کد خبر: 18558
|
12:00 - 1394/11/06
نسخه چاپی

کلید های گمشده نماینده روحانی در استان ایلام/

مردم پشت درهای بسته مانده اند

مردم پشت درهای بسته مانده اند
وعده های استاندار ایلام همانند قالب یخ بزرگی می ماند که وقتی به دست مردم می رسد جز تکه یخ کوچک واسه خنک کردن یک لیوان آب چیزی از آن باقی نمی ماند.

فرشته سنجیده::برنامه ریزی ، اساس توسعه وپیشرفت تمام امور است و تا کسی از این اصل پیروی ننماید هر روز باید منتظر پس رفت در اجرایی کردن اهداف باشیم. ضرورت این امر در کلام امیر مومنان و سفارش به امام حسن مجتبی علیهما سلام به رعایت نظم در امور است که باید الگو و نصب العین ما باشد.
متاسفانه استان ایلام علی رغم تاکیدات مکرر مقام معظم رهبری به برنامه ریزی برای آینده و عبرت از گذشته ها با اصل بی برنامگی در امور دست و پنجه نرم می کند که منشاء آن عالی ترین نماینده دولت در استان است.به گواه بسیاری شاید این نوع مدیریت ضعیف ترین شیوه پس از انقلاب است.
استاندار محترم ایلام در طی دو سال و اندی سابقه خدمت خود در این استان تاکنون موفق به اجرایی کردن هیچ یک از برنامه های وعده داده خود نشده است .چرا که علت این امر عدم توجه به هدفگذاری صحیح و برنامه ریزی برای نیل به آنهاست. نمونه بارز در این امر عدم توفیق ایشان در اجرای پروژه های کلان و خصوصا ایجاد منطقه آزاد تجاری در ایلام بود که علی رغم چندین ماه فشار تبلیغاتی برای اقناع افکار عمومی جهت تصویب آن در مجلس شورای اسلامی به دلیل نداشتن زیر ساخت های مناسب در استان رای نیاورد و تمام رشته ها پنبه شد تا استان محروم ایلام بار دیگر شاهد ناکامی در یکی دیگر از عرصه های اقتصادی کشور باشد.
از سوی دیگر داشتن نگاه بسته و چشم انداز محدود نسبت به مسایل استان که ماحصل مشاوره افراد ناکارآمد به ایشان است منجر به آن گردیده تا در طی این دو سال طرح های عمرانی متفاوتی به صورت چندین باره به بهره برداری یا متوقف شود و در این اثنا هنگام حضور اصحاب رسانه برای مطالبه گری از مجموعه استانداری با درهای بسته این مجموعه اداری و اخم های تند مسولان مواجه می شوند.مردم نگرانند از اینکه این کلیدها دیگر بازگشا نیستد,و متاسفانه همین کلیدها توانست خیلی درهایی که قبلا باز بود را ببندد .
از سوی دیگر توجه و تمرکز این مجموعه به استفاده ابزاری از مجموعه شخصیت های دولتی برای دادن پز خدمت که با سفرهای متعدد و بی نتیجه آنها به ایلام همراه است باعث گردیده که تاکنون حرکت مثبتی از ماحصل این اقدامات در بهبود حال استان مشاهده نگردیده و مسئولان استانی به افرادی تبدیل شوند که از کار دولت تدبیر و امید تنها به کت شلوار شیک دولتمردانش بسنده کنند.
وعده های استاندار ایلام همانند قالب یخ بزرگی می ماند که وقتی به دست مردم می رسد جز تکه یخ کوچک واسه خنک کردن یک لیوان آب چیزی از آن باقی نمی ماند. نمونه اش زلزله مورموری و سیل ویرانگر اخیر بود که مردم تمام دار و ندارشان را دراین سیل از دست دادند و اثار ان همچنان در شهر خودنمایی می کند و قطعا اگر رایزنی ها بصورت مستمر و ارتباطات دلسوزانه ای با مسولان کشوری وچانه زنی برای جبران بخشی از خسارت ها ، بدور از هرگونه امار کذب، صورت می گرفت . شاید امروز مردم تنها به خسارت یک میلیون تومانی از طرف بنیاد مسکن ایلام مواجه نمی شدند و زخم ناشی از این سیل بعد چند ماه دوباره بر جسم وروان مردم سرباز نمی کرد .
