سرویس: جهاد و مقاومت
کد خبر: 901
|
12:36 - 1391/09/29
نسخه چاپی

حاشیه نگاری ایلام فردا از تشییع پیکر مطهر شهدای گمنام/

جبهه کنکورش تقوا، درسش ایثار و مدرکش شهادت است

جبهه کنکورش تقوا، درسش ایثار و مدرکش شهادت است
در سالروز شهادت حضرت رقیه (س) پیکر مطهر 2 شهید گمنام در ایلام تشییع و در دانشگاه ایلام به خاک سپرده شدند.

به گزارش خبرنگار ایلام فردا، مراسم تشییع پیکر پاک و مطهر 2 شهید گمنام دوران دفاع مقدس صبح امروز چهارشنبه ‌از میدان دفاع مقدس ایلام تا چهارراه پیام نور برگزار ودر دانشگاه ایلام به خاک سپرده شدند که در ذیل بخشی از حاشیه‌های مراسم از نظرتان می‌گذرد


*‌ساعت 9/20 صبح؛ ‌ با اجرای سرود جمهوری اسلامی ایران مراسم تشییع پیکر شهدای گمنام آغاز می شود و پیکر مطهر شهدا بر روی دست مردم قرار می گیرد.


*ساعت 10/20؛ پیکر مطهر شهدا در درب ورودی دانشگاه بر روی دستان خیل عظیم مردم و دانشجویان به سمت مسجد دانشگاه ایلام قرار می‌گیرد؛ مداحان و تشییع کنندگان با ذکر مداحی به سر و سینه خود می‌زنند

*عاشقان شهدا در سالروز شهادت حضرت رقیه (س) به نشانه عرض ادب و احترام به سید و سالار شهیدان حضرت ابا عبدالله الحسین(ع) دست های خود را بالا می بردندو فریاد می زدند"لبیک یا حسین".


*از هر تیپ و قیافه‌ای آمده‌اند؛ "دختر و پسر "، "پیر و جوان "، "دانشجو و روحانی "، "خوش‏تیپ و معمولی "؛ البته محور این جمع به‌ظاهر "ناهمگون " به طور حتم عشق به شهید است


 

* "ما زنده برآنیم که آرام نگیریم ،موجیم که آسودگی ما عدم ماست."این جملاتی است که روی سنگری که در محوطه حیاط مسجد دانشگاه ایلام درست شده، حال و هوایی دیگری به هر فردی می‌دهد؛عکس شهدای دانشجو استان ایلام هم در پایین سنگر قرار گرفته بود.


*پیش از رسیدن پیکر مطهر شهدا به محوطه مسجد دانشگاه(محل تدفین)،هرکس به کاری مشغول است؛یکی اسپند دود می کند و دیگری دعاییمی‌خواند اما بهترین بهره را دانشجویی می‌برد که با مغتنم شمردن این فرصت طلایی و البته کوتاه با شهیدان گمنام خلوت کرده است.

*"شهید گمنام، فرزند روح‌الله " دیگر برای هر عاشق شهید‌ آشناست؛ جمله زیبایی که روی سنگ قبر اکثر شهدای گمنام نقش بسته و ‌البته برای این دو شهید18و31ساله نیز

*پدرشهید عبدالرزاق مهدیه هم با عکس فرزند شهیدش در مراسم حضور داشت،عبدالرزاق مهدیه از ورزشکاران ایلامی بود که در حادثه بمباران زمین فوتبال چوار به شهادت رسید.

*سیدعلی یکی از فرزندان شهدا هم چند کلامی در خصوص شهدا صحبت کرد؛سید علی می گفت بچه که بودم پدرم شهید شد ،پیکرش بازنگشت و من به مدت 10 سال در فکه به تفحص پیکرش پرداختم و در آخر هم گمشده ام را پیدا کردم.

*فضای معنوی که در این مراسم حاکم بود من را به یاد جمله شهید دانش آموز ماشاالله دشتی پور انداخت که نوشته بود: :" من اکنون در دانشگاهی هستم که کنکورش تقوا، درسش ایثار و مدرکش شهادت است و من اکنون می خواهم مدرکم را بگیرم."
 

*سرانجام پس از تشییع جنازه باشکوه مردم و قرائت نماز و تلقین، این دو فرزند روح‌الله در محوطه مسجد دانشگاه ایلام برای همیشه در خانه ابدی آرام می‌گیرند؛ باشد که مورد شفاعتشان قرار بگیریم.

 

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد

تازه ترین مطالب