سرویس: اقتصادی
کد خبر: 63689
|
14:43 - 1402/11/12
نسخه چاپی

استاندار ایلام گفت:

۳۲۶ طرح در دهه فجر ایلام افتتاح و کلنگ‌زنی می‌شود

۳۲۶ طرح در دهه فجر ایلام افتتاح و کلنگ‌زنی می‌شود
استاندار ایلام گفت: ۳۲۶ طرح و پروژه عمرانی، خدماتی و اقتصادی با اعتباری بیش از ۳۷ هزار ۹۴۰ میلیارد ریال هم‌زمان با ایام‌الله دهه فجر انقلاب اسلامی در مناطق مختلف استان کلنگ‌زنی و یا افتتاح می‌شود.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «ایلام بیدار»، حسن بهرام‌نیا روز پنجشنبه در آیین افتتاح کتابخانه مرکزی دانشگاه علوم پزشکی ایلام در نخستین روز از دهه فجر انقلاب اسلامی، اظهار کرد: افتتاح و کلنگ‌زنی این تعداد طرح، برای ۲ هزار ۸۵۷ نفر به‌صورت مستقیم و غیرمستقیم در استان ایلام اشتغال‌زایی ایجاد می‌کند.

استاندار ایلام با اشاره به افتتاح و کلنگ‌زنی تعدادی از این طرح‌ها در اولین روز از دهه مبارک فجر انقلاب اسلامی در شهرستان ایلام، تصریح کرد: در شهر ایلام ۴۲ طرح و پروژه با اعتبار ۹ هزار و ۵۲۰ میلیارد ریال کلنگ‌زنی و افتتاح می‌شود.

وی با تأکید بر اینکه دولت سیزدهم توجه ویژه‌ای به حوزه درمان در نقاط مختلف استان به‌ویژه مناطق محروم داشته است، ابراز کرد: کتابخانه مرکز دانشگاه علوم پزشکی استان با زیربنای ۳ هزار ۸۷۲ مترمربع که عملیات آن در سال ۹۸ با اعتبار ۳۰۰ میلیارد ریال آغاز شده است امروز افتتاح شد که نقش مهمی در راستای تقویت منابع مطالعاتی موردنیاز دانشجویان پزشکی در این استان دارد.

 واحد تولیدی نخ تابان زرین‌دست واقع در شهرک صنعتی ایلام افتتاح شد

 شرکت نخ‌تابان زرین‌دست واقع در شهرک صنعتی ایلام در نخستین روز از دهه فجر انقلاب اسلامی، با حضور استاندار ایلام افتتاح شد.

 بهرام‌نیا در جریان این بازدید با بیان اینکه شرکت نخ تابان زرین‌دست برای ۶۰ نفر اشتغال‌زایی دارد، تصریح کرد: هر واحد تولیدی فعال زمینه‌ساز امیدآفرینی است.

 وی با تأکید بر اینکه راه‌اندازی پارک پلی‌پروپیلن در این زمینه تأمین مواد اولیه بسیاری از واحدهای تولیدی استان را فراهم می‌کند، گفت: با راه‌اندازی این پارک در مهران بیش از ۸۰ واحد تولیدی همانند شرکت نخ‌تابان زرین‌دست به بهره‌برداری خواهد رسید.

 استاندار ایلام با اشاره به ظرفیت‌های مختلف استان در حوزه‌های مختلف گاز و پتروشیمی و مانع نفت و گاز، اظهار کرد: باتوجه‌به این ظرفیت‌ها و منابع غنی نفت و گاز، این استان در آینده‌ای نه‌چندان دور از استان‌های برخوردار کشور خواهد بود.

 وی با اشاره راه‌اندازی واحدهای تولیدی در استان، گفت: اعتلای فرهنگ و اقتصاد ایران اسلامی از آرمان‌های مهم شهدا بود که باید همه در این راه ثابت‌قدم باشیم.

 

انتهای خبر/ر

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد

تازه ترین مطالب