سرویس: استان ایلام
کد خبر: 62697
|
00:06 - 1402/09/18
نسخه چاپی

یادداشت؛

شکست جنگ ترکیبی آمریکا - صهیونیستی بر علیه ایران

شکست جنگ ترکیبی آمریکا - صهیونیستی بر علیه ایران
هرچند این جنگ ترکیبی آمریکایی - صهیونیستی سال‌هاست که شروع شده است و به طرق و بهانه‌های مختلف هر بار چه به‌صورت مستقیم چه غیرمستقیم ایران را هدف قرار می‌دهند؛ اما دوباره آنان طعم شکست را چشیدند.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «ایلام بیدار»، حمزه صفربیگی استاد دانشگاه و دبیرکل نظام مسائل کشور در یادداشتی نوشت: از بدو پیروزی انقلاب؛ دشمنان اسلام اقدام به مقابله با اهداف پاک جمهوری مقدس اسلامی ایران کردند.

 آمریکا و صهیونیست در طی چهل و اندی که از انقلاب می‌گذرد نشان داده‌اند که همواره انقلاب اسلامی ایران و سیاست‌های آن را دشمن خود دانسته و برای این منظور چه در خارج از ایران مانند: حمایت از حزب بعث عراق و ایجاد جنگ 8ساله،فروش تسهیلات جنگی به کشورهای منطقه، ایجاد پایگاه‌های نظامی در کشورهای همسایه ایران، برخورد با برنامه صلح‌آمیز هسته‌ای ایران و کشاندن آن به شورای امنیت و چه در داخل ایران مانند: ایجاد نفاق و حمایت از درگیری‌های داخلی، دروغ‌ها و تبلیغات رسانه‌ای و بد جلوه‌دادن اسلام در نزد افکار عمومی، افزایش فشار تحریم‌ها علیه ایران، تحریم شخصیت‌های مهم حقیقی و حقوقی در تمام حوزه‌ها و... از هیچ اقدامی فروگذار نبوده‌اند.

 هرچند این جنگ ترکیبی آمریکایی - صهیونیستی سال‌هاست که شروع شده است و به طرق و بهانه‌های مختلف هر بار چه به‌صورت مستقیم چه غیرمستقیم ایران را هدف قرار می‌دهند؛ اما در زمان حال به حساس‌ترین مرحله خود رسیده است؛ ولی برخلاف تصور آنان، شرایط کاملاً تغییر کرد و دوباره آنان طعم شکست را چشیدند چرا که ایران در اکثر زمینه‌های صنعتی، امنیتی، علمی، تحقیقات و فناوری، روابط فرهنگی و... چه در سطح منطقه‌ای و چه در سطح بین‌المللی خوش درخشیده و به‌مانند گذشته موفق و پیروزمندانه عمل کرده است.

 رژیم صهیونیستی، از جمله عواملی است که در تئوریزه کردن و تحریک و فعال‌سازی آمریکا و غرب در مسیر جنگ ترکیبی علیه ملت ایران و مقاومت منطقه‌ای نقش‌برجسته‌ای دارد و حتی می‌توان ادعا کرد که پیاده‌نظام جمع‌آوری اطلاعات در کارگروه تحریمی سازمان ملل را شبکه‌های اطلاعاتی رژیم صهیونیستی برای افزایش و گسترش تحریم و فشار اقتصادی علیه ایران تشکیل می‌دهند؛ اساساً در راهبرد کلان رژیم صهیونیستی و سپس جبهه حامی صهیونیست‌ها در غرب، در چند دهه اخیر، ناتوان و قیرسازی و فرسایش قدرت اقتصادی کشورهای مستقل و گروه‌های مقاومت، از اولویت مستمر برخوردار است تا به‌صورت هم‌زمان با فشار و ضربات اطلاعاتی و امنیتی و محدودیت‌سازی در ارتقای توانمندی‌های نظامی و دیگر عرصه‌ها که غالباً با عنوان محاصره به اجرا در می‌آید، تلاش برای حفظ برتری قدرت و ابزارهای رژیم صهیونیستی را محقق نماید.

 بااین‌حال، با وجود تمامی تلاش‌های مرکب رژیم صهیونیستی و جبهه حامیان صهیونیسم در غرب و بخشی از کشورهای منطقه علیه جمهوری اسلامی و جبهه مقاومت، عناصر انسانی، اعتمادبه‌نفس، روحیه ملی و انقلابی و انگیزه‌های اعتقادی و دینی و باور مستحکم به حقانیت آرمان و مسیر مبارزه، ازجمله عامل‌های است که در کنار ابزارهای نظامی و جنگی گوناگون، به یک مکتب جدید راهبُردی و نظامی تبدیل شده و راهبرد جنگ مرکب رژیم صهیونیستی و غرب را با چالش جدی روبرو ساخته و قدرت مقاومت را در مرحله بازدارندگی کارآمد قرار داده است.

 روند قدرت‌سازی و تکامل ابزاری و تعمیق انگیزه‌های اعتقادی و روحیه انقلابی در ۴۳ سال گذشته و پس از پیروزی انقلاب اسلامی، کارنامه‌ای درخشان برای ایران و یکایک گروه‌های مقاومت منطقه‌ای را ثبت نموده و به‌رغم بنیان‌های قدرتمند استعماری در طول ۲۰۰ سال گذشته و پیوندهای پیچیده آنها در عرصه منطقه‌ای و جهانی، مسیر رشد و تکامل را به فراتر از مرزهای بازدارنده، در رفتار شبکه‌ای جبهه مقاومت رسانده است.

 ولی آنچه خصومت آمریکا و رژیم صهیونیستی بر علیه ایران مقدس اسلامی را در جامعهٔ جهانی بیش‌ازپیش آشکار ساخت و مهر تأییدی شد بر حقانیت جمهوری اسلامی ایران، طوفان الاقصی بود.

 حال دیگر جوامع بین‌الملل، می‌دانند جمهوری اسلامی ایران ابرقدرتی است که در عمل ثابت کرده مطابق بر منشور حقوق بشر گام برمی‌دارد.

 چرا که در جنگ غزه تمام چشمان دنیا به صحبت‌های حسن نصرالله و تصمیماتشان بود و ایشان فرموده‌اند هر آنچه مقام معظم رهبری بفرمایند همان است.

 چه چیزی مهم‌تر از این می‌تواند باشد که در این جهاد، رهبر معظم انقلاب در تمام لحظات بسیار مدبرانه و آگاهانه دست از حمایت و پشتیبانی از این دفاع مقدس در عین حفظ حقوق بشر و قوانین مبین اسلام بر نداشتند.

 

انتهای خبر/ر

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد

تازه ترین مطالب