سرویس: استان ایلام
کد خبر: 1082
|
13:48 - 1391/10/18
نسخه چاپی

ولایت فقیه محور اقتدار ایران اسلامی است

ولایت فقیه محور اقتدار ایران اسلامی است
معاون هماهنگ کننده دانشگاه امام حسین (ع) گفت: ولایت فقیه محور اقتدار ایران اسلامی در مبارزه با دشمنان داخلی و خارجی است.

 

به گزارش ایلام فردا به نقل از ایرنا، سردار الله نور نورالهی روز دوشنبه در یادواره 540 شهید سرباز استان ایلام اظهار کرد: مطالعه گذشته و ذکر تاریخ پرافتخار ایران اسلامی ضرورتی انکارناپذیر است.

وی افزود: برگزاری یادواره های شهدا در سراسر کشور در راستای عمل بر فرامین خداوند متعال و آیات قرآن کریم انجام می شود.

معاون هماهنگ کننده دانشگاه امام حسین(ع) تاکید کرد: شهیدان دوران دفاع مقدس طلایی ترین قطعه تاریخی ملت ایران را در طول ادوار مختلف طراحی و اجرا کردند.

سردار نورالهی جنگ هشت ساله عراق بر علیه ایران را بر اساس گواهی کارشناسان آمریکایی و غربی نابرابرترین جنگ در صده های گذشته عنوان و بیان کرد: 162 عملیات بزرگ و کوچک در دوران جنگ تحمیلی از سوی رزمندگان اسلام اجرا شد که منجر به اسارت 72 هزار نیروی عراقی شد.

وی اضافه کرد: در میان افراد اسیر شده سربازانی از 12 کشور مختلف حضور داشتند.

معاون هماهنگ کننده دانشگاه امام حسین(ع) ادامه داد: بن بست شکنی، عبور از بحران و مقاومت اعتقادی از اصول راهبردی در شیوه های دفاعی رزمندگان اسلام در دوران دفاع مقدس بود.

سردار نورالهی گفت: 220 هزار نفر در دوران دفاع مقدس به درجه رفیع شهادت رسیده اند که از این میان بیش از 100 هزار نفر متعلق به شهدای نیروهای مسلح بوده اند.

سردار نورالهی گفت: بیش از 60 هزار از شهدای نیروهای مسلح افتخار سربازی را یدک می کشند.

وی اضافه کرد: سرنگونی نظام جمهموری اسلامی بر اساس سخنان نخست وزیر عراق ˈطه یاسین رمضانˈ هدف اصلی و نهایی جنگ هشت ساله عراق بر علیه ایران بود.

وی شهدا را بر اساس فرمایش های مقام معظم رهبری مظهر اقتدار ایران اسلامی دانست و تاکید کرد: پیکر مطهر 54 هزار نفر از شهدای دوران دفاع مقدس مفقود شناسایی نشده بود که با تلاش های کمیته مفقودین دفاع مقدس تاکنون 47 هزار نفر از این شهدا شناسایی و به آغوش خانواده های خود بازگشته اند.

معاون هماهنگ کننده دانشگاه امام حسین (ع) تاکید کرد: اقتدار کنونی ایران اسلامی در عرصه بین المللی مرهون مجاهدت ها و رشادت های رزمندگان اسلام در دوران دفاع مقدس و بویژه سربازان جان برکف و مخلص است.

وی در ادامه به دیدار جوانان 75 کشور با مقام معظم رهبری در دهه فجر سال گذشته اشاره و تاکید کرد: به برکت انقلاب، ایران اسلامی به الگویی برای ملت های آزاده جهان و بویژه کشورهای اسلامی تبدیل شده است.

سردار نورالهی افزود: استکبار جهانی در خیال باطل خود ایجاد انقلاب مخملی در گرجستان، اوکراین و قرقیزستان را در ایران اسلامی دنبال می کردند که با درایت و هوشیاری رهبر معظم انقلاب و همراهی مردم ولایت مدار این توطئه در انتخابات ریاست جمهوری گذشته ناکام و خنثی شد.

وی بیان کرد: دشمنان بطور مستمر و مداوم در حال توطئه چینی و ایجاد بحران در کشور برای ناکارآمد نشان دادن نظام اسلامی هستند که دفاع از اسلام، پاسداری از ارزش های انقلاب و دستاوردهای آن و تبعیت از ولایت فقیه در خنثی کردن این اهداف شوم حائز اهمیت است.

معاون هماهنگ کننده دانشگاه امام حسین (ع) تاکید کرد: تبعیت از ولایت فقیه 700 هزار مرتبه در وصیت نامه های شهدای دوران دفاع مقدس مورد تاکید قرار گرفته است.

وی در ادامه یاد و خاطره شهدای عملیات ˈکربلای پنجˈ که منجر به آزادسازی منطقه ˈشلمچهˈ از دست متجاوزان بعثی شد را گرامی داشت.

سردار نورالهی همچنین تمامی دلسوزان نظام و بویژه مسوولان کشور را به حفظ انسجام ملی و وحدت بر محور ولایت فقیه برای مقابله با هجمه گسترده دشمنان داخلی و خارجی بر علیه نظام اسلامی دعوت کرد.

وی ایلام را مهد مردان غیور و رشیدی عنوان کرد که در پاسداری از ارزش و دستاوردهای انقلاب همواره پیشتاز بوده اند.

وی ضمن گرامیداشت سه هزار شهید این استان در دوران دفاع مقدس بیان کرد: 540 تن از این شهدا سرباز بوده اند.

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد

تازه ترین مطالب