سرویس: استان ایلام
کد خبر: 919
|
19:22 - 1391/10/01
نسخه چاپی

امام جمعه ایلام:

رسانه‌ها در تبیین الگوی متناسب با اقتصاد مقاومتی نقش مهمی دارند

رسانه‌ها در تبیین الگوی متناسب با اقتصاد مقاومتی نقش مهمی دارند
امام جمعه ایلام گفت: رسانه ها در تبیین الگوی متناسب با اقتصاد مقاومتی نقش مهمی دارند.

 

به گزارش ایلام فردا به نقل از فارس، حجت‌الاسلام محمدنقی لطفی ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه ایلام در مسجد جامع این شهر اظهار داشت: رسانه‌ها، مطبوعات، رسانه ملی، صاحبان اندیشه و قلم می‌توانند در تبیین الگوی متناسب با اقتصاد مقاومتی بهترین نقش را ایفا کنند.

وی ادامه داد: یکی از محورهای اصل و مهم در تحقق اقتصاد مقاومتی طراحی یک الگوی مشخص از شیوه‌ زندگی متناسب با اقتصاد مقاومتی برای مردم به ویژه مدافعان انقلاب و نظام مقدس جمهوری اسلامی است.

امام جمعه ایلام اضافه کرد: کسانی که قائل به کارآمدی پروژه اقتصاد مقاومتی هستند باید نیاز و مقتضیات انقلاب را که چه نوع سبک زندگی را می‌طلبد، درک کنند. قطعاً تلاش دولت در ارائه سبک اداره امور و فراهم کردن ساز و کار سبک زندگی مردم متناسب با انقلاب ضروری است.

نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه ایلام گفت: هنرمندان با ساختن فیلم‌های متنوع در راستای طراحی الگوی زندگی مناسب در این زمینه به مسئولیت دینی و انقلابی خود جامعه عمل بپوشانند. توجه به ارزش‌های دینی، معنوی، و تقویت روحیه جهادی از دیگر مولفه‌های تحقق اقتصاد مقاومتی است.

امام جمعه ایلام اضافه کرد: شیوه زندگی جامعه ما باید بر اساس اعتماد به نفس ملی، روحیه جهادی، پرهیز از لقمه حرام و ... طراحی شود.

لطفی تصریح کرد: معنویت و احیای ارزش‌های الهی در تحقق این سه نکته مهم یاد شده نقش اساسی ایفا می‌کند.

نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه ایلام گفت: وجود روحیه جهادی با الهام گرفتن از آموزه‌های دین مقدس اسلام و معارف اهل بیت در سبک زندگی مردم بسیار مهم است.

وی ادامه داد: طراحی نظام تعلیم و تربیت بر اساس اقتصاد مقاومتی از دیگر مولفه‌های تحقق اقتصاد مقاومتی بوده که مسئولان امور تعلیم و تربیت در کشور باید نظام تعلیم و تربیت اقتصادی را با رعایت معیارهای انقلاب و نظام اسلامی برای مقابله با توطئه‌های اقتصادی دشمن، فرهنگ مقاومت اقتصادی و جهاد اقتصادی تهیه، طراحی، تبیین و در جامعه اجرایی کنند.

امام جمعه ایلام اضافه کرد: بدون تردید اقتصاد مقاومتی بر پایه و اساس سرمایه معنوی افراد و جامعه استوار است.

لطفی تصریح کرد: بدون معنویت و سلامت معنوی جامعه مقاومت بی‌معناست، مثال مهم اقتصادی در این عرصه پرهیز از لقمه حرام است، کسی که شکمش از حرام پر باشد پای هیچ مبارزه و مقاومتی حاضر نخواهد شد.

نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه ایلام گفت: بر این اساس باید اقتصاد کشور از لقمه‌های حرام خالی باشد و یکی از اهداف مهم و اساسی اقتصاد مقاومتی سالم‌سازی اقتصاد جامعه از حرام‌های آشکار است.

خطیب جمعه ایلام در بخش دیگری از سخنانش به مناسبت‌های مهم هفته از جمله سالروز شهادت آیت‌الله دکتر مفتح، میلاد فرخنده حضرت عیسی مسیح (ع) و میلاد امام موسی کاظم (ع) اشاره کرد.

وی ادامه داد: 27 آذر سالروز شهادت دکتر مفتح را به نام روز وحدت حوزه و دانشگاه نامیده‌اند، یکی از برنامه‌های مهم استعمار در کشور ایران تفرقه و جدایی بین دو قشر بزرگ و تاثیرگذار در جامعه یعنی روحانیون و دانشگاهیان بود.

امام جمعه ایلام همچنین به میلاد حضرت عیسی (ع) اشاره و اضافه کرد: پنجم دی‌ماه روز میلاد حضرت عیسی (ع) است که اصل وجود و خلقتش توأم با معجزه و سرانجام زندگیش نیز با معجزه پایان یافت.

نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه ایلام در پایان با انتقاد از عملکرد شهرداری ایلام در خصوص مراعات نشدن مردم در صدور پروانه و پایان کار و دیگر عوارض شهرداری گفت: شهرداری ایلام مطالبات به حق مردم را پاسخ دهد.

 

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد

تازه ترین مطالب