سرویس: سیاسی
کد خبر: 64558
|
00:50 - 1403/01/05
نسخه چاپی

ایلام بیدار گزارش می‌دهد:

رمضان ماه نجات و رستگاری

رمضان ماه نجات و رستگاری
ماه رمضان ماه نجات و رستگاری و از بهترین ماه‌های سال است که باید از فرصت‌های معنوی و جسمی ماه رمضان استفاده کرد تا بتوان به سعادت اخروی دست پیدا کرد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «ایلام بیدار»، هر سال با ورود به ماه رمضان این ماه عزیز و مبارک درهای رحمت خداوند متعال به‌سوی مردم باز می‌شود مردم هم به شکرانه این ماه آن را جشن می‌گیرند.

ماه مبارک رمضان از بهترین ماههای سال و ماه رستگاری و نجات است،که با آمدنش مردم در این ماه همه خوشحال و شادمان هستند و همهٔ مردم سعی در به‌دست‌آوردن رستگاری دارند.

مردم شهرستان چرداول با ورود به این ماه عزیز یعنی ماه مبارک رمضان همگی خوشحال هستند و از فرصت‌های معنوی این ماه همگی به نحوه احسن استفاده می‌کنند.

 ماه رمضان فرصتی برای رستگاری

 یوسف محمدی از صنف مغازه دران چرداولی در گفتگو با خبرنگار تحلیلی«ایلام بیدار»گفت: ماه رمضان فرصتی برای رستگاری است. 


وی افزود: ماه رمضان علاوه بر جنبه‌های معنوی که برای انسان دارد روزه‌گرفتن از لحاظ پزشکی در سلامتی بدن بسیار مفید بوده است. 


محمدی خاطرنشان کرد: هرساله مردم چرداول در این ماه عزیز علاوه بر سنت‌های مثل نذری دادن، دعا و مناجات یاری رساندن به نیازمندان را در این ماه عزیز به نمایش می‌گذارند.

روزه‌گرفتن باعث برانگیخته‌شدن حس همدردی با نیازمندان است 

 حجت‌الاسلام عمران احمدی در گفتگو با خبرنگار تحلیلی«ایلام بیدار»گفت: روایات های زیادی در مورد روزه‌گرفتن وجود دارد که به روزه‌گرفتن سفارش شده است در حقیقت روح معنوی و ایمانی انسان را تقویت می‌نماید و او را از معصیت و گناه دور می‌سازد.

امام‌جمعه موقت چرداول بیان کرد: از نتایج بارز روزه‌گرفتن برانگیخته‌شدن حس همدردی با نیازمندان است. آنان که فقر و تنگدستی را نچشیده‌اند ممکن است که از حال نیازمندان غافل شوند که روزه باعث می‌شود تا به دستگیری فقیران همت گمارند و به درد دل آنان برسند.

احمدی گفت: روزه باعث می‌شود که از یک‌جهت اعضا بدن استراحت کنند و از فرسودگی مصون بمانند و نیروی تازه‌ای بگیرند و از سوی دیگر چربی‌های که زیان‌های مهلکی بر بدن انسان دارند کاسته می‌شوند و بنا به توصیه کارشناسان بهداشتی فواید زیادی برای بدن دارد.

وی اظهار کرد: مردم چرداول همگی در این ماه شادمان و خوشحال هستند وان‌ها نیز از فرصت‌های معنوی این ماه عزیز استقبال می‌کنند.


روزه برای سلامتی بدن لازم است

  صادقی از کارشناسان بهداشتی در گفتگو با خبرنگار تحلیلی «ایلام بیدار»گفت: افرادی که شرایط روزه را دارا هستند می‌توانند در این ماه از فرصت‌های معنوی و همچنین بهبود سلامتی بدن نیز استفاده نمایند.

 کارشناسان بهداشتی افزود: تحقیقات دانشمندان نشان داده است که روزه ساخت‌وساز بدن را نیز بهبود می‌بخشد به‌طوری که اندام‌های داخلی بدن را بهبود می‌بخشد.

 صادقی بیان داشت: فواید روزه برای بدن انسان اثبات شده است و این فرصت معنوی برای دستیابی به‌سلامتی لازم است.

انتهای خبر/م

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد

تازه ترین مطالب