سرویس: سیاسی
کد خبر: 1372
|
08:55 - 1391/11/14
نسخه چاپی

جدیدترین جنگنده ایرانی با نام قاهر 313 رونمایی شد

جدیدترین جنگنده ایرانی با نام قاهر 313 رونمایی شد
جدیدترین جنگنده ایرانی با نام قاهر 313 با حضور رئیس‌جمهور رونمایی شد.

 

به گزارش ایلام فردا به نقل از فارس، دقایقی پیش و با حضور محمود احمدی‌نژاد رئیس جمهور کشورمان جدیدترین جنگنده ساخت داخل با نام قاهر 313 رونمایی شد.

در این مراسم سردار وحیدی وزیر دفاع، امیر شاه صفی فرمانده نیروی ارتش  و جمعی دیگر از مسئولان نیروهای مسلح حضور دارند.

سردار احمد وحیدی وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح در حاشیه این مراسم با حضور در جمع خبرنگاران، با تبریک این موفقیت بزرگ که در راستای تحقق فرامین فرمانده معظم کل قوا به منصه ظهور رسیده است، اظهار داشت: کلیه مراحل طراحی و ساخت جنگنده بومی قاهر 313 توسط دانشمندان و متخصصان اقتدار آفرین سازمان صنایع هوایی وزارت دفاع شده است.

وزیر دفاع در تشریح ویژگی ظاهری جنگنده قاهر گفت: این جنگنده پیشرفته با مشخصات ظاهری پیشرفته دارای سطح مقطعی راداری بسیار کم و همچنین قابلیت انجام عملیات پرواز در ارتفاع پست می‌شود.

سردار وحیدی بهره‌برداری از مواد پیشرفته در ساخت هواپیما و سیستم‌های الکترواویونیک را از دیگر ویژگی‌های پیشرفته قاهر 313 برشمرد.

وزیر دفاع با بیان اینکه این جنگنده توانایی حمل تسلیحات پیشرفته بومی را دارد و از قدرت تهاجمی بالایی برخوردار است، گفت: جنگنده قاهر نماد برجسته‌ای از نبوغ خلاقیت و جسارت فرزندان برومند ایران در وزارت دفاع است.

سردار وحیدی قابلیت نشست و برخاست با طول و باند کوتاه و نگهداری آسان و سریع را از دیگر ویژگی‌های هواپیمای قاهر 313 ذکر کرد.

 

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد