سرویس: سیاسی
کد خبر: 7343
|
15:26 - 1393/02/28
نسخه چاپی

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی:

دوگانگی در رفتار نهادهای مدعی حقوق بشر در جهان مشهود است

دوگانگی در رفتار نهادهای مدعی حقوق بشر در جهان مشهود است
عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی گفت:دوگانگی در رفتار نهادهای مدعی حقوق بشر در جهان مشهود است.

به گزارش ایلام بیدار به نقل از پایگاه اطلاع رسانی مردمی احمد شوهانی،نماینده مردم ایلام در مجلس شورای اسلامی با اشاره به گزارش انجمن جامعه مدنی کشورهای خلیج فارس مبنی بر حضور بیش از 36 هزار زندانی سیاسی در شش کشور عربی حاشیه خلیج فارس، گفت: متاسفانه در کشورهای همسایه ایران و بویژه حاشیه خلیج فارس حداقل استانداردهای زندگی به لحاظ سیاسی و مدنی برای مردم ایجاد شده است.

نماینده مردم ایوان، ایلام، شیروان،چرداول و مهران در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه متاسفانه نهادهای بین‌المللی و حقوق بشر در جهان به نقض آشکار حقوق بشر در کشورهای عربی کمترین توجه را دارند، افزود: دولت‌های غربی برای اینکه بهتر می‌توانند نظام‌های پادشاهی را غارت کنند، نمی‌خواهند تغییری در این نظام‌ها ایجاد شود و در این راستا در برابر هرگونه نقض حقوق بشر در این کشورها سکوت می‌کنند.

وی با بیان اینکه نهادهای بین‌المللی و سازمان ملل هم براحتی از کنار نقض حقوق بشر در کشورهای حاشیه خلیج فارس عبور می‌کنند، تصریح کرد: امروز نظام‌های خشن و مستبد کشورهای عربی بویژه عربستان و بحرین هرگونه مخالفت را با خشونت بسیار زیاد سرکوب می‌کنند و هرکس به مخالفت با این نظام‌ها کوچکترین صحبتی کند جایی جز زندان‌های مخوف نصیبشان نخواهد شد.

شوهانی با بیان اینکه مردم کشورهای عربی حاشیه خلیج فارس امروز با کمترین استانداردهای مدنی و آزادی که در جهان وجود دارد، زندگی می‌کنند، ادامه داد: متاسفانه دوگانگی در رفتار نهادهای مدعی حقوق بشر در جهان بسیار مشهود است، امروز رژیم اشغالگر قدس بدترین جنایت‌ها را انجام می‌دهد، رژیم آل خلیفه بیشترین کشتارها را در بحرین انجام می‌دهد ولی مدعیان حقوق بشر در برابر این جنایات فقط سکوت می‌کنند.

وی گفت: در کشورهای عربی تفکیک قوا معنی ندارد، زنان حتی از کوچکترین حق خود یعنی رانندگی محروم هستند و مشارکت مردم در مسائل سیاسی و اجتماعی معنی ندارد و این موضوع سوالات بسیاری درباره عملکرد نهادهای مدعی حقوق بشر در بین مردم جهان ایجاد کرده است.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه آمریکایی‌ها به اقدامات و نقض حقوق بشر در کشورهای عربی چراغ سبز نشان داده است، گفت: اکثریت مردم بحرین را شیعیان تشکیل می‌دهند و آل خلیفه ظلم آشکار به این مردم می‌کنند ولی آمریکایی‌ها بجای انتقاد از نقض حقوق بشر، از جنایات وحشیانه آل خلیفه حمایت می‌کنند.

وی با بیان اینکه آمریکایی‌ها و غربی‌ها از استقرار یک نظام دموکراتیک و مردمی در کشورهای حاشیه خلیج فارس و بویژه بحرین هراس دارند، افزود: آمریکایی‌ها می‌دانند که اگر قرار شود که یک نظام دموکراتیک و با انتخاب مردم در بحرین حاکم شود، شیعیان که حداکثری مردم در این کشور را تشکیل می‌دهند، پیروز انتخابات خواهند شد و این بر خلاف منافع آمرکایی‌ها خواهد بود.

دکترشوهانی گفت: آمریکایی ها ترس دارند تا وضعیتی که در عراق شکل گرفته ، در بحرین نیز ایجاد شود، آمریکایی‌ها تصور می‌کردند تا اگر رژیم سابق در عراق سرنگون شود می‌توانند منافع بیشتری از این کشور داشته باشند ولی با استقرار نظام دموکراتیک در عراق مردم و مسئولان با زیاده‌خواهی‌های آمریکایی‌ها مخالفت کردند.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: اگر حمایت‌های آمریکا، عربستان و کشورهای غربی از آل خلیفه نبود، رژیم بحرین سال گذشته سقوط می‌کرد و این حمایت‌ها چراغ سبز به نقض آشکار حقوق بشر و آزادی‌های مدنی در بحرین شده است.

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد