سرویس: سیاسی
کد خبر: 63698
|
14:33 - 1402/11/13
نسخه چاپی

امام جمعه ایلام :

انقلاب امام خمینی (ره) امتداد مسیر انبیای الهی است

انقلاب امام خمینی (ره) امتداد مسیر انبیای الهی است
امام جمعه ایلام در خطبه‌های نماز جمعه گفت: با بیان اینکه نعمت انقلاب اسلامی بسیار گسترده است، گفت: امام راحل خط سیر تعالی بخش انبیا را در پیش گرفت و حرکت بعثت را تکمیل کرد و اهداف آن را در جامعه ما عینیت و تحقق بخشید.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «ایلام بیدار»، حجت‌الاسلام‌والمسلمین «اله نور کریمی تبار» در خطبه‌های نمازجمعه این هفته ایلام اظهار کرد: انقلاب اسلامی با نگاه‌های غلط و ابزاری به دین مبارزه کرد و حربه جدایی دین از سیاست را خنثی ساخت چرا که دین فقط برای عبادت فردی نیست؛ بلکه در همه عرصه‌های فردی، اجتماعی، اقتصادی و سیاسی دین نقش اساسی و مستقیم دارد و امام خمینی (ره) با قیام خود اهداف پیغمبر اکرم (ص) را در جامعه ما زنده و توجه دنیا را به ادیان الهی و به‌ویژه دین مبین اسلام معطوف کرد.

 امام جمعه ایلام افزود: در همه برهه‌ها، آزادی، آزادگی، ظلم‌ستیزی، مبارزه با طاغوت‌های زمان، تلاش برای ارتباط مردم با خداوند از اهداف همه پیامبران معظم الهی بوده است که البته در این مسیر حاکمان ظالم و طاغوت‌ها در برابر فرستادگان خداوند جبهه گرفتند و به مبارزه با پیامبران خداوند پرداختند.

 کریمی تبار یادآور شد: انقلاب اسلامی ایران با تاسی از اهداف انبیای الهی مسیر مبارزه با طاغوت شاهنشاهی را در پیش گرفت و در این راه حوادث و موانع متعدد را سربلندانه پشت سرگذشت و قیام مردم علیه حکومت پهلوی در واقع مبارزه علیه چپاولگرانی بود که بر کشور ما سیطره انداخته بودند.

 وی ادامه داد: به فرموده مقام معظم رهبری در بیانیه گام دوم انقلاب، آرمان‌ها و شعارهای جهانی انقلاب دینی ایران اسلامی تاریخ مصرف ندارد و سرشت بشریت با شعارها دینی از جمله قسط و داد، عدالت، انسانیت، مهربانی، مبارزه با ظلم، آزادی، معنویت، استقلال، عزت، عقلانیت، اخلاق، برابری و برادری متعلق به همه اعصار و دوره‌های بشریت است.

 وی برخی دلسردی‌های مردم را حاصل بی‌توجهی و روی‌گردانی مسئولان نسبت به تعالیم و دستورات دینی دانست و گفت: مسئولان در مسیر انقلاب کوتاهی‌هایی داشته‌اند و انتظارات مردم را به‌درستی برآورده نکرده‌اند.

 نماینده ولی‌فقیه در استان و امام‌جمعه ایلام اضافه کرد: دولتمردان باید در راستای تحقق خواسته‌ها و مطالبات مردم تلاش کنند و نباید مردم برای معیشت، رفاه و اشتغال خود دغدغه داشته باشند؛ بلکه مسئولان باید با قدردانی از وفاداری مردم نسبت به‌نظام، پیگیر خواسته‌ها و مطالبات آنها باشند و میز ریاست در واقع صندلی خدمتگزاری به مردم و ثمره خون شهیدان است.

 وی در خصوص انتخابات هم تأکید کرد: بیشترین تأیید صلاحیت شده‌های مجلس در مقایسه با انتخابات گذشته مربوط به انتخابات کنونی بوده است و افراد با گرایش‌های سیاسی مختلف تأیید شدند و بهانه‌های برای احزاب فکری سیاسی مبنی بر عدم صلاحیت داوطلبان مدنظر آنها باقی نمی‌ماند.

 وی افزود: حضور در انتخابات جهاد فی‌سبیل‌الله محسوب می‌شود و تلاش دشمن کاهش حضور مردم در پای صندوق‌های رأی است درحالی‌که هر رأی و مشارکت حداکثری در واقع یک تیر به سمت دشمن دون است.

  کریمی تبار بیان کرد: عرصه‌ای رقابت داوطلبان و مشارکت حداکثری برای مردم فراهم شده است و مردم کاندیدای منتخب خود را بعد از بررسی صلاحیت‌های فرد موردنظر انتخاب کنند و نامزدهای انتخابات با حضور در صداوسیما برنامه‌های خود را برای مردم تشریح کنند.

 وی یادآوری کرد: مردم با حضور پرشور و بابصیرت خود، روز ۱۱ اسفند را به یک روز تاریخی و ماندگار در تاریخ این سرزمین تبدیل کنند و بدانند مشارکت در انتخابات یک وظیفه شرعی و مسئولیت اجتماعی است.

 وی در مورد پرتاب ماهواره‌های اخیر ایران به فضا هم گفت: جوانان متعهد و انقلابی ایران با ساختن ماهواره‌ها و پرتاب آنها به فضا دنیا را متحیر کرده‌اند و این حرکت جسورانه جلوه‌ای از خودباوری جوانان ایرانی به توان و دانش بومی است که با وجود تحریم و جنگ شناختی و ترکیبی توانستند ماهواره به فضا پرتاب کنند و دولت سیزدهم هم از علوم و فنون بومی حمایت می‌کند.

 امام‌جمعه ایلام خاطرنشان کرد: اعتکاف جوانان و نوجوانان نسل جدید رویش‌های معنوی هستند که ارتباط با خداوند را تجربه می‌کنند و رسانه‌های معاند خارجی و برخی رسانه‌های داخلی نسبت به این حضور بی‌توجه بودند و تعداد فریب‌خورده نسبت به معتکفین کم بود و امید اینکه این افراد فریب‌خورده به مسیر درست ارتباط با خداوند بازگردند.

 

انتهای خبر/ر

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد

تازه ترین مطالب