبنی بر رفتن از ایلام دست یافت و جنجال های پیرامون رفتن یا نرفتن« اعلایی » پایان پذیرفت.

استاندار جدید ایلام بایستی بداند که این استان با 430 کیلومتر مرز مشترک با کشور عراق، از لحاظ محرومیت، محروم ترین استان کشور است و در جدیدترین آمار ارائه شده از سوی مرکز آمار ایران با نرخ 21 درصد بیکاری، بر قله بیکاری کشور جای گرفته و بسیاری از جوانان تحصیل کرده این دیار برای یافتن شغل های ولو بسیار پایین، راهی دیار غربت شده و رنج های بسیاری را بر خود و خانواده تحمیل می کنند.

مشکلات ایلام اعم از اشتغال جوانان، پروژه های نیمه کاره گاز و پتروشیمی، نبود راه آهن، وجود میادین مشترک نفت و گاز، راه های مواصلاتی، تونل ها، زیبا سازی ورودی و درونی شهرها و ... علاوه بر تزریق بودجه های کارشناسی و دقیق، به مدیریتی صحیح، پیگیر و خستگی ناپذیر و کارآمد نیاز دارد.

وجود 13 و 11 درصدی ذخایر نفت و گاز در استان ایلام فرصتی بالقوه برای استانی است که از نبود پالایشگاه فعال در درون خود بشدت رنج می برد و اگر عملیات استخراج، استحصال و پالایش این نعمت عظیم خدادادی در استان بدرستی صورت گیرد، علاوه بر اشتغال مستقیم و غیر مستقیم برای چندین هزار نفر از جوانان این مرز و بوم، فرصت شناسایی و عرض اندام به « ایلامی » می دهد که همواره پسوند ناشایست « محرومیت » را به یدک می کشد و علی رغم شایستگی ها، حتی از منابع عظیمی که در دل خویش نهفته است برای آبادانیش بهره مند نمی شود و بودجه های ناچیزی که برای عمران و آبادانی به آن تزریق می شود چه بسا که از بودجه های عمرانی شهرستان های دیگر استان های برخوردار هم کمتر باشد.

هنر مدیریت آنجا می تواند خود را نمایان سازد که از تهدید ها، فرصت ها ایجاد کنند نه اینکه فرصت ها را به تهدید تبدیل نمایند، در حال حاضر ایلام دچار رکود اسفناکی شده است و با کلنجار رفتن برخی مدیران بر سر مسائل سیاسی و حزبی نه تنها آب از آب تکان نخورده بلکه با انتقال نفت و گاز ایلام به پالایشگاه های استان های همجوار، استفاده بهینه از این منابع برای « ایلامیان » به آرزویی دست نیافتنی تبدیل شده است.

عروس زاگرس با جنگل های انبوهش امروزه در معرض نابودی قرار دارد، جنگل های ایلام با درختان کهنسال بلوط و گردشگاه های بکر و دیدنی می تواند سالیانه گردشگران بسیاری را به دامن خود بکشاند و منبع درآمدی برای بسیاری از جوانان جویای کار این دیار باشد که این امر به مدیری متفکر و توانمند در جذب بودجه های مناسب و برنامه ریزی دقیق نیاز دارد.

البته قاطبه مردم استان ایلام انتظار معجزه از استانداری که شاید کمتر از یکسال، سکاندار ایلام باشد، ندارند اما این انتظار از کسی که سابقه چندین ساله در دولت های گذشته دارد و چندسالی است که در وزارت کشور پست های مهمی را عهده دار شده است، می رود که با مدیریتی نو و استفاده از افراد کارآمد و فعال و بدور از شعار زدگی و سیاسی کاری، حداقل به طرح های نیمه تمام جانی دوباره بخشند تا شاید این پروژه های کلان استان که به دلیل سوء مدیریت به خواب زمستانی رفته اند تکانی خورده و چرخ های آنها بار دیگر بچرخد و ایلام در اتوبان توسعه و ترقی قرار گیرد.

حضور 3 ساله مدیریت قبلی استان فراز و نشیب های فراوانی داشت و ایشان ( اعلایی ) که بیشتر بر اجرای برنامه های فرهنگی اصرار داشتند، علی رغم داشتن این تدبیر فرهنگی، نتوانست برنامه های عمرانی و صنعتی« غراوی » را پیش برد و علاوه بر این، بروز و فاش شدن اختلاس کلان در مجتمع پتروشیمی ایلام، علامت سؤال بزرگی در برابر کارنامه مدیریتی « اعلایی » قرار داد و پالایشگاه گاز ایلام نیز با ایجاد رکود در پتروشیمی ایلام، مجبور به صادرات محصولات خود به دیگر استان های کشور شده و محصولاتی که می توانست کارگاه های پایین دستی و مشاغل بسیاری را در اطراف و اکناف پتروشیمی ایلام ایجاد کند، اکنون در خاموشی به سر می برند.

جناب آقای محمود عباس زاده مشکینی! مردم ایلام، مردمی بسیار مهربان، مهمان نواز و نوع دوست اند که از سعه صدر بسیار بالایی برخوردارند و تنها توقع این مردم این است که تیم مدیریتی جنابعالی با تلاش روز افزون به ایلامی بیاندیشند که از سوء مدیریت ها، زخم های کاری خورده و همچنان نیازمند توجه بیشتر و کار و تلاش فراوان است نه تعطیلی های بی مورد و عودت بودجه های گزاف صنعتی و عمرانی.

امید است با اتکال به خداوند سبحان، پشتکار، پیگیری و بهره گیری از مدیرانی کارآمد و خادم المله بتوانید « محمود » خدا و خلق خدا شوید و بدون نیاز به تبلیغات و شانتاژهای خبری عطر « مشک » خدمات ارزنده شما در ایلام فراگیر شود و همگان آرزو کنند سالیان متمادی در این دیار بمانید و برخلاف دیگران، شما ماندن در ایلام را آرزو کنید.

 

منبع: قدس آنلاین – ایلام: غلامرضا محمدمرادی – وحید صدر

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد

تازه ترین مطالب