سرویس: گروه شهرستانی
کد خبر: 15969
|
09:58 - 1394/06/02
نسخه چاپی

لشکرکشی مدیران غیر بومی به شهرستان سیروان

لشکرکشی مدیران غیر بومی به شهرستان سیروان
گویی امورات اداری مردم آنچنان تخصصی و پیچیده هستند که انجام آنها از عهده هیچ فرد بومی بر نمی آید و به ناچار باید دست به دامان افرادی از خارج شهرستان شد! این در حالی است که در شهرستان سیروان بیش از ده ها و شاید صدها لیسانس و فوق لیسانس و نیروی متخصص و متعهد بیکار وجود دارد

نعمت اله سمناک::  گویی امورات اداری مردم آنچنان تخصصی و پیچیده هستند که انجام آنها از عهده هیچ فرد بومی بر نمی آید و به ناچار باید دست به دامان افرادی از خارج شهرستان شد! این در حالی است که در شهرستان سیروان بیش از ده ها و  شاید صدها لیسانس و فوق لیسانس و نیروی متخصص و متعهد بیکار وجود دارد.

این موضوع آنقدر ریشه دوانده که حتّی شاهد حضور نیروهای خدماتی غیربومی در بعضی از ادارات سطح شهرستان هستیم.

نیروی غیربومی که بعد از جذب و استخدام مدت کوتاهی می‌ماند و سپس به شهر و دیار خود منتقل می‌شود که این موضوع باعث ضایع شدن سهمیه و حقوق جوانان سیروانی شده و از طرفی برای مردم منطقه اصلاً پذیرفته نیست.

معلوم نیست داستان پایمال شدن حق و حقوق جوانان این شهرستان و اولویت دادن به نیروهای غیر بومی چه زمانی به پایان می‌رسد و در این زمینه منتظر شفاف سازی مسئولین خواهیم بود.

موضوعی دیگری که در بررسی کوتاهی متوجه آن می شویم تنها تعداد اندکی از مسئولان شهرستان سیروان بومی هستند و بسیاری از مسئولان به شهرهای دیگر استان تعلق دارند.

کافی است صبح در مسیر ورودی شهر لومار توقفی کنید تا متوجه شوید که چه مسئولان و حتی کارمندانی از ادارات شهرستان سیروان برای حضور در محل کار خود از سایر شهرهای استان به سیروان می آیند و در خارج از تایم اداری نیز در محل زندگی فرزندانشان خارج از شهرستان سیروان زندگی می کنند.

وجود نیروهای غیربومی در سطح شهرستان سیروان حرفی تازه نیست و از زمان ارتقاء این شهرستان تازه تاسیس جولان نیروهای غیربومی و عدم سکونت انها در سطح شهرستان باعث شده است تا بسیاری از مشکلات سیروان برای حل شدن روندی لاک پشتی را طی کند.

جالب است که حتی برخی مدیران از سکونت خانواده خود در سیروان خودداری می کنند فارغ از انکه بیش از یک تا دو سال از تصدی سمت های آنها می گذرد و بهانه های مختلف مانند نبود مسکن مناسب، نبود امکانات رفاهی، مدرسه فرزندان و شغل همسر و دیگر بهانه هایی بی اساس است. و حال باید گفت آیا مسئولی با این طرز فکر و عدم تعلق خاطر به سیروان می تواند دلسوزی لازم را برای رسیدگی به مشکلات شهروندان سیروانی داشته باشند؟

در این بین باید به نکته ای جالب اشاره کرد که امام جمعه و فرماندار سیروان از روز نخستی که در شهرستان سیروان معرفی شدند در این شهرستان ساکن شدند و در این مورد به حق می توان آنها را به عنوان الگویی برای مدیران شهرستان برگزید.

 تردد در جاده های منتهی به سیروان، فارغ از صرف زمان و هزینه برای ادارات شهرستان مشکل عدم حضور مسئول را نیز در این شهرستان تشدید می کند که باید مسئولان استانی در انتصاب این مدیران دقت نظر بیشتری کنند.

از نکات قابل تامل دیگر که باعث ایجاد سوالات متعدد در بین عموم مردم شده، استفاده بعضی از مسئولان شهرستان از وسایل نقلیه ادرای برای تردد و رفتن به منزل خود در خارج شهرستان است و انگار داستان جولان پلاک قرمزها در این شهرستان پایانی ندارد.

حال باید از مسئولان استانی و فرماندار سیروان پرسید که چرا این مجوز را به این مسئولان داده اند که برای تردد خود از وسایل نقلیه اداری که جزء اموال بیت المال بوده و طبق قانون استفاده شخصی از آنها ممنوع است، استفاده کنند و در صورت ندادن مجوز پس چرا از این اقدام آنها که بازخورد خوبی در بین عموم ندارد ممانعت نمی کنند؟!

در این میان فرماندار می تواند در استفاده از مدیران بومی، شناسایی و پرورش افراد در داخل دستگاه های اجرایی برای انتصاب کرسی های مدیریتی اقدام نمایند تا دیگر شهرستان سیروان شاهد این مشکلات نباشد.

 

انتهای پیام/ش

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد

تازه ترین مطالب