سرویس: اقتصادی
کد خبر: 64789
|
23:16 - 1403/01/18
نسخه چاپی

ایلام بیدار گزارش می‌دهد؛

ایستگاه پایانی سفرهای نوروزی در ایلام

ایستگاه پایانی سفرهای نوروزی در ایلام
سفرهای نوروزی در ایلام به ایستگاه پایانی رسید اما نباید از نقش پررنگ دستگاه‌های خدمات رسان در این ایام گفته نشود.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «ایلام بیدار»، سفرهای نوروزی با همه مسائل و مشکلات آن به ایستگاه پایانی خود رسید.

این سفرا که بیشتر با خوشی و خاطرات خوب برای اکثر خانواده‌ها به همراه بوده حاصل زحمات و تلاش‌های شبانه روزی عزیزانیست که آرامش را بر خود در این ایام سلب کرده تا هم وطنان بتوانند در بهترین شکل ممکن و با کمترین مشکلات ایام خوشی را تجربه کنند.

طرح ویژه نوروزی در کشور توسط دستگاه‌های خدمات رسان اعم از هلال احمر پلیس راه سازمان راهداری میراث فرهنگی و غیره در سطح کشور کشور و استان ایلام از ۲۴ اسفند تا ۱۷ فروردین در سطح شهرها و جاده‌های اجرا شد.

دستگاه‌های خدمات رسان در ایام ذکر شده با تمام توان سعی کردند تا بهترین‌ها را بدون هیچ گونه منتی به مردم ارائه دهند.

در زیر بخشی از خدمات ارائه شده در طرح ویژه نوروزی استان در مصاحبه با مدیران آن به اختصار آمده است.

هم‌راهت هستم

حمزه محمدی مقدم در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «ایلام بیدار» گفت:  جمعیت هلال احمر استان ایلام در طرح ویژه نوروز ۱۴۰۳ با نام پویش «هم راهت هستم» از تاریخ ۲۴ اسفند با برپایی ۲۱ ایستگاه ثابت و سیار امداد و نجات و همچنین ۱۷ پایگاه جوانا داوطلبان در مبادی ورودی شهرها و محورهای مواصلاتی استان مستقر شده‌ است.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان ایلام بیان داشت: اطلاع رسانی نقاط حادثه خیز پویش بهرفت، طرح یاس، تست فشار خون، پویش سبز، بهره‌مندی از فضای دوستدار کودک، خیمه نماز، آموزش‌های مهارت‌های ایمنی و کمک‌های اولیه از جمله خدمات ارائه شده به مسافرین نوروزی بوده است.

وی افزود: از آغاز طرح ویژه نوروز تا به امروز در پایگاه‌های ثابت و سیار بیش از ۱۰۳ هزار نفر از خدمات این جمعیت بهره‌مند شده‌اند.

محمدی مقدم تصریح کرد: یکی از اقدامات خوب این جمعیت در ایام نوروز ادامه طرح آموزش امدادی به مردم بود که در این مدت به ۱۷ هزار هزار و ۵۰۰ نفر توانستیم آموزش‌های لازم خودمدادی و دگر امدادی را ارائه دهیم.

ایلام پدیده نوظهور گردشگری 

فرزاد شریفی مدیرکل میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری و دبیر خدمات سفر استان ایلام در جمع اصحاب رسانه افزود: ستاد خدمات سفر استان با ۱۲ کمیته و همکاری ۲۷ دستگاه اجرایی از قبل سال جهت ارائه خدمات مناسب به گردشگران تشکیل و با جلسات متعدد هماهنگی لازم بین این دستگاه‌ها ایجاد شده است.  

شریفی در خصوص بازدیدهای صورت گرفته استان بیان داشت: ۸۱۵ هزار و ۶۷۹ نفر از مراکز گردشگری ، تاریخی و موزه‌های استان بازدید داشته و همچنین در این مدت ۱۴۰ هزار و ۲۱۸ نفر نیز درمراکز اقامتی و گردشگری اسکان داشته‌اند.

چشم به‌راهیم

سید زاهدین چشمه خاور مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان ایلام در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «ایلام بیدار» گفت: ایمنی سفر مسافران نوروزی در جاده‌های کشور به جهت کاهش تصادفات از وظایف این اداره بوده و همکاران در انجام این مهم عملا تعطیلی در نوروز نخواهند داشت. 

وی بیان داشت: در این راستا و از ۲۴ اسفند با آغاز طرح ویژه نوروز ، تعداد ۱۵ ایستگاه ثابت و ۳۴ اکیپ سیار در نقاط پرتردد و حادثه‌خیز استان ایجاد شده تا در صورت بروز مشکلی در کمترین زمان ممکن در کنار سایر دستگاه‌های خدمات رسان به مردم و مسافرین کمک کنند.

چشمه خاور در ادامه با ارائه برخی آمارها از وضعیت تردد استان تصریح کرد: تا امروز با تعداد ۵۱ هزار ۷۳۹ نفر در قالب ۵۴۹۶ سفر با ناوگان حمل و نقل جابجا شده و همچنین در همین زمان ۲میلیون ۶۸۷ هزار تردد خودرو در جاده‌های استان داشته‌ایم.

انتهای پیام/ع

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد

تازه ترین مطالب