سرویس: استان ایلام
کد خبر: 26610
|
08:09 - 1396/02/26
نسخه چاپی

پروژه های نیمه تمام شهرستان ایوان رنگ تدبیر و امید به خود ندیدند + تصاویر

پروژه های نیمه تمام شهرستان ایوان رنگ تدبیر و امید به خود ندیدند + تصاویر
پروژه نیمه تمامی که در شهرستان ایوان رنگ تدبیر را به خود ندیدند و همچنان به صورت نیمه کاره رهاشده اند.

به گزارشايلام بيدار به نقل از جویزر، گفتن از پروژه های نیمه کاره در شهرستان ایوان اینقدر خسته کننده شده است که دیگر گفتن و تکرار آن برای مردم هم مشکل شده است و حتی دیگر کسی کمتر می خواهد درباره آنها حرف بزند و یا اعتراضی کند.

مردم به درستی دریافته اند که عزم مسئولین برای اتمام و افتتاح این پروژه های به چه میزان است و دیگر نیاز به عنوان اینکه اهمیت بهره برداری از این پروژه ها به چه اندازه بوده و مشکلاتی که این پروژه های نیمه کاره برای آنها ایجاد کرده ندارند.

وعده های سر خرمنی که محقق نمی شود باعث شده است که اعتماد ها از بین برود؛ هنوز حرف برخی از مسئولین از افتتاح بعضی از پروژه های این شهرستان در سال گذشته در گوش مردم مانده است.

در این گزارش تلاش شده است به برخی از پروژهای شهرستان ایوان  که مردم چشم انتظار اتمام آنان هستند  اشاره شود.

 

تونل قلاجه:


تونل قلاجه به عنوان دومین تونل بزرگ ترانزیتی کشور بر سر راه ارتباطی 2 استان ایلام و کرمانشاه تیر ماه سال 90 آغاز شد و قرار بود بعد از 30 ماه در اواخر سال 92 به بهره برداری برسد اما با گذشت بیش از پنج سال از کلنگ زنی این طرح ملی در حوزه استحفاظی شهرستان ایوان همچنان عملیات اجرایی آن ادامه داردو به اتمام نرسیده است و شاهد وعده های متعدد از سوی مسئولین شهرستانی و استانی مبنی بر افتتاح بودیم ولی متاسفانه هنوز این امر محقق نشده است.

افتتاح این طرح در وضعیت و رونق اقتصادی شهرستان ایوان مثمر ثمر خواهد بودچرا که با افتتاح آن شاهد کاهش 12 کیلومتری مسیر ایلام - کرمانشاه و حذف گردنه برف گیر قلاجه خواهیم بود ضمن اینکه استفاده از این تونل در صرفه جویی زمان و مصرف سوخت خودروها نیز تاثیر زیادی دارد.

 

کتابخانه عمومی سراب ایوان:


همانطور که می دانید کتابخانه سهم بسزایی در توسعه اجتماعی، سیاسی، اقتصادی و فرهنگی جامعه داشته و نقش مهمی در حفظ و پیشرفت فرهنگ، آموزش رسمی و خود آموزی و غنی کردن اوقات فراغت ایفا کرده است.

کتابخانه های عمومی با توجه به اهداف و رسالت هایی که برای آنها معین شده است، می توانند نقش عمده ای در تحقق اهداف فرهنگی برنامه های توسعه ای ایفا کنند.

کتابخانه عمومی سراب ایوان با دارابودن بیش از 13هزارنسخه کتاب  هنوز چشم انتظار یک ساختمان اختصاصی است .

زمین این ساختمان  در سال 1392به همت یکی از خیرین اهدا شد و از همان سال کار ساخت آن آغاز شد امامتاسفانه بعد از گذشت چندین سال هنوز این پروژه به اتمام نرسیده است و به صورت نیمه کاره رها شده است.

 

 

 

سالن ورزشی شهرک نبوت:

 

سالن چند منظوره شهرک نبوت شهرستان ایوان با زیربنای 728مترمربع با اعتباری بالغ بر ده میلیارد ریال  از محل اعتبارات ملی در سال90 کلنگ زنی شد.

با احداث و بهره برداری از این مکان ورزشی چند منظوره مشکلات اهالی شهرک نبوت و روستاهای مجاور آن مرتفع خواهد شد.

متاسفانه این سالن ورزشی از پیشرفت 25درصدی بر خوردار است وهمچنان بعد از گذشت بیش از 5سال هنوزبه اتمام نرسیده است.

 حال با توجه به اینکه به روزه های پایانی دولت یازدهم نزدیک می شویم باید گفت دیگرمجالی برای رسیدن تدبیراین دولت به این این پروژه ها نمانده  است.

 

انتهای پیام/ الف

 

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد

تازه ترین مطالب