سرویس: اقتصادی
کد خبر: 28373
|
12:13 - 1396/05/27
نسخه چاپی

دامپرور ایلامی

سرمایه ام سه ساله بر باد رفت/ عدم توجه مسئولان استان به ورشکستکی واحدهای تولیدی

سرمایه ام سه ساله بر باد رفت/ عدم توجه مسئولان استان به ورشکستکی واحدهای تولیدی
دامپرور ایلامی با بیان مشکلات واحد تولیدی خود در استان از عدم توجه و رسیدگی مسئولان به فعالان حوزه دامپروری گلایه کرد و گفت: مسئولان استان به ورشکستکی واحدهای تولیدی ندارند.

به گزارشايلام بيدار به نقل ازایلام رصد؛ از اهمیت دامپروری، وکشاورزی پایدار همین بس که از ارکان توسعه هر کشور است و واقعیت این است که کشورهای صنعتی دنیا در بخش کشاورزی و دامپروری، سرمایه‌گذاری کرده و آن را تقویت می‌کنند و بعد از آن به دنبال سایر صنعت‌ها می‌روند.

ما در بخش دامپروری با وجود ظرفیت ها و استعداد های بالقوه ای که در استان وجود دارد، می‌توانیم بحث بیکاری را تا حدی حل کرده و باعث ایجاد اشتغال شده و با تولید محصولات دامی وابستگی خود را به کشورهای خارجی کمتر کنیم،  که تحقق این مهم آن هم در سال اقتصاد مقاومتی تولید و اشتغال نیازمند حمایت و پشتیبانی ویژه از تولیدگران و فعالان این حوزه است. که متآسفانه بسیاری از دامداران به دلیل عدم حمایت مسئولان مربوطه، و مشکلات موجود در این حوزه یا ورشکسته شدند یا در آستانه ورشکستگی قرار دارند.

"بهمنی" دامپرور ورشکسته ایلامی با بیان مشکلات خود در این عرصه، گفت: طرح دامپروری خود را سال90/91تاسیس کردم و تا یکی دوسال کار به خوبی رونق داشت، یک وام 30% از بانک کشاورزی اخذ کردم که چیزی در حدود 200میلیون تومان بود اما هم اکنون بیش از 400میلیون تومان شده است و روز به روز به سود آن افزوده می شود.

بهمنی اظهار کرد: با وجود بسیاری از مشکلاتی که در سال های بعد از جمله خشکسالی، بیماری دام ها و غیره رخ داد عملا طرح با مشکل رو به رو شد، و درآمد زایی برای بنده نداشت، بانک هم که فقط بدهی خودش را میخواهد و عملا دامپروری من ورشکست شد.

وی در ادامه بیان کرد: در این راستا حدود16ماه است که از استانداری از جمله اقایان پولادی، عسگری و خود استاندار طلب کمک و حداقل ارائه تسهیلات داشته ام که متاسفانه هیچگونه توجهی به اینجانب نشد و ورشکستگی یک واحد تولیدی هم اهمیتی برای آنان ندارد.

وی افزود: واقعا خسته شده ام، وقتی به اقای استاندار پیام دادم.و چیزی در حدود30خط دردل نوشتم و گفتم که چاره ای ندارم یا عنایت کنید و مرا از این بحران نجات دهید یا چاره ای ندارم جز اینکه در مقابل استانداری خودم را به آتش بکشم (!) عرض کردم که 16ماه است شما هیچ توجهی به بنده نمیکنید اما متاسفانه اقای استاندار در جواب فقط گفتند: همه دامپروری ها مثل شما هستند ! به آقای عسگری عرض کردم که کدام دامپروری است که بیش از 40% میتواند سود پرداخت کند و در ادامه گذران زندگی کند? ولی اگر به جای فضولات حیوانی دلار بیرون بیاد باز این سود سنگین جبران نمی شود.

این دامدار ایلامی با بیان اینکه سه سال است که این واحد تعطیل است و تمامی دستگاه ها و محصولات داخل دامپروری نابود شده است و قابل استفاده نیستند، اظهار کرد: آیا خدا را خوش می آید به علت بی توجهی مسئولان و حمایت نکردن آنان این سرمایه نابود شود? از مسئولین استانی خواهش میکنم به هر زبانی التماس میکنم که حداقل یک وام کم بهره ارائه دهند تا از بحران نجات پیدا کنم. دوست بنده نیز به اقای استاندار پیام زده و درد دل های واحد مرغداری خود را گفته و جالب این است که اقای مروارید مجددا گفته است که همه مرغداری ها اینگونه هستند (!)  آقای استاندار اگر همه واحدها اینگونه هستند پس اشکال از جایی دیگر است و از صاحب واحد ها نیست ! چرا به همه مردم این یک جواب را میدهید?!

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد

تازه ترین مطالب