سرویس: استان ایلام
کد خبر: 24238
|
08:33 - 1395/09/21
نسخه چاپی

دانشجویان ایلامی:

تمدید تحریم ها نشانه ضعف دیپلماسی دولت است

تمدید تحریم ها نشانه ضعف دیپلماسی دولت است
دانشجویان بسیجی ایلام ضمن محکومیت اقدام مجلس سنای آمریکا در تمدید تحریم ها خواستار اقدام قاطع مسئولان با این امر شدند.

به گزارشايلام بيدار به نقل ازایلام رصد، طرح تمدید 10 ساله تحریم های ایران به وسیله قانونگذاران مجلس سنای آمریکا با 99 رأی مثبت و بدون هیچ رأی مخالف تصویب شد.

اقدامی که نشان می دهد برجام نتوانسته، هیچ مقبولیتی در بین جامعه و دولتمردان آمریکا کسب کند! و این در حالی است که دولت آنچنان که باید و شاید محکم و قاطع در برابر این موضوع واکنشی نشان نداده است.

از این رو تعدادی از مسئولین بسیج دانشجویی دانشگاه های استان در گفتگو با ایلام رصد، و در واکنش به این اقدام، مطالبی را مطرح کرده اند که خلاصه ای از آن را در زیر می خوانید.

مجلس با استیضاح وزیر امور خارجه خواستار احقاق حقوق ملت شود

"سجاد نظری" مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه علمی کاربردی واحد ایلام، گفت: نقض برجام باعث شد که ضعف دیپلماسی ما بیشتر اشکار شود علیرغم تاکیدات مکرر حضرت آقا و حضرت امام خمینی (ره) که امریکا قابل اعتماد نیست و شیطان بزرگ است اما دستگاه دیپلماسی ما غافل از خصومت های دیرینه این شیطان بزرگ که به کشور عزیزمان طمع دارد اقدام به مذاکره نمودند و اصرار و پافشاری براین داشتند که با مذاکره می شود این مشکلات را حل نمود.

وی افزود: هرچه از برجام می گذشت، همه متوجه می شدند، که فرمایشات روشنگرایانه رهبری درست بوده و واقعیت امر برهمگان روشن گردید و مطمئنا باز هم مذاکره انجام شود هیچگونه سود ومنفعتی برای ما نخواهد داشت.

نظری افزود: در واقع آمریکا به نقشه های خود در منطقه امید بسته است، که با مذاکره کشورها را خلع سلاح و دانشمندان انها را ترور و در گام آخر اقدام به حمله نظامی و اشغال ان کشور نماید، از این رودر صدد بود این نقشه را در کشور ما نیز پیاده نماید، غافل از اینکه کشور ما در هشت سال دفاع مقدس و در کوره های پولادین جنگ همانند فولاد سفت و محکم شده و چشم طمع هر کشوری به خاکش را کور خواهد کرد.

وی اضافه کرد: دانشجویان انقلابی ضمن محکوم نمودن نقض برجام توسط مجلس و سنای آمریکا از دستگاه دیپلماسی می خواهد که با بصیرت بیشتر، از این کار عبرت بگیرند و در مقابل این حرکت آمریکا مقابله و اقدام قاطع انجام دهند، همچنین از مجلس محترم شورای اسلامی میخواهیم که ضمن حفظ وحدت، این حرکت را که بد عهدی و گرگ صفتی آمریکا را بیشتر از پیش نشان داد سرلوحه کار خود قرار داده و در مقابل این حرکت ناشایست انها مقابله به مثل نماید و ضمن احضار وزیر امور خارجه کشورمان به مجلس و استیضاح وی خواستار احقاق حقوق این ملت و شهدای هسته ای در جامعه بین الملل باشند.

تمدید تحریم ها علیه ایران نقض برجام و نشانه بدعهدی و کارشکنی آمریکاست

 دانشگر مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه فرهنگیان ایلام در این خصوص به خبرنگار ایلام رصد، گفت:  مصوبه اخیر مجلس سنای آمریکا درخصوص تمدید تحریم ها علیه ایران نقض برجام و نشانه بدعهدی و کارشکنی آمریکاست، رهبر عزیزمان دائما به مسئولین گوشزد کردند که اصلا نمیشود به آمریکا اعتماد کرد چرا که آمریکا شیطان بزرگ است و کار شیطان جز فریب و نیرنگ چیزی نخواهد بود.

وی ادامه داد: مسئولین محترم باید از اول میفهمیدند که نباید به آمریکا اعتماد میکردند و با وعده رفع تحریم ها و رونق اقتصادی به ملت شریف ایران امید و نوید بدهند،درطی این مذاکرات متاسفانه نه تدبیر بود و نه امید،  با این مصوبه اخیر آمریکا برای جهانیان ثابت شد که کشور ایران کشوری متعهد و با اعتبار سیاسی بسیاراست و این آمریکاست که از لحاظ سیاسی بی اعتبار شده است و دیگر جایگاهی در دنیا ندارد.

دانشگر افزود: آمریکا بداند که تا ما جوانان و دانشجویان انقلابی هستیم آن ها هیچ غلطی نمیتوانند بکنند، و ما دانشجویان جوان آماده ایم که تا آخرین قطره خون از وطن دفاع کنیم.

برجام نعمتی است به بزرگی هیچ، وشبی سرد و یلدایی است

"میلاد ایازی" جانشین بسیج دانشجویی دانشگاه ایلام با بیان اینکه با این اقدام سنای آمریکا، ظاهرا  افتاب  تابان برجام  از تابیدن افتاد، گفت: میوه های برجام یکی یکی در حال کال شدن هستند، برجامی که  اب  خوردن   هم  ثمره اجرایی  شدنش بود امروز بیابانی است  بی آب و علف، ونعمتی است به بزرگی هیچ، وشبی سرد و یلدایی است .

ایازی تصریح کرد: در این  شب های سرد کسانی هستند که با قصه محفلمان  را گرم کنند، کسانی که هم  سال های  ابتدایی دهه هشتاد با اروپا مذاکره کرده اند و هم به اندازه کافی  با کد خدا بسته اند، یادمان باشد از آنها بخواهیم  از تجربه اعتماد برایمان بگویند، قصه تلخی است ،اما شنیدن قصه از  زبان  قهرمان های دیپلماسی لبخند، حلاوت خاص  خودش را دارد.

آمریکا هیچ وقت قابل اعتماد نبوده و مترصد فرصتی برای از پای درآوردن ایران است

"علی صابری زاده" مسئول بسیج دانشکده فنی پسران ایلام، نیز بیان داشت: آمریکا همان روباه مکار است، هیچ وقت قابل اعتماد نبوده و نیست و در تمام تاریخ یک روده ی راست در شکم نداشته است.

وی گفت: روباه فقط یک زبان چرب و نرم دارد، که این زبان سلاح فریب دهنده ی اوست. با این زبان طعمه خود را به پای میز مذاکره می آورد و در فرصت مناسب آن را می‌بلعد.

 

انتهای پیام/س

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد