سرویس: استان ایلام
کد خبر: 63479
|
00:09 - 1402/12/10
نسخه چاپی

وصیت‌نامه شهید اسماعیل جابری؛

می‌خواهم شهید شوم تا خونم درخت انقلاب را آبیاری نماید

می‌خواهم شهید شوم تا خونم درخت انقلاب را آبیاری نماید
شهید اسماعیل جابری در وصیت‌نامه خودنوشت: می‌خواهم شهید شوم تا اگر زنده‌ام موجب رشد دیگران نشد خونم بتواند این موضوع را جبران کند و درخت انقلاب را آبیاری نماید.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «ایلام بیدار»، شهید اسماعیل جابری فرزند سبزی سوم مهرماه سال ۱۳۴۶ در شهرستان مرزی دهلران چشم به جهان گشود، تحصیلات خود را تا مقطع دوم راهنمایی ادامه داد.
 با آغاز تجاوز ارتش بعث عراق به میهن اسلامی بر اساس احساس وظیفه و لبیک به ندای امام و مقتدایش، حضرت امام خمینی (ره)، به‌عنوان سرباز به سپاه پاسداران انقلاب اسلامی پیوست و روانه جبهه‌های نبرد حق علیه باطل شد.
 وی در عملیات متعدد حضور یافت و حماسه‌های فراوانی در دفاع از میهن اسلامی خلق نمود تا آنکه سرانجام در سی‌ام دی‌ماه ۱۳۶۵ طی درگیری مستقیم با دشمن بعثی در ارتفاعات قلاویزان به درجه رفیع شهادت نایل آمد. مزار این شهید والامقام در جوار مرقد امامزاده سید اکبر (ع) شهرستان دهلران است.

 فرازی از وصیت‌نامه شهید:

 خدایا من خواهان شهادتم نه به این معنی که از زندگی خسته شده‌ام و یا خواسته باشم که از این دنیا فرار کنم بلکه می‌خواهم گناهانی که انجام داده‌ام به‌وسیله رنج‌کشیدن در راه تو و ریختن خونم به‌خاطر تو پاک گردد.
 می‌خواهم شهید شوم تا اگر زنده‌ام موجب رشد دیگران نشد خونم بتواند این موضوع را جبران کند و درخت انقلاب را آبیاری نماید. می‌خواهم شهید شوم تا خونم به علی (ع) و حسین (ع) گواهی دهد که رهرو راهشان بوده است.

 پشت‌جبهه را محکم نگهدارید که مبادا این ضد انقلاب‌ها به این میهن اسلامی ضربه وارد کنند.

 متنی زیبا در وصف شهید اسماعیل جابری و رشادت‌های شهدای قلاویزان

 قلاویزان به خود ببال که گام‌های استوار دلیرمردان ما را بر پیکرت حس نمودی و خون عزیزان ما غرورت را به جوش آورد، قلاویزان از رازهایی که در دلت پنهان کرده‌ای و از جان‌فشانی عاشقان حریم ولایت با ما سخن بگو، دل ما از این سکوت سنگینت به درد آمده است کاش سکوتت را بر هم می‌زدی و قدری از اسماعیل جابری‌ها با ما می‌گفتی.

 انتهای خبر/ر

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد

تازه ترین مطالب