ایلام بیدار08:02 - 1395/03/04
مسئول دبیرخانه کانون‌های فرهنگی ایلام خبر داد؛

فعالیت ۴۰ کانون فرهنگی خواهران در سطح استان

پنجمین نشست منطقه‌ای رابطین خواهر کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد استان ایلام در محل نمازخانه مجتمع فرهنگی و هنری ارشاد ایلام برگزار شد.

به گزارشايلام بيدار ، حجت‌الاسلام علی چراغی پور، مسئول دبیرخانه کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد استان ایلام، صبح امروز(3 خرداد) در این نشست، اظهار کرد: این نشست با موضوع برنامه‌ها و فعالیت‌های حوزه خواهران کانون‌ها و ابلاغ برنامه‌ها و سیاست‌های ستاد عالی برگزارشده است.

وی، تصریح کرد: برگزاری چنین نشست‌های با حضور رابطین خواهر کانون‌های مساجد در طول سال لازم و ضروری است که ضمن تعامل و همگرایی در برنامه‌ها و فعالیت‌های ویژه خواهران عضو کانون‌های فرهنگی و هنری، نقش مهمی درزمینهٔ ارتقای سطح کیفی فعالیت‌های کانون‌های مساجد دارد.

مسئول دبیرخانه کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد استان ایلام، بابیان اینکه در حال حاضر 40 کانون فرهنگی و هنری خواهران در سطح مساجد این استان فعالیت دارند، ابراز کرد: در حدود 200 کانون فرهنگی و هنری فعال در سطح این استان، رابطان خواهر حضور دارند که برنامه‌ها و فعالیت‌های ویژه و مربوط به بانوان را عهده‌دار هستند.

چراغی پور، با اشاره به اینکه در حال حاضر 276 کانون فرهنگی و هنری مساجد در استان راه‌اندازی شده است، یادآور شد:  مشارکت و حضور جدی خواهران در مناسبت‌های ملی و مذهبی، بررسی اولویت‌بندی برنامه‌ریزی برای حوزه خواهران با نگاه بومی و محلی برای حوزه مناطق شهری و روستایی، ارتباط مستمر و مفید خواهران کانون‌های مساجد با بخش‌ها و نهادهای فرهنگی و دینی ازجمله اهداف واحد خواهران در کانون‌هاست.

وی، افزود: گفتمان سازی پیرامون تقویت نظام زن و خانواده در بستر مسجد طراز اسلامی، تبیین منویات مقام معظم رهبری به‌ویژه فراهم کردن زمینه‌های شعار سال، تحقق اقتصاد مقاومتی و بسترهای کارآفرینی در سطح کانون‌های مساجد، جمعیت، حجاب و عفاف و امربه‌معروف و نهی از منکر، توجه به خانواده و مهارت‌های زندگی و برگزاری دوره‌های آموزشی متناسب از سیاست‌ها و اولویت‌های فعالیت واحد خواهران در سال جاری است.

مسئول دبیرخانه کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد استان ایلام، به تهاجم فرهنگی دشمنان علیه ارزش‌های اسلامی جامعه به‌ویژه خانواده اشاره کرد و گفت: امروزه دشمنان از طریق رسانه‌های دیجیتالی و ماهواره و شبکه‌های اجتماعی درصدد تخریب و ضربه زدن به بنیان‌های خانواده ایرانی و اسلامی هستند که کانون‌ها مساجد و رابطین خواهران نقش مهمی در زمینه جلوگیری از این آسیب ها ایفا می کنند.

چراغی پور، در پایان خاطرنشان کرد: با توجه به استقبال بسیار خوب خواهران از فعالیت‌های کانون‌های مساجد در این استان، تلاش می‌شود که با همکاری خود اعضای خواهر کانون‌های مساجد برنامه‌های متنوع فرهنگی و هنری و دینی با محوریت و موضوعیت بانوان و خواهران برگزار شود.

گفتنی است، در این نشست حدود 20 نفر از رابطین خواهر شهرستان‌های مختلف این استان حضور داشتند.

 

انتهای پیام/س