سرویس: استان ایلام
کد خبر: 26893
|
07:49 - 1396/03/16
نسخه چاپی

جانشین سابق رئیس ستاد انتخابات کل کشور:

وزارت کشور حتی یک مورد تخلف راهم بررسی نکرد/ هیچ کس غیرخودشان از نتایج آراء خبر نداشت

وزارت کشور حتی یک مورد تخلف راهم بررسی نکرد/ هیچ کس غیرخودشان از نتایج آراء خبر نداشت
شریفی راد تصریح کرد: ما از شورای نگهبان درخواست میکنیم که به جد تخلفات را پیکیری کند تا چنین مشکلی دوباره پیش نیاید.

به گزارشايلام بيدار، دکتر "علی اصغر شریفی راد" در مراسم تجلیل از فعالان جبهه نیروهای انقلاب استان ایلام با اشاره به انتخابات ضمن تسلیت سالروز رحلت جانسوز امام(ره) گفت: برخی میگویند رای که به فلان کس داده شده است نه به نظام است، نه، آنکسی که می آید رای می دهد اول به نظام و ساختار اعتماد میکند و بعد در میان کسانی که نظام پذیرفته یکی را برمیگزیند.

شریفی راد اظهار کرد: آنروزی که در ستاد انتخابات کشور بودیم حدود 100 مورد حضوری تخلف و شکایت را به وزارت کشور ارائه دادیم که حتی یک مورد را هم بررسی نکردند و به یک نامه ما جواب ندادند!

وی افزود: بنده در کنار آقای مرتضوی که نماینده آقای رییسی بود حضور داشتم، که هیچ نطارتی بر تجمیع آرا نداشتیم چون صبح روزی که آنجا رفتیم پس از نیم ساعت معطلی و بی احترامی پشت در، به ما اجازه ورود به ستاد انتخابات را ندادند و ما را به راه رویی در پشت ستاد انتخابات هدایت کردند! و فقط ما را ملزم کردند که از طریق مانیتورینگ انتخابات نظارت کنیم!

شریفی راد خاطر نشان کرد: ما در ستاد انتخابات کشور نتیجه اخذ رای یک صندوق را هم ندیدیم! و وقتی اعتراض کردیم مدیر کل فناوری وزارت کشور جناب آقای شجاعان به بنده فرمود که سویٔچ کنترل ستاد انتخابات کشور و تجمیع رای دست خود آقای وزیر است! در وزرای آقای وزیر هم وزرای سیاسی دولت اعم از وزیر ارشاد، نفت، کشاورزی، خارجه و ... جمع شده بودند! و هیچکس جز خودشان از نتایج آرا اطلاعی نداشتند.

شریفی راد تصریح کرد: بنابر این اکر آقای ریٔسی اعتراض کرد و بعد بخاطر مصلحت نظام کوتاه آمد به این دلایل بود؛ ما از شورای نگهبان درخواست میکنیم که به جد تخلفات را پیکیری کند تا چنین مشکلی دوباره پیش نیاید.

ما نتیجه انتخابات را بعنوان اینکه نظام پذیرفته است میپذیریم، رهبر انقلاب نیز امروز فرمود: رییس جمهور رییس جمهور همه است به شرط انکه کسانی که مخالف وی هستند نیز اورا بپذیرند و کسانیکه رای اورده اند نیز جنبه داشته باشند!

شریفی راد با اشاره به انتخابات در داخل استان یاداور شد: معاون یک مدیر کل در استانداری ایلام عصر را که وقت اختصاصی خودش است، همراه با یک گروه به شهرستانی رفته است که برای اقای ریٔسی تبلیغ کند که سریعا روز بعد از آن آقای استاندار حکم وی را لغو کرده است! این بی جنبگی است که رهبر انقلاب فرمودند.

شریفی راد با توحه به فرمایشات دیروز رهبر افزود: رهبر انقلاب فرمود باید همه وعده هایی که به مردم داده است را عملی کند و حق ندارد از زیر وعده ها شانه خالی کند و هیچ درنگی در وعده ها نباید صورت گیرد، و ماهم بعنوان کسانی که تابع دستورات رهبر هستیم مسئولین استانی را از جمله استاندار که از هر قشری باشد موظف به عمل کردن میدانیم چون نماینده عالی هیئت دولت است و نماد ریٔس جمهور است و حق ندارد شب و روز در فضای مجازی و گروه های تلگرامی چت کند!

انتهای پیام/ الف

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد