سرویس: استان ایلام
کد خبر: 17951
|
11:20 - 1394/09/30
نسخه چاپی

حضور در انتخابات نشان حیات سیاسی یک ملت است

حضور در انتخابات نشان حیات سیاسی یک ملت است
انتخابات شاخص بسیار مهمی است که درآن رشد و شکوفایی سیاسی،اجتماعی،اقتصادی و فرهنگی یک ملت مورد ارزیابی قرارمی گیرد و حضور در انتخابات به معنای حیات سیاسی جامعه است.

یادداشت/ سیدناصر موسوی:: برای تشکیل شدن یک کشورسه شرط مهم جمعیت انسانی ، سرزمین وحاکمیت لازم است که هرکدام ازاین سه مولفه تحقق نیابد کشوری بوجود نخواهد آمد.

 امروزه کشورها با اعلام نوع ((حاکمیت)) موجودیت خود را اعلام میکنند و هرحاکمیتی که از پشتوانه مردمی برخوردار نباشد در عرصه ملی و بین المللی دچار سستی شده و استقلال آن کشور ازبین خواهد رفت و اساسا" هیچ حکومتی بدون مقبولیت قاطع مردمی استقرار  نمی یابد  و حاکم نمی شود.

نشانه وجود وشناسائی هرنظام سیاسی در جهان مولفه ((حاکمیت)) است و هوشمندی وتحلیل درست سیاسی یک ملت عامل اساسی بقاء حاکمیت هرکشوری است و نقش مهمی در افزایش ضریب امنیت و اقتدار  ملی و بین المللی دارد.

انتخابات شاخص بسیار مهمی است که درآن رشد و شکوفایی سیاسی،اجتماعی،اقتصادی و فرهنگی یک ملت مورد ارزیابی قرارمی گیرد و حضور در انتخابات به معنای حیات سیاسی جامعه است ، با حضور در انتخابات است که یک ملت به رقبا و دشمنان خودمی فهماند که نسبت به حاکمیت سیاسی و سرزمین خود وفادار است وخود سرنوشت کشورش را رقم می زند و نیازی به مداخله بیگانگان ندارد چرا که خود دارای قدرت تغییر،تصمیم  و توان انتخاب است ، از موانع رشد و تعالی و عوامل شکوفایی میهن خویش آگاه است و متناسب با شرایط کشور و طبق موازین عقیدتی سیاسی خود برای اداره جامعه چاره اندیشی میکند و خود را در برابر تک تک هموطنانش برای ساختن بهتر کشور مسئول می داند.

رهبر معظم انقلاب اسلامی به عنوان یک رهبر و استراتژیست بسیار چیره دست ضمن تاکید بر حضور حداکثری ، انتخابات را ((شاخص )) سنجش رشد و مایه عزت یک کشور بیان کردند و فرمودند:

(( انتخابات آبروى ملى ماست؛  انتخابات يكى از شاخصهاى رشد ملى ماست؛  انتخابات وسيله‏اى براى عزت ملى است. ۱۳۸۸/۰۲/۲۲))

لازم است بدانیم عدم حضور ((اعتراض منفعلانه))  نیز هیچ فایده ای در راستای تامین خواسته فرد معترض و منتقد ندارد بلکه با حضور فعال ((اعتراض فعالانه))  وآگاهانه است که می شود برای اهداف وخواسته های مشروع خود گامی موثر برداشت و در تصحیح و اصلاح امور ایفای نقش نمود و بدیهی است  حضور درانتخابات نشانه ((حیات سیاسی)) یک فرد است چرا که قدرت انتخاب و اتخاذ تصمیم از علائم حیاتی یک انسان است و وجه تمایز انسان با غیر انسان.

چنانچه قومی نسبت به سرنوشت کشور خود و نسبت به آنچه در جامعه می گذرد بی تفاوت باشد حیات سیاسی آن قوم رو به پایان است،اگرملتی به ویژه قشر جوان و نخبگان آن ملت به اوضاع و احوال جامعه ای که در آن زندگی میکنند با بی تفاوتی و سهل انگاری رفتار نمایند و اهل تحلیل مسائل پیرامون خود نباشد، زمینه استضعاف و استعمار آن کشور و زمینه نفوذ و تعرض همه جانبه آن کشور از سوی اجانب به طور کامل فراهم می شود و استقلال ، حاکمیت و در نهایت تمامیت  ارضی آن کشور و تمام منابع  آن سرزمین به یغما خواهد رفت.

بر همه دانایان عالم روشن است که استکبار جهانی برای سیطره مطلق خود بر تمام جهان به هیچ ملتی حتی ملت خود رحمی نمی کند و از کوچکترین فرصت نفوذ و نقطه ضعف در هر کشور نهایت استفاده را خواهدکرد و از کوچکترین نقطه ضعف بزرگترین استفاده را خواهد نمود.

عطف به این مطلب مهم که جمهوری اسلامی ایران بعد از انقلاب شکوهمند اسلامی که آغاز شمارش معکوس اضمحلال استکبار جهانی به سرکردگی آمریکای جهانخوار نیز بود،امروز به کانون بیداری اسلامی ،ذلت ناپذیری و الهام بخشی به کلیه مستضعفان ، آزداگان و خطوط مقاومتهای اسلامی عدالت طلب وآزادگی خواه  جهان  تبدیل شده است و موقعیت بسیار راهبردی وتعین کننده کشورمان در معادلات و مناقشات سیاسی،امنیتی واقتصادی جهانی و منطقه ای ( به ویژه منطقه ای ) برکسی پوشیده نیست، لذا ضروری است برای حفظ و حراست و ارتقاء این جایگاه در افزایش کمی و کیفی انتخابات از هیچ تلاشی دریغ نکنیم.

7اسفند94 ، ملت رشید ایران اسلامی ما بار دیگر در معرض آزمایشی بزرگ قرارگرفته است . دوستان و دشمنان جمهوری اسلامی ایران چشمان خود را به میزان حضور و گزینه های انتخاب این ملت شجاع ،مترقی و استکبارستیز دوخته اند،هرچه میزان حضور ما بیشترین وگزینه انتخاب ما  بهترین ،میزان نا امیدی دشمنان و امیدواری دوستان بیشتر خواهد بود.

نکته بسیار مهم در این مقوله توجه به معیارهای اسلامی و انقلابی در انتخاب افراد است،مواظب باشیم که در گزینش افراد برای حضور در مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان رهبری،ریاست جمهوری و شوراهای اسلامی شهر روستا هیچگاه نباید بر اساس قومیت گرائی ، قبیله گرائی و جناحی گری عمل نمائیم بلکه انتخاب ما بر اساس میزان تعهد و پایبندی نامزدها به اسلام ،ولایت، انقلاب اسلامی،جمهوری اسلامی،استکبار ستیزی،خودباوری و ساده زیستی باشد،فراموش نشود که نامزد انتخابات نباید به بانهای قدرت و ثروت متصل باشد و نا گفته پیداست که هر تفکر و جریانی که مورد تحسین توجه مثبت دشمن است و برای دشمن امید آفرین است و دشمن آن را سرمایه خود می داند، غیر قابل اعتماد است و نمی تواند نماینده ملت انقلابی ایران اسلامی باشد.

7 اسفند94  امام عزیز و شهداء گرانقدر، تمام آزادگان جهان  و رهبر شجاع و حکیممان به انتظارحماسه آفرینی ما نشسته اند ، همه ما مکلفیم هر آنچه را که در توان داریم به کاربندیم و بکوشیم تا باردیگر با حداکثر حضور و بهترین انتخاب ،22خردادماه را به روزی بزرگ وبه یاد ماندنی برای خود و دوستانمان و روزی سخت و ذلت بار برای دشمنان داخلی وخارجی تبدیل کنیم . وبه یقین هرکسی در این راستا تلاش و کوشش ننماید و خدای ناکرده  کارشکنی و سهل انگاری نماید ،به خود ، به هموطنان خود ، به سرزمین خود و به اسلام عزیز خیانتی بزرگ ونابخشودنی مرتکب شده است.

ان شاء الله به حول وقوه الهی  با وحدت ، انسجام ، با هوشیاری کامل و با معیار قراردادن فرمایشات رهبر فرزانه انقلاب اسلامی حضرت آیت الله العظمی امام خامنه ای (حفظه الله تعالی) با حداکثر حضور وبهترین انتخاب، با سرعتی بالا و دقتی کامل به سمت آرمانهای امام راحل عظیم الشان(رضوان الله علیه) وشهداء والامقام(رحمت الله علیهم)  و تعالی همه جانبه ، کشورعزیزمان  را به پیش خواهیم برد.

انتهای پیام/ی

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد

تازه ترین مطالب