هرچند همه این مشکلات ناشی از به کارگیری افرادی است که نه تخصص ،و نه خط فکری ثابتی برای همراهی با سیاست های دولت ، جهت خدمت به مردم می باشد و مدام مایه درجا زدن و هدر رفتن توان مسئولان در استان می باشد.
از سوی دیگر ناله ایلام از آسیب های اجتماعی به حدی بلند است که دل سنگ را به درد آورده و بیکاری جوانان،اعتیاد و خودکشی و دیگر مسایلی از این دست که از سوی معاونت سیاسی امنیتی استانداری در جلسه شورای مواد مخدر مورد تاکید قرارگرفت وگوش اکناف عالم را پر کرده و با هشدار به عدم تحرک قاطع برخی مسولان وکوشش همگانی و آگاه کردن مردم از پدیده شوم اعتیاد و گفتن واقعیت های جامعه بدور از پنهان کاری ،خود نشان از واقعیت تلخی را دارد .
برای پایان دادن به این معضل نیازمند حرکت فعالانه و شبانه روزی از سوی مسئولان خصوصا شورای مواد مخدر استانداری ومشارکت مردمی را یادآور شد. .و اینکه تنها از درد گفتن چاره کار نیست ،هرچند زمانی که رسانه ها به این گونه مسایل می پردازند با انگ سیاه نمایی و ... مواجه می شوند.
تنها گوشه ای از خدمات نماینده دولت مثلا تدبیر امید درایلام
خلاف صریح سخنان مقام معظم رهبری صحبت کردن بجای همدلی و همزبانی،ایجاد تنش خصوصا در بحث پروژه حمله به شورای نگهبان و چراغ سبز به قانون گریزی ،بی احترامی به خواسته های مردمی و عدم حضور استاندار وفرماندارنش درکنار مردم در مراسم 9دی ،توهین به قشر ولایتمدار مردم ایوان با مذموم حضور یک درصدی انها در نماز جمعه که با و اکنش صریح امام جمعه محترم این شهرستان ومردم مواجه شد،پافشاری روی اشتباهات خود به هر قیمت، سیاه نمایی خدمات دولت قبل ، تعطیلی وعملکرد ضعیف در حوزه اقتصاد ایلام به بهانه های مختلف ، نامحرم حساب کردن مردم و رسانه ها ، عدم شفافیت و ارتباط مستقیم بامردم ؛عودت بازنشستگان به کار های اجرایی، عدم انتقاد پذیری وپرخاش به منتقدان،تلف کردن وقت و سرمایه استان ،عدم اجرای شعار اعتدال ،گرانی های پی در پی،افزايش بي رويه تعرفه ها ،واهمه مردم از قطع یک شبه یارانه ها که دنباله رو آن ایجاد مشکلات روحی وروانی در جامعه،و ..عدم جابجائی برخی مدیران بی کفایت که ضربه زیادی به استان زدند
خلاصه مشکلات مردم چند برابر شد همه چی سر به فلک کشیده وکارگر،کاسب قشرهای ضعیف،حتی گاهی مواقع به نان شب محتاج اند طوریکه در دولت مثلا تدبیر نان هم نسیه شد. وهيچ كار مفيدي در زمينه اشتغال زايي و بهبود وضعيت معيشتي صورت نگرفته است.و به قول بزرگ و ریش سفید محله ما مردم ایلام دیگه به این وعده وعید هاعادت کردند
درپایان از دولت روحانی به خاطر شیب ملایمت ،به خاطر وعده صد روزه ،بخاطر رابطه خوب جمهوری اسلامی ایران با دنیا و عزت ایران ، به خاطر چرخیدن چرخ زندگی و چرخ هسته ای باهم...!! متشکریم به خاطر نداشتن داس و کلید داشتن و پذیرفتن منتقدان و اکرام آنان به جهنم... متشکریم به خاطر اعتماد به کدخدا و دیدن نتیجه اش... اما با این اوصاف بازهم مقاومت می کنیم به خاطر روی گل شهداء
انتظار می رود دولت تدبیر و امید در اقدامی قاطع نسبت به پایان دادن به مشکلات ایلام و دوری از نگاه مستمندانه نسبت به آن درجهت بارور کردن استعدادها با مدیریتی جهادی و انقلابی همت لازم را به خرج دهد.

 

انتهای پیام/س

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد