سرویس: اقتصادی
کد خبر: 63696
|
10:02 - 1402/11/13
نسخه چاپی

فرماندار سیروان خبر داد:

افتتاح ۲۰ طرح عمرانی به مناسبت دهه فجر در «سیروان»

افتتاح ۲۰ طرح عمرانی به مناسبت دهه فجر در «سیروان»
فرماندار سیروان گفت: ۱۸ طرح عمرانی و ۲ طرح اقتصادی به مناسبت دهه فجر در شهرستان سیروان افتتاح می‌شود.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «ایلام بیدار»، به نقل از روابط‌عمومی فرمانداری سیروان، محمدباقر شریفی فرماندار شهرستان سیروان، صبح جمعه ۱۳ بهمن‌ماه با تبریک دهه مبارک فجر در خصوص پروژه‌های دهه فجر گفت: ۲۰ طرح عمرانی و اقتصادی در شهرستان سیروان به مناسبت ایام‌الله دهه فجر افتتاح می‌شود که از این تعداد ۱۸ طرح عمرانی و ۲ طرح اقتصادی هستند.

فرماندار سیروان افزود: این طرح‌ها شامل احداث واریانت چشمه‌چاهی، توسعه ساختمان فرمانداری سیروان، اجرای طرح هادی روستایی در ۴ روستا، افتتاح ساختمان اداری گاز ناحیه سیروان، احداث ساختمان زیست‌پزشکی و زایشگاه لومار، پرتوشناسی ایستا مرکز لومار، ایجاد یک سایت تلفن و اینترنت همراه ایرانسل، تعویض و ارتقای چاه‌های آب ایستگاه پمپاژ روستای سراب‌کلان، اجرای خط انتقال اضطراری ۲۵۰ میلی‌متری لومار به طول یک هزار و ۳۰۰ متر، اصلاح شبکه داخلی و تأمین روشنایی معابر ۴ روستا، احداث زمین چمن مصنوعی دبیرستان فضیلت لومار، کمک به تکمیل ۳ واحد منزل مددجویی و تأمین ماشین‌آلات شهرداری لومار هستند.

وی ادامه داد: با اجرای این پروژه‌ها برخی مشکلات زیرساخت‌های عمرانی و اقتصادی در این شهرستان برطرف می‌شود، برای اجرای این طرح‌ها بیش از ۹۰ میلیارد و ۱۷۶ میلیون تومان اعتبار هزینه شده و زمینه اشتغال‌زایی ۲۹۰ نفر به‌صورت غیر پایدار در حین اجرا را فراهم کرده است.

 شریفی خاطرنشان کرد: افتتاح واریانت چشمه‌چاهی یکی از آرزوهای دیرینه مردمان این دیار بوده که پس از ۱۷ سال توسط دولت کار و کرامت به اتمام رسیده است، واریانت چشمه‌چاهی یکی از مهم‌ترین مسیرهای این شهرستان است که ضمن حذف نقاط حادثه‌خیز، ۸ کیلومتر شهرستان را به مرکز استان نزدیک می‌کند.

 وی با بیان اینکه این شهرستان درگذشته فاقد ساختمان زایشگاه بوده و مردمان این دیار به‌ناچار به مرکز استان مراجعه می‌کردند، تأکید کرد: با افتتاح ساختمان زایشگاه لومار مشکلات مردم در این حوزه برطرف می‌شود و مرکز بهداشتی درمانی لومار نیز به تجهیزات پزشکی روز مجهز خواهد شد.

 وی اظهار داشت: اجرای طرح هادی ضمن ساماندهی مبلمان روستاها باعث جلوگیری از مهاجرت به شهرها می‌شود، شهرستان سیروان دارای بیش از ۶۰ روستا است که طرح هادی در آن‌ها به اتمام رسیده و یا در حال اجرا است و از لحاظ سایر زیرساخت‌ها همچون آب، برق، مخابرات، آنتن‌دهی تلفن همراه و اینترنت و... اقدامات قابل‌قبولی انجام شده که خروجی آن رضایتمندی مردم بوده است.

 فرماندار سیروان در پایان با بیان اینکه از سال گذشته تاکنون در حوزه آبرسانی به شهر و روستاها اقدامات قبولی انجام شده است، اظهار داشت: دولت مردمی توجه ویژه‌ای به مناطق محروم دارد و تلاش می‌شود که خواسته‌های آنان در کمترین زمان ممکن اجرایی شود.

 

انتهای خبر/ر

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد

تازه ترین مطالب