سرویس: اجتماعی
کد خبر: 67582
|
00:26 - 1403/07/20
نسخه چاپی

رئیس امور بهداشت، ایمنی و محیط‌ زیست شرکت گاز استان ایلام:

۶ حادثه مرتبط با گاز در ایلام رخ داده است

۶ حادثه مرتبط با گاز در ایلام رخ داده است
رئیس امور بهداشت، ایمنی و محیط‌ زیست شرکت گاز استان ایلام گفت: در شش ماهه اول سال جاری، شش حادثه مرتبط با گاز در ایلام رخ داده است.

زهرا فرجی در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «ایلام بیدار» درباره حوادث گازی در استان ایلام توضیحاتی ارائه داد.

وی افزود: در شش ماهه اول سال جاری، شش حادثه مرتبط با گاز در ایلام رخ داده است. این حوادث شامل چهار مورد آتش‌سوزی و انفجار و دو مورد گازگرفتگی بودند که متأسفانه منجر به فوت دو نفر نیز شده است.

 

فرجی به عواملی که موجب این حوادث شده‌اند اشاره کرد و گفت: استفاده نادرست از وسایل گازسوز، مانند استفاده از پلوپز سیار به عنوان وسیله گرمایشی، و نشت گاز ناشی از فرسودگی شیلنگ‌ها از جمله دلایل اصلی حوادث هستند.

این مسئول همچنین تأکید کرد: قرار گرفتن مواد قابل اشتعال در مجاورت شعله آتش نیز می‌تواند خطرات جدی ایجاد کند.

 

رئیس امور بهداشت، ایمنی و محیط زیست شرکت گاز استان ایلام با بیان اینکه شرکت‌های گاز استانی تنها مسئولیت تزریق ماده بودار کننده و پایش دوره‌ای آن را دارند، افزود: عوامل ریشه‌ای مانند شرایط اقتصادی، کیفیت ساخت و ساز و نظارت مهندسان نیز بسیار مهم هستند.

این مسئول همچنین به برنامه‌های آموزشی و کارگاه‌هایی که برای افزایش آگاهی عمومی برگزار می‌شود اشاره کرد و گفت: ما تلاش داریم تا با همکاری سازمان نظام مهندسی، بازرسی‌های لازم را در سیستم‌های لوله‌کشی گاز انجام دهیم.

 

در پایان، فرجی ابراز امیدواری کرد که با همکاری همگان بتوان ایمنی بیشتری در استفاده از گاز طبیعی فراهم کرد و از مردم خواست تا نکات ایمنی را جدی بگیرند.

 

انتهای خبر/ر

 

 

 

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد