سرویس: سیاسی
کد خبر: 64686
|
23:51 - 1403/01/12
نسخه چاپی

ایلام بیدار گزارش می‌دهد؛

۱۲ فروردین، نماد مردم‌سالاری سیاسی ایران

۱۲ فروردین، نماد مردم‌سالاری سیاسی ایران
۱۲ فروردین در تاریخ کشور ایران به نماد دموکراسی و مردم سالاری سیاسی تبدیل و در واقع انتخاب و انتخابات به یک فرهنگ در نظام تبدیل شد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «ایلام بیدار»، روزهای ابتدای سال ۵۸ بود که مردم ایران اسلامی بعد از سرنگونی سلطنت ۲۵۰۰ ساله و رژیم منحوس پهلوی باید برای تثبیت قدرت خود بار دیگر در صحنه حاضر شده و آن رفراندومی برای تعیین نظام سیاسی حکومت آینده ایران بوده که با تکیه بر آن در جلوی قدرت‌های استکبار قد علم کنند.

مردم با انتخاب یک گزینه از میان دو گزینه آری یا خیر در واقع سرنوشت ایران را انتخاب می‌کردند و همه چیز به این دو کلمه بستگی داشت؛ نظام جمهوری اسلامی؛ آری یا خیر؟!

 اهمیت رفراندوم تغییر نظام سیاسی کشور در سال ۵۸ شاید اهمیتش از منحل شدن رژیم پهلوی نیز بیشتر باشد چرا که مردم به نظامی می‌خواستند رأی بدهند که انتخاب خودشان محسوب می‌شد و باید در آینده پای آن نیز ایستادگی کنند.

 ۱۲ فروردین ۵۸ درست ۴۷ روز پس از واقعه مهم ۲۲ بهمن ۵۷ از راه رسید و فوج حضور مردم ولایی و همیشه در صحنه ایران برای صندوق‌های رأی توجه همه نظام‌های سیاسی دنیا را به خود جلب کرد و مردم در پای این صندوق‌ها با قاطعیت تمام نظام جمهوری اسلامی ایران را برای آینده سیاسی کشور انتخاب کردند.

 این روز در تاریخ کشور ایران به نماد دموکراسی و مردم سالاری سیاسی تبدیل و در واقع انتخاب و انتخابات به یک فرهنگ در نظام تبدیل شد.


 مردم با این حضور پررنگ پای صندوق‌های رأی به تمام دنیا نشان دادند در نظام سیاسی جدید ایران سلطه راهی نداشته و میزان رأی ملت خواهد بود.

بعد از این همه‌پرسی و رفراندوم که در تاریخ با نام روز جمهوری اسلامی نام‌گذاری شد، مردم برای سالیان بعد نیز بارهای بار و برای انتخاب‌های متعدد پای صندوق‌های رأی حاضر شده و در واقع سرنوشت کشور از درون همین صندوق‌ها و با رأی ملت مشخص می‌کردند و بالاترین مقام‌های کشور خود را مدیون همین انتخاب‌ها می‌دانستند.

 ۱۲ فروردین روز بلوغ سیاسی مردم بود 

 «مصطفی محبی» از اساتید دانشگاه و فعال حوزه سیاسی در گفتگو با خبرنگار ایران بیدار در خصوص اهمیت ۱۲ فروردین و لزوم پاسداشت این روز اظهار کرد: روز ۱۲ فروردین از همه لحاظ اعم از بلوغ سیاسی، مردم‌سالاری دینی ایران دموکراسی در نظام جدید و غیره را می‌توان نقطه عطفی در نظام‌های سیاسی دنیا دانست.

 وی افزود: ملت ایران که در طول ۲۵۰۰ سال گذشته در زیر سلطه پادشاهان و در نظامی استبدادی زندگی کرده بودند و در سرنوشت خود و کشور هیچ نقشی نداشتند امروز با نظر پیر فرزانه و معمار کبیر انقلاب حضرت امام خمینی رحمت‌الله بایستی با نظر خود نظام آینده سیاسی ایران را که در واقع سرنوشت زندگی‌شان به آن بسته بود انتخاب کنند.

 این فعال سیاسی بیان داشت: رهبر کبیر انقلاب معتقد بودند مردمی که این‌گونه برای سرنگونی رژیم پهلوی از همه چیز خود گذشتند حالا باید سرنوشت آینده نظام را نیز خود تعیین کنند.

