سرویس: استان ایلام
کد خبر: 26804
|
07:56 - 1396/03/09
نسخه چاپی

گزارش؛

هجوم کک ها به روستاهای آبدانان و نارضایتی مردم

هجوم کک ها به روستاهای آبدانان و نارضایتی مردم
برخی خانواده های روستایی در شهرستان آبدانان از گزش حشره ای ریز به نام کک و مشکلاتی که برای آنها به همراه داشته، گله مندند.

به گزارشايلام بيدار به نقل ازآبدانان خبر، در پی ناراحتی بعضی خانواده های روستایی سطح شهرستان از گزش حشره ای ریز به نام کک که باعث خارش بدن می شود و مشکلاتی را برای خانواده های به وجود آورده است به همین منظور از مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان آبدانان راههای مبارزه با آن را جویا شدیم.

دکتر"نصرت الله علیزاده"مدیر شبکه بهداشت و درمان آبدانان در گفتگو با خبرنگارآبدانان خبر اظهار داشت: کک از گروه حشرات بسیار کوچک است که به صورت جهشی حرکت میکنند. کک‌ها، حشراتی بسیار کوچک قهوه ای رنگ ، قهرمان پرش  و خونخوار هستند، به همین دلیل گرفتن این موجودات کار بسیار دشواری است. محل مناسب تکثیر کک در روستا‌ها و به طور کلی‌تر، در مناطقی است که دام‌ها وجود دارند.

وی بابیان اینکه کک‌ها از خون پرندگان نیز تغذیه می‌کنند،افزود:کک ها  در روستا های آبدانان درمجاور محل زندگی وحیاط منزل که دام نگهداری می نمایند واخیرا در جاهایی از شهر که دامدار شده اند یافت می شود.

مدیر شبکه بهداشت و درمان آبدانان  عنوان داشت: اگر شخص توسط یک کک گزیده شود احساس خارش شدید خواهد کرد. گزش‌های کک معمولاً به شکل ۳، ۴ نیش روی بدن است که شبیه ورم‌های خیلی کوچک قرمز هستند.



 

وی تاکید داشت: مسئولین وبخصوص مردم برای جلوگیری از انتشار این حشره توصیه و تذکرات کارشناسان بهداشت ودرمان در رعایت حقوق شهروندی وعدم نگهداری دام و حیوانات درمحل زندگی اهتمام داشته باشند.

علیزاده تصریح داشت: شبکه بهداشت ودرمان هیچگونه ماموریتی برای توزیع سم نداشته وبدین منظور بایستی به فروشگاههای عرضه سم در میدان امام علی ع و یا چهار راه باقرصدر مراجعه نمایند.

مدیر شبکه بهداشت و درمان آبدانان  در پایان افزود:روستائیان و کسانیکه مورد هجوم این حشره قرار گرفته اند جهت اخذمشاوره بمنظور انتخاب نوع سم با کارشناسان بهداشت ودرمان با شماره های ۳۳۶۲۲۳۰۰ و۳۳۶۲۷۳۴۲تماس حاصل نمایند.



انتهای پیام/س

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد