سرویس: استان ایلام
کد خبر: 62648
|
08:42 - 1402/09/15
نسخه چاپی

یادداشت؛

بازخوانی جنایات صهیونیست‌ها در غزه

بازخوانی جنایات صهیونیست‌ها در غزه
آنچه امروز رژیم اشغالگر می‌تواند انجام بدهد صرفاً کشتار و نسل‌کشی وحشیانه‌ای است که صد برابر از هولوکاست ادعایی خودشان فراتر رفته است و تمام این اقدامات پوششی برای گریز از شکست بزرگی است که رخ‌داده است.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «ایلام بیدار»، جابر سیامکی سرپرست بیمارستان امام علی (ع) سرابله در یادداشتی نوشت: در بررسی عملیات طوفان الاقصی باید به دو نکته مهم اشاره نمود که اول اینکه مردم فلسطین همه رزمنده و در حال مقاومت هستند و در مقابل صهیونیست‌ها همگی افرادی غاصب هستند که سرزمین‌های فلسطینیان را غصب نموده‌اند و در این حالت باید توجه داشت که صهیونیست‌ها به‌هیچ‌وجه شهروند عادی یا غیرنظامی نیستند و همچنین دومین و مهم‌ترین موضوعی که در بررسی عملیات طوفان الاقصی باید به آن اشاره کرد این است که این عملیات در راستای دفاع از حقوق فلسطینیان در برابر ظلم ۷۰ساله صهیونیست‌هاست و نباید این عملیات را به‌عنوان نقطه آغاز تصور کرد. 

  بیانیه ننگین  بالفور که در سال ۱۹۱۷ صادر شد که در چارچوب کمپین «اسکان مردم بدون میهن در میهن بدون ملت» نوشته شده است و زمینه‌ساز مهاجرت عظیم یهودیان به سرزمین‌های تاریخی فلسطین و نادیده‌گرفتن حقوق مردم فلسطین آغاز شد. از نقاط عطف دیگر که می‌توان به آن اشاره کرد انتصاب سفیر انگلیس در سال ۱۹۲۰ که پس از آن هموارسازی مهاجرت یهودیان صورت گرفت و درصد یهودیان در این منطقه در سال ۱۹۲۰ از یازده درصد به ۲۸ درصد در سال ۱۹۲۵ افزایش یافت. در سال ۱۹۴۸ روند توسعه‌طلبی از نیل تا فرات آغاز شد. اوج این بحران سال ۱۹۶۷ و جنگ شش‌روزه به وقوع پیوست که طی آن  صحرای سینا، غزه، کرانه باختری و قدس را جدا کردند که تا امروز هم در تصرف رژیم غاصب قرار دارد. 

نقطه عطف مهم و کلیدی که این ناامیدی را به امید تبدیل کرد و روحی تازه در کالبد مردم مسلمان منطقه دمید پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی بود که پس از آن  جنبش‌های اسلامی شکل گرفتند  و ادامه آن به لطف خداوند و پایداری نیروهای مقاومