سرویس: استان ایلام
کد خبر: 20741
|
01:29 - 1395/03/11
نسخه چاپی

مدیر کل میراث فرهنگی استان ایلام:

توسعه صنعت توریسم زمینه اشتغال را فراهم می کند

توسعه صنعت توریسم زمینه اشتغال را فراهم می کند
مدیر کل میراث فرهنگی استان ایلام گفت: توسعه صنعت توریسم زمینه اشتغال را فراهم می کند.

به گزارشايلام بيدار، " عبدالمالک شنبه زاده "، مدیر کل میراث فرهنگی ،صنایع دستی و گردشگری ایلام گفت: از آنجایی که مردم استان ایلام از روزگاران گذشته با انواع فراورده های دستی و بافته های سنتی انس و عادت داشته اند طبعاً زمینه های مناسبی در روند صنایع دستی این منطقه مهیا بوده است .

وی افزود : استان ایلام مانند هر استان دیگری دارای صنایع دستی مخصوص به خود است که از مهمترین و جذاب ترین آنها گلیم نقش برجسته است که منحصر به فرد و مخصوص همین منطقه می باشد .

شنبه زاده عنوان کرد : گلیم نقش برجسته از نظر اصالت و تولید مهمترین و شاخص ترین صنعت دستی و بومی استان ایلام است که در سال 1366 توسط بافندگان چیره دست این استان مورد ابتکار عمل قرار گرفته و با وجود نوپا بودن آن زمینه اشتغالزایی عده زیادی در استان را فراهم نموده است

وی اظهار داشت :گلیم نقش برجسته امروزه جنبه بسیار کاربردی پیدا کرده  و میتوان با ایجاد کارگاههای تولیدگلیم نقش برجسته در کنار آثار تاریخی نظیر قلعه والی زمینه جذب گردشگران رافراهم نمود چرا که توسعه صنعت توریسم و مبادلات فرهنگی نقش موثری در ایجاد اشتغال و کارآفرینی دارد.

مدیر کل میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری ایلام فراهم نمودن زمینه حضور تولید کنندگان گلیم نقش برجسته در نمایشگاههای داخلی و خارجی را از اقدامات خوب اداره کل میراث فرهنگی ،صنایع دستی و گردشگری ایلام دانست و مساعدت دیگر دستگاههای مربوطه را خواستار شد .

قابل ذکر است گلیم نقش برجسته با طرح ها و شکل های متنوع بافته می شوند که این طرح ها شامل شکسته هندسی،لچک ترنج ،گلدانی،خشتی یا موزاییکی ،طرحهای تصویری ،طرحهای تلفیقی می باشند.

 

انتهای پیام/س

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد

تازه ترین مطالب