ایلام بیدار09:45 - 1395/02/30
مدیر جهادکشاورزی ایوان:

بیش از 15 هزار تن غلات در ایوان برداشت می شود

مدیر جهادکشاورزی ایوان از برداشت بیش از 15 هزار تن گندم و جو از سطح مزارع زیر کشت ایوان خبر داد.

به گزارشايلام بيدار به نقل از جویزر ، مهندس عباس سرتنگی مدیر جهادکشاورزی ایوان ،در جلسه کمیته برداشت غلات اظهار کرد : در سال زراعی جاری پیش بینی می شود از 4500 هکتار سطح زیر کشت گندم ( 4000 هکتار دیم و 500 هکتار آبی ) حدود 9 هزارتن گندم و از 4050 هکتار سطح زیر کشت جو ( 4000 هکتار دیم و 50 هکتار آبی ) حدود 6 هزارو پانصد تن جو برداشت شود.

وی افزود : سه مرکز خرید گندم در سطح شهرستان ، آماده خریداری محصولات مازاد کشاورزان می باشد و بانک کشاورزی به عنوان بانک عامل خرید گندم ، بهای گندم خریداری شده را به روز پرداخت می کند.

سرتنگی تصریح کرد  : لازم است با همکاری پلیس راه و پاسگاه های انتظامی ، از خروج کمباین ها تا پایان برداشت محصولات کشاورزی از شهرستان ممانعت شود.

همچنین عبدالرضا مهدیان معاون فرماندار ایوان ، در خصوص تلاش و همکاری همه ادارات مرتبط ، در راستای کمک به برداشت محصولات در کمترین بازه زمانی ممکن ، گفت : لازم است جهادکشاورزی و دیگر دستگاه های ذیربط ، تمهیدات لازم را برای گسیل ماشین آلات برداشت به مناطق کشاورزی بیندیشند و با اعلام نرخ تعیین شده برای ساعت کار برداشت محصولات به کشاورزان و کمباین داران و با نظارت مستمر ، از هرگونه اضافه دریافت و تخلف از نرخ مصوب جلوگیری نمایند.

مهدیان ادامه داد : جهاد کشاورزی باید قیمت خرید تضمینی گندم را به اطلاع کشاورزان برساند و ضمن تشکیل کمیسیون خرید جو ، با همکاری پشتیبانی امور دام ، مسئول خرید محصول جو در شهرستان را مشخص نماید.

انتهای پیام/ی