سرویس: استان ایلام
کد خبر: 20593
|
08:02 - 1395/03/04
نسخه چاپی

مسئول دبیرخانه کانون‌های فرهنگی ایلام خبر داد؛

فعالیت ۴۰ کانون فرهنگی خواهران در سطح استان

فعالیت ۴۰ کانون فرهنگی خواهران در سطح استان
پنجمین نشست منطقه‌ای رابطین خواهر کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد استان ایلام در محل نمازخانه مجتمع فرهنگی و هنری ارشاد ایلام برگزار شد.

به گزارشايلام بيدار ، حجت‌الاسلام علی چراغی پور، مسئول دبیرخانه کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد استان ایلام، صبح امروز(3 خرداد) در این نشست، اظهار کرد: این نشست با موضوع برنامه‌ها و فعالیت‌های حوزه خواهران کانون‌ها و ابلاغ برنامه‌ها و سیاست‌های ستاد عالی برگزارشده است.

وی، تصریح کرد: برگزاری چنین نشست‌های با حضور رابطین خواهر کانون‌های مساجد در طول سال لازم و ضروری است که ضمن تعامل و همگرایی در برنامه‌ها و فعالیت‌های ویژه خواهران عضو کانون‌های فرهنگی و هنری، نقش مهمی درزمینهٔ ارتقای سطح کیفی فعالیت‌های کانون‌های مساجد دارد.

مسئول دبیرخانه کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد استان ایلام، بابیان اینکه در حال حاضر 40 کانون فرهنگی و هنری خواهران در سطح مساجد این استان فعالیت دارند، ابراز کرد: در حدود 200 کانون فرهنگی و هنری فعال در سطح این استان، رابطان خواهر حضور دارند که برنامه‌ها و فعالیت‌های ویژه و مربوط به بانوان را عهده‌دار هستند.

چراغی پور، با اشاره به اینکه در حال حاضر 276 کانون فرهنگی و هنری مساجد در استان راه‌اندازی شده است، یادآور شد:  مشارکت و حضور جدی خواهران در مناسبت‌های ملی و مذهبی، بررسی اولویت‌بندی برنامه‌ریزی برای حوزه خواهران با نگاه بومی و محلی برای حوزه مناطق شهری و روستایی، ارتباط مستمر و مفید خواهران کانون‌های مساجد با بخش‌ها و نهادهای فرهنگی و دینی ازجمله اهداف واحد خواهران در کانون‌هاست.

وی، افزود: گفتمان سازی پیرامون تقویت نظام زن و خانواده در بستر مسجد طراز اسلامی، تبیین منویات مقام معظم رهبری به‌ویژه فراهم کردن زمینه‌های شعار سال، تحقق اقتصاد مقاومتی و بسترهای کارآفرینی در سطح کانون‌های مساجد، جمعیت، حجاب و عفاف و امربه‌معروف و نهی از منکر، توجه به خانواده و مهارت‌های زندگی و برگزاری دوره‌های آموزشی متناسب از سیاست‌ها و اولویت‌های فعالیت واحد خواهران در سال جاری است.

مسئول دبیرخانه کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد استان ایلام، به تهاجم فرهنگی دشمنان علیه ارزش‌های اسلامی جامعه به‌ویژه خانواده اشاره کرد و گفت: امروزه دشمنان از طریق رسانه‌های دیجیتالی و ماهواره و شبکه‌های اجتماعی درصدد تخریب و ضربه زدن به بنیان‌های خانواده ایرانی و اسلامی هستند که کانون‌ها مساجد و رابطین خواهران نقش مهمی در زمینه جلوگیری از این آسیب ها ایفا می کنند.

چراغی پور، در پایان خاطرنشان کرد: با توجه به استقبال بسیار خوب خواهران از فعالیت‌های کانون‌های مساجد در این استان، تلاش می‌شود که با همکاری خود اعضای خواهر کانون‌های مساجد برنامه‌های متنوع فرهنگی و هنری و دینی با محوریت و موضوعیت بانوان و خواهران برگزار شود.

گفتنی است، در این نشست حدود 20 نفر از رابطین خواهر شهرستان‌های مختلف این استان حضور داشتند.

 

انتهای پیام/س

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد