سرویس: اجتماعی
کد خبر: 64826
|
02:20 - 1403/01/21
نسخه چاپی

ایلام بیدار گزارش می‌دهد؛

امامزاده سیدعیسی (ع) فاقد کمترین زیرساخت

امامزاده سیدعیسی (ع) فاقد کمترین زیرساخت
مکان برخی امامزادگان ایلام به لحاظ زیرساختی در فقر کامل بوده و توجه جدی مسئولان را می‌طلبد و نیاز است تا در این خصوص اقداماتی انجام شود.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی ایلام بیدار، ایلام به‌عنوان یک استان یک‌دست شیعه و عاشق اهل‌بیت همواره ارتباط معنوی ویژه‌ای با امامزاده‌ها داشته و احترام خاصی برای آنها قائل هستند.
 این امامزادگان علی‌رغم تلاش و هجمه‌های فرهنگی ایجاد کرده؛ اما به‌واسطه ارتباطی که با ائمه داشتند همیشه مأمن حضور مؤمنان و افراد خداجو در مناسبات مختلف بوده‌اند.
 باتوجه‌به اینکه این امامزادگان در زمان حیات خویش به‌واسطه نقشی که در جامعه داشتند همواره مبارزه با مشکلات فرهنگی و اجتماعی مردم از اولویت کاری آنها بوده امروز نیز مقبره پاکشان همین رسالت آنها را ادامه می‌دهد.
 پس با یک برنامه‌ریزی مناسب و منسجم، می‌توان به یک مکان فرهنگی و پایگاهی اجتماعی برای حل مشکلات مردم تبدیل نمود که البته این موضوع خود تابع شرایطی بوده که از لحاظ زیرساخت نیز تأمین گردد.
 رسیدگی به مشکلات زیرساختی امامزادگان سطح استان نیاز جدی به اقدام جهادی از سوی مسئولان داشته تا با مناسب‌سازی مکان آنها، فضایی معنوی برای اجتماع مردم آماده کرد.
 برخی امامزادگان ایلام به بهانه عدم استقبال مالی مردم از آنها و به‌واسطه اینکه از لحاظ هزینه‌کرد وابسته به حمایت مردم بوده لذا نمی‌توان از لحاظ زیرساختی آنها تأمین کرد.
 ازبین‌بردن این موانع و حذف این تفکر که امامزاده‌ای که صحن آن مملو از نذورات مردمی نباشد، صرفه نداشته که برای آن کمترین زیرساخت‌ها را آماده نماییم به‌نوعی حرکت در مسیر مخالف است.
 امامزاده سید عیسی (ع) معروف به موتم الاشبال فاقد زیرساخت
 امامزاده سید عیسی موتم الاشبال ابن فقیه زید الشهید ابن امام زین‌العابدین (نوه امام سجاد «ع») در شهرستان چوار از سری نمونه‌هایی بوده که به علت اینکه مردم نذورات مناسبی برای آن قائل نشده از وجود بارگاه مناسب حتی کمترین زیرساخت‌ها محروم بوده و مردمی که در جوار این بزرگ حاضر شده با مشکلاتی مواجه هستند.
 باتوجه‌به شجرنامه این امامزاده و نزدیکی آن به امام زین‌العابدین (ع) می‌توان آنرا به قطب فرهنگی پر منطقه تبدیل نمود.
 تنها موضوعی که مشکلات امامزادگان در سطح استان را می‌تواند حل نماید فقط همت جهادی مسئولان در کنار مردم است.

 

 

 

 


 انتهای پیام/ع

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد

تازه ترین مطالب