سرویس: اجتماعی
کد خبر: 27702
|
07:20 - 1396/04/31
نسخه چاپی

ایلام بیدار گزارش می دهد؛

قول هایی که بعد از بیشعور گفتن عملی نشد/ بدره همچنان محروم از خدمات پزشکی تخصصی

قول هایی که بعد از بیشعور گفتن عملی نشد/ بدره همچنان محروم از خدمات پزشکی تخصصی
مردم شهرستان بدره با گذشت ماه ها از وعده گسترش خدمات درمانی تخصصی همچنان چشم انتظار ورود پزشکان متخصص هستند.

گروه اجتماعی ايلام بيدار:: موضوع سلامت و توجه به بهداشت مردم از دیرباز مهمترین حوزه در زندگی افراد و جوامع مختلف دنیا بوده و همیشه مورد توجه دولتمردان بوده است.

در ایران نیز چندسالی است و از زمان دولت دهم با موضوع پزشک خانواده و در دولت بعد با عنوان طرح تحول در نظام سلامت با تبلیغات گسترده در حال پیگیری بوده بطوریکه که وزیر دولت تدبیر بارها از مزایا و حسنات این طرح برای نظام بهداشت و سلامت گفته و از خدمات گسترده آن سخنانی برزبان آورده است.

در همین راستا نیز سفرهایی ویژه ای را برای پیگیری مشکلات طرح تحول سلامت در سطح کشور داشته اند و استان ایلام نیز از این موضوع مستثنی نبوده و در این سفرها وعده های زیادی داده شد.

در همین راستا تعدادی از مردم بدره در تماس با پایگاه خبریایلام بیدارضمن ابراز گلایه از وعده های محقق نشده خواستار پیگیری رسانه ای این موضوع بودند.

همه می دانیم و به یاد داریم که بعد از حضور وزیر بهداشت دراستان ایلام و شهرستان بدره و آن اتفاقات نا میمون و جمع شدن موضوع و فیصله یافتن قائله ، تیتراول خیلی از رسانه های داخلی به تغییردر وضعیت بهداشت ودرمان این شهرستان اشاره داشت و امیدها در دل مردم محروم و بانجیب این شهرستان زنده شد اما بعد از گذشت ماه ها این تغییر با علامت سوالی بزرگ همراه است.

امکاناتی که پس ازاوضاع ملتهب ناشی از سخنان وزیر بهداشت وعده داده شد، نصف شد و بعضی وعده ها هم عملی نشد از جمله در راس این وعده ها تبدیل اورژانس به درمانگاه تخصصی بیماربستر و اختصاص 10 تا 15 تخت مجهز برای تحقق این مهم بود.

حضور پزشکان متخصص درچهار رشته قلب، زنان، اطفال وداخلی ، متخصص زنان نیز از جمله دیگر وعده ها بوده که عملی نشده و اصلا دراین مدت حتی یکبار دراین شهرستان حضور پیدا نکردند.
با وعده حضور این پزشکان شهر پر شد از بیلبورد و پارچه نوشته های تبلیغاتی با برنامه زمانبندی که پزشکان متخصص هفته ای یک روز در شهرستان به بیماران ارائه خدمت می دهند اما زهی خیال باطل .

پزشک اطفال که می بایست روز های پنج شنبه هرهفته افتخار حضور درشهرستان را به مردم بدهد گاها دوماه یکبارهم این مهم تحقق نمی یابد و هرپنج شنبه این خانواده ها و طفل های معصوم و بی گناه هستن که سرگردان وچشم انتظار درمحوطه اورژانس شهرستان با جواب منفی پرسنل مواجه می شوند و این در حالی بوده که مردم گاهاً کیلومترها از روستاهای دورافتاده به امید درمان مراجعه کرده اما ناامید و باتحمل هزینه های فراوان به خانه هایشان برمی گردند.

نکته جالب توجه هم اینکه در زمان حضور این متخصص دراتاق پزشک اطفال هم هیچ امکاناتی ازقبیل ترازو ، قدسنج و.... مشاهده نمی شود و انگار اطفال بدره به این وسایل نیاز ندارند و جالبتر از آن اینکه ، این عزیزان هنوز نیامده باعجله به فکر برگشتن هستند درحالیکه وسایل ایاب وذهاب وپذیرایی آنان تمام وکمال توسط مسئولین شهرستان مهیا شده است.

در خصوص پزشک داخلی هم وضعیت بهتر از این مورد نیست و اگه ماهی یکبار افتخار حضور درشهرستان را می دهد که جای شکرش باقیست.

براساس مصوبه دانشگاه علوم پزشکی قرار بود بیمارستان ولیعصر (عج ) شهرستان دره شهر درخصوص تامین پزشک متخصص بدره اقدام کند اما از همان روز اول معلوم بود که این طرح عقیم خواهد بود چون هیچوقت این بیمارستان حتی در زمانی که مرکز اورژانس بدره بصورت مستقیم تحت نظرش بود هیچ کاری انجام نداد الان که به اصطلاح ما خودمان شهرستان شدیم و هرگز آبمان دریک جوی سرازیر نخواهد شد.

گلایه مردم از مسئولان علوم پزشکی استان این است که علیرغم اینکه این موضع را میدانستند باز دوباره امتحان کردند و از قدیم الایام گفته اند که "آزموده را آزمودن خطاست" اماچرا باز اصرار بر این کار داشتند باز سوالی دیگر است؟

نکته پایانی اینکه به راستی چرا وعده های مسئولین تحقق نیافت و اینکه آیا مردم شهرستان بدره سزاوار اینهمه بی مهری هستند؟

پایگاه خبری تحلیلی ایلام بیدار در روزهای آتی این موضوع را بصورت ویژه از مسئولان شهرستان و دانشگاه علوم پزشکی استان پیگیری خواهد کرد.

انتهای پیام/ی

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد