سرویس: اجتماعی
کد خبر: 65470
|
00:04 - 1403/03/01
نسخه چاپی

استاد دانشگاه:

اهدای خون حس مسئولیت‌پذیری را تقویت می‌کند

اهدای خون حس مسئولیت‌پذیری را تقویت می‌کند
استاد دانشگاه گفت: اهدای خون علاوه بر فواید سلامتی یک حس مسئولیت‌پذیری در افراد ایجاد و نشان‌دهنده تعهد آن‌ها در کمک به همنوعان و بهبود جامعه است.

محمد طاعتی در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «ایلام بیدار» گفت: اهدای خون به عنوان یکی از آسان‌ترین و مؤثرترین راه‌های کمک به جامعه شناخته شده که علیرغم داشتن یک فرایند ساده اما تأثیر زیادی در نجات جان‌ها و بهبود کیفیت زندگی بیماران دارد.

این استاد دانشگاه با اشاره به لزوم تشویق و تسهیل اهدای داوطلبانه خون بعنوان  اولویت‌ در جامعه‌ ، افزود: اهدای داوطلبانه خون یکی از ارزشمندترین و حیاتی‌ترین اقداماتی است که فرد می‌تواند برای کمک به دیگران انجام دهد و بخش مهمی از سیستم بهداشتی و درمانی یک جامعه را تقویت می‌کند.

 
وی اظهار داشت: وقتی افراد به صورت داوطلبانه خون اهدا می‌کنند، پیامی قوی از همبستگی و پشتیبانی متقابل ارسال می‌شود، که این می‌تواند به تقویت روابط و اعتماد میان افراد جامعه کمک کند.


طاعتی تصریح کرد: اهدای خون علاوه بر فواید سلامتی یک حس مسئولیت‌پذیری در افراد ایجاد و نشان‌دهنده تعهد آن‌ها در کمک به همنوعان و بهبود جامعه است.


وی در خصوص ضرورت اهدای خون نیز گفت: بانک‌های خون به طور مداوم به خون سالم و ایمن نیاز دارند و این اهدای خون به تضمین این آمادگی کمک می‌کند و بخشی ضروری از پاسخ‌گویی به شرایط اضطراری است.


انتهای پیام/ع

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد

تازه ترین مطالب