سرویس: اقتصادی
کد خبر: 67584
|
09:10 - 1403/07/20
نسخه چاپی

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان ایلام مطرح کرد:

بهره‌مندی ۱۰۰ درصدی روستاهای ایلام از نعمت برق

بهره‌مندی ۱۰۰ درصدی روستاهای ایلام از نعمت برق
مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان ایلام گفت: در حال حاضر ۶۴۶ روستا و آبادی معادل ۱۰۰ درصد جامعه روستایی استان ایلام از نعمت برق بهره‌مند هستند.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «ایلام بیدار»، ولی‌الله ناصری صبح امروز در جمع اصحاب رسانه با بیان اینکه تمام روستاهای دارای جمعیت ۲۰ خانوار دارای شبکه برق رسانی هستند، اظهار کرد: یکی دیگر از خدمات شرکت توزیع برق استان به جامعه روستایی و عشایری استان واگذاری پنل‌های خورشیدی و ایجاد نیروگاه‌های پنج کیلو واتی در این مناطق است.

وی با اشاره به اینکه در سال گذشته ۲۵۰ دستگاه پنل قابل حمل خورشیدی برای تأمین برق عشایر واگذار شده است، گفت: در سال جاری نیز ۷۰۰ دستگاه از این پنل‌ها با اعتباری بالغ بر یک هزار و ۶۰ میلیون ریال به عشایر استان واگذار می‌شود و همچنین برق‌رسانی به ۴۵۰ خانوار عشایری دیگر در دست اقدام است.

مدیرعامل توزیع نیروی برق استان ایلام یادآور شد: ۲۹۶ نیروگاه برق در مقیاس کوچک با هدف کمک به تولید برق و اشتغال‌زایی برای جامعه مددجوی کمیته امداد و بهزیستی استان احداث شده و خوشبختانه تاکنون منجر به درآمدی پایدار برای این خانوارها شده است.

وی از بهسازی شبکه برق رسانی ۱۶۹ روستای استان ایلام با اعتبار یک هزار و ۴۰۳ میلیارد ریال خبر داد و افزود: در یک سال گذشته با تأمین و یا بهسازی زیرساخت‌های انرژی برق، ۱۱ روستای استان ایلام با مهاجرت معکوس و برگشت روستاییان مواجه شده است.

ناصری یادآور شد: امکان احداث نیروگاه‌های کوچک در پشت بام منازل و مراکز صنعتی، خرید انرژی تولیدی این نیروگاه‌ها با برخ مصوب و افزایش نرخ بر اساس نرخ تورم، قراداد خرید تضمینی ۲۰ ساله با وزارت نیرو از جمله مزایای احداث نیروگاه توسط متقاضیان حقیقی است.

 




 

 

 

انتهای خبر/ر

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد