سرویس: استان ایلام
کد خبر: 20695
|
07:50 - 1395/03/09
نسخه چاپی

معاون استاندار ایلام خواستار شد؛

لزوم بسترسازی برای حضور جوانان در عرصه های اجتماعی و فرهنگی

لزوم بسترسازی برای حضور جوانان در عرصه های اجتماعی و فرهنگی
معاون سیاسی و امنیتی استانداری ایلام بر بسترسازی جهت ایفای نقش جوانان در زمینه کاهش آسیب های اجتماعی تأکید کرد.

به گزارشايلام بيدار، حسین کلانتری در کارگروه تخصصی اجتماعی و فرهنگی استان با اشاره به وجود آسیب های اجتماعی در سطح اجتماع اظهار داشت: امروز جامعه درگیر آسیب های اجتماعی و فرهنگی است که اگر چه به طور کلی نمی توان آنها را ریشه کن نمود، اما می توان با ارائه راهکارهای عملی و علمی، از رشد آنها جلوگیری نمود .

وی ابراز داشت: در حوزه اجتماعی نگرانی هایی وجود دارد که همه دستگاه های ذیربط باید در راستای کاهش این آسیب ها تلاش نمایند. 
معاون سیاسی و امنیتی استانداری با اشاره به ظرفیت های اقتصادی موجود در استان، گفت با استفاده از ظرفیت های اقتصادی و کم کردن میزان بیکاری در جامعه، می توان آسیب های اجتماعی را کاهش داد.
وی با اشاره به ضرورت ایجاد اتاق فکر در زمینه کاهش آسیب های اجتماعی اظهار داشت: در دانشگاه های استان، اتاق های فکر در حوزه اجتماعی تشکیل شده است که صاحبنظران و اساتید دانشگاه در این اتاق ها فعالانه در زمینه بررسی آسیب های اجتماعی و ارائه راه کارهای کاهش این آسیب ها فعالیت می نمایند.
کلانتری اضافه کرد: هماهنگی بین نهادهای متولی فرهنگ در استان، بازیابی هویت و ارتقاء خودباوری در نسل جوان در امر کاهش آسیب های اجتماعی از جمله طلاق، خودکشی و ... بسیار تأثیرگذار است.
وی گفت: استفاده از ظرفیت جوانان، فرهنگیان و دانشگاهیان در کاهش آسیب های اجتماعی بسیار مؤثر است. لذا باید بستر لازم برای فعالیت آنها فراهم شود. 

 

انتهای پیام/س

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد

تازه ترین مطالب