 محبی تصریح کرد: ملت هوشیار ایران نیز با درایت کامل سیاسی و به دور از هیاهوی لیبرال‌ها و مارکسیست‌ها و همه تفکرات سیاسی چپ و مسموم در کشور در پای صندوق‌های رأی نشان دادند نظام دینی و سیاسی کشور ایران یکی بوده و پای رهبر خود ایستادند.

 وی بیان داشت: مردم با این انتخاب عملاً از بند استکبار و استبداد رهایی یافته و خود را برای حرکتی رو به جلو و در مسیری پرتلاطم آماده می‌کردند.

 این استاد دانشگاه اظهار کرد: ملت بعد از این عید بزرگ در طول ۴۴ سال بعد از آن نیز بارهای بار در بزنگاه‌های مهم و تاریخی کشور اعم از دفاع مقدس، سازندگی، وقایع ۱۸ تیر، ۹ دی و غیره پای این نظام ایستادند و از خون خود نیز گذشت کردند تا قطار حرکت این نظام اسلامی که امروز خاری بر چشم دشمنان بوده رو به جلو ادامه یابد و تا ان‌شاءالله پرچم را در دستان امام‌زمان (عج) قرار دهند.

 رفراندوم جمهوری اسلام تیری بر قلب دشمنان بود

 حضور مردم در رفراندوم و رأی قاطع به نظام جمهوری اسلامی پیامدهایی را نیز برای کشور و مردم به دنبال داشت.

 با شکست احزاب به اصطلاح چپ و وابسته به ایادی غرب و شرق در این همه‌پرسی اولین جرقه‌های مخالفت با ایران اسلامی نوپا زده شد و دشمنان وقتی دیدند این انقلاب در مسیر حرکت به سمت ترقی قرار گرفته از هر تلاشی برای متوقف کردن آن استفاده کرده تا بتواند با آن ضربه بزنند.

 در واقع پیروزی مردم و نظام جمهوری اسلامی تیر خلاصی بود بر قلب دشمنان و زیاده‌خواهان ایران، و وقتی دست آنها از کشور کوتاه شده و جایگاهی نیز نداشتند طبیعی بود مخالفت خود را به اشکال دیگری نشان دهند.

 ترورهای خیابانی منافقین، زدن بزرگان انقلاب، دست‌درازی به استان‌های مرزی توسط گروهک‌ها و نهایتاً ۸ سال جنگ تحمیلی اولین دشمنی دشمنان با نظام جدید بود که با حضور انقلابی مردم راه به جایی نبرده و با شکست دشمنان همراه شد.

 در سال‌های بعد و تا امروز این اقدام دشمنان برای ضربه زدن به نظام ادامه داشته و هر بار به نوعی با ایستادگی مردم همراه بوده و جز شکست و خفت چیز دیگری برای دشمنان در پی نداشته است.

همان‌طور که قبلاً ذکر شد بعد از برگزاری اولین انتخابات و همه پرسی، در طول سالیان بعد انتخابات به یک فرهنگ در نظام تبدیل شد و برای هر موضوعی اعم از تصویب قانون اساسی، نمایندگان خبرگان رهبری، نمایندگان مجلس شورای اسلامی و نهایتاً انتخاب رئیس‌جمهور از مراجعه به آرای عمومی و رأی گیری استفاده شده و هر بار با شروع کارزاری انتخاباتی در کشور، دشمن تمام تلاش خود را برای کمرنگ کردن حضور مردم به کار گرفته تا شاید بتواند صلاحیت سیاسی کشور را این‌گونه زیر سؤال ببرد.

 از طرفی نیز مردم برعکس نقشه شوم دشمنان هر دوره با حضور حماسی و میلیونی خود در انتخابات نشان دادند مهم‌تر از انتخاب افراد تجدید پیمان با انقلاب و نظام جمهوری اسلامی است که آنها را پای این صندوق‌ها آورده است.

اما در پایان گزارش ذکر یک نکته ضروری است و آن اینکه مردم در هر وضعیتی و علی‌رغم همه مشکلات سیاسی، اقتصادی و غیره پای نظام و کشور ایستادند و تنها یک خواسته از کارگزاران نظام و نمایندگانی که با رأی آنها به جایگاهی رسیدند اینکه، مردم و مشکلات آنها را فراموش نکرده و مهم‌تر اینکه مواظب دام دشمنان باشند چرا که ذات دشمن، دشمنی بوده و این کار تا آخرین نفسی که در کالبد این نظام انقلاب باشد ادامه خواهد یافت.

انتهای پیام/ع

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد

تازه ترین مطالب