سرویس: استان ایلام
کد خبر: 20535
|
09:45 - 1395/02/30
نسخه چاپی

مدیر جهادکشاورزی ایوان:

بیش از 15 هزار تن غلات در ایوان برداشت می شود

بیش از 15 هزار تن غلات در ایوان برداشت می شود
مدیر جهادکشاورزی ایوان از برداشت بیش از 15 هزار تن گندم و جو از سطح مزارع زیر کشت ایوان خبر داد.

به گزارشايلام بيدار به نقل از جویزر ، مهندس عباس سرتنگی مدیر جهادکشاورزی ایوان ،در جلسه کمیته برداشت غلات اظهار کرد : در سال زراعی جاری پیش بینی می شود از 4500 هکتار سطح زیر کشت گندم ( 4000 هکتار دیم و 500 هکتار آبی ) حدود 9 هزارتن گندم و از 4050 هکتار سطح زیر کشت جو ( 4000 هکتار دیم و 50 هکتار آبی ) حدود 6 هزارو پانصد تن جو برداشت شود.

وی افزود : سه مرکز خرید گندم در سطح شهرستان ، آماده خریداری محصولات مازاد کشاورزان می باشد و بانک کشاورزی به عنوان بانک عامل خرید گندم ، بهای گندم خریداری شده را به روز پرداخت می کند.

سرتنگی تصریح کرد  : لازم است با همکاری پلیس راه و پاسگاه های انتظامی ، از خروج کمباین ها تا پایان برداشت محصولات کشاورزی از شهرستان ممانعت شود.

همچنین عبدالرضا مهدیان معاون فرماندار ایوان ، در خصوص تلاش و همکاری همه ادارات مرتبط ، در راستای کمک به برداشت محصولات در کمترین بازه زمانی ممکن ، گفت : لازم است جهادکشاورزی و دیگر دستگاه های ذیربط ، تمهیدات لازم را برای گسیل ماشین آلات برداشت به مناطق کشاورزی بیندیشند و با اعلام نرخ تعیین شده برای ساعت کار برداشت محصولات به کشاورزان و کمباین داران و با نظارت مستمر ، از هرگونه اضافه دریافت و تخلف از نرخ مصوب جلوگیری نمایند.

مهدیان ادامه داد : جهاد کشاورزی باید قیمت خرید تضمینی گندم را به اطلاع کشاورزان برساند و ضمن تشکیل کمیسیون خرید جو ، با همکاری پشتیبانی امور دام ، مسئول خرید محصول جو در شهرستان را مشخص نماید.

انتهای پیام/ی

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد