سرویس: استان ایلام
کد خبر: 26967
|
08:13 - 1396/03/21
نسخه چاپی

ایلام بیدار از وضعیت استخدام ها گزارش می دهد؛

آزمونهایی که امید را از جوانان می گیرد

آزمونهایی که امید را از جوانان می گیرد
هر از چندگاهی در استان ایلام شاهد برگزاری آزمون های استخدامی هستیم که امید را در دل جوانان بیکار به یاس تبدیل کرده است.

به گزارشايلام بيدار، در استان ایلام سالهاست شاهد جوانان مستعد و مدرک به دستی هستیم که به امید ساختن آینده ای روشن برای خود و خانواده هایشان چه سالهای طولانی را به کسب علم و دانش در دانشگاه سپری کرده و مدارج بالای تحصیلی را طی کرده باشند.

جوانان بیکار همه فکر و ذکرشان را درفضای مجازی معطوف به سایت های استخدامی و سازمان سنجش کرده اند که هر از چند گاهی با اعلام برگزاری آزمون استخدامی یکی از موسسات دولتی و بانک ها کور سوی امید اشتغال را در دل جوانان این مرز و بوم روشن می کنند .

هرچند که در این راستا گاهی بی محبتی هایی در حق این عزیزان دیده می شود وباعث  نامیدی در دل جوانان می شود که برخی دوایر دولتی و خصوصی با برقرار کردن دستورالعمل هایی از جمله شرط معدل بالا و یا هزینه ثبت نام بالا که در آخرین آزمون استخدامی بیمارستان زاگرس شاهد آن بودیم که تا دوبرابر مبلغ متعارف هزینه ثبت نام آزمون دریافت شد که این در نوع خود کار ناپسندی بوده و عملا آزمون از برخی سلب شد.

اما مهمتراز بحث مالی برگزاری آزمون آنچه که چند سالی است باب شده است اعتراض هایی است که پس از اعلام نتایج آزمون های استخدامی شاهد ان هستیم که بیشتر این اعتراضات مربوط به افرادی تحصیلکرده است که بی درنگ دارای سطح علمی بالایی هستند.

بیشتر این اعتراضات در آزمون های استخدامی دوایر دولتی و با تماس های مکرر مخاطبین زسانه ها برای پیگیری مطالباتشان از برگزار کنندگان آزمون گلایه مندند که گاهی این پیگیری ها تخلفاتی در نحوه گزینش افراد را آشکار می کند.

در همین چندماه اخیر شاهد برگزاری آزمونی در صندوق کارآفرینی امید و بیمارستان زاگرس و همچنینی دانشگاه علوم پزشکی در سطح استان ایلام بودیم که هرکدام از این آزمون ها اعتراضاتی را بهمراه داشته که ناشی از عدم شفافیت ها در برگزاری آزمون و تخلفاتی در نتایج این آزمون ها بودیم که یا در نحوه بومی گزینی مشکل داشت یا در عدم تطابق مدرک پذیرفته شدگان با رشته های مربوطه که داد جوانان را در آورد.

در گفتگویی با این جوانان جویای کار به این نکته روشن دست می یابیم که آنچه در این بین مبرهن است بی اعتمادی این جوانان در چگونگی برگزاری آزمون ها و نحوه گزینش افراد پذیرفته شده بود که معتقدند گزینش افراد ربطی به آزمون هندارد و معمولا پذیرفته شدگان از چندی پیش مورد حمایت موسسات یا ادارات برگزار کننده آزمون قرار دارند و عملا بیشتر این جوانان از شرکت در آزمون های استخدامی دلزده شده اند.

امید است با هرچه شفاف تر برگزار کردن آزمون ها و اولویت دادن به افراد تحصیلکرده، رابطه را بجای ضابطه بکار بگیریم و شاهد شکوفایی استعداد جوانان این مرز و بوم در تمام زمینه ها و در پی آن شاهد پیشرفت استان و کشور اسلامی خود باشیم.

 

انتهای پیام/ الف

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد

تازه ترین مطالب