سرویس: ورزشی
کد خبر: 8801
|
10:06 - 1393/05/14
نسخه چاپی

جوانان «سراب باغ» آبدانان در انتظار زمین چمن فوتبال

جوانان «سراب باغ» آبدانان در انتظار زمین چمن فوتبال
زمین خاکی شهر «سراب باغ» از قدیمی‌ترین زمین‌های فوتبال شهرستان آبدانان است که اینک به متروکه و غیرقابل استفاده گشته است.

به گزارش خبرنگار ورزشیایلام بیدار،زمین خاکی شهر «سراب باغ» از قدیمی‌ترین زمین‌های فوتبال شهرستان آبدانان است که روزگاری محل دائمی برگزاری مسابقات فوتبال جام روستا و پذیرای خیل عظیم ورزشکاران و علاقه مندان به این ورزش بود، اما اینک این مکان متروکه و غیرقابل استفاده رها شده است.

روشن امری، از فوتبالیست‌های قدیمی این شهر در این باره گفت: دهه‌های 60 و70 حساس‌ترین و مهیج‌ترین مسابقات فوتبال این شهرستان در این زمین خاکی برگزار می‌شد و در عین حال بهترین تفریح گاه و مکان ورزشی برای اهل محل بود که جوانان اوقات فراغت خود را درآن سپری می‌کردند.

 اما متأسفانه انتظار طولانی مدت برای ساخت این زمین چمن موجب شده جوانان این خطه فوتبال را به فراموشی بسپارند. به گفته نبی محمدی، عضو شورای شهر سراب‌باغ، این زمین فوتبال ملک شخصی بوده که سال‌ها پیش به اداره تربیت بدنی اهدا شده و قرار بوده که استادیوم و زمین چمن در آن ساخته شود، اما با گذشت سال‌ها و کم توجهی برخی از مسئولان این اتفاق تاکنون محقق نشده واکنون با گسترش ساخت و ساز و مسکونی شدن پیرامون آن به نظر می‌رسد دیگر برای زمین فوتبال مناسب نباشد. اگر مسئولان، این زمین را برای ساخت یک استخر اختصاص دهند، اعضای شورا متعهد خواهند شد که زمین لازم و مناسب دیگری را در مکانی دیگر برای ساخت استادیوم فوتبال در اختیار این نهاد قرار دهند.

 محمد وهابی، مسئول اداره تربیت بدنی آبدانان هم خاطرنشان کرد: زمین فوتبال شهر سراب باغ در سال 79به مساحت 9 هزار متر مربع اهدا و به‌نام اداره تربیت بدنی ثبت شد، اما اینک صاحب این ملک معترض بوده و اجازه ساخت و ساز به این اداره برای ساخت زمین چمن را نمی‌دهد.

وی یادآور شد: ملکی که معارض داشته باشد، دولت تا زمان تعیین تکلیف نمی‌تواند در آن دخل و تصرفی داشته باشد.

 با این تفاسیر به نظر می‌رسد، ساخته نشدن بموقع این زمین فوتبال موجب پدید آمدن این مشکلات همچنین پیگیری نکردن مسئولان مربوطه در برطرف کردن مسائلی ساده و ناچیز موجب شده جوانان این شهرستان از فضای ورزشی مناسب برخوردار نباشند. گفتنی است، سرانه فضای ورزشی در آبدانان تنها 49 سانتی متر مربع است که پایین‌ترین میزان را در استان ایلام به خود اختصاص داده است.

 

 

آبدانان نیوز

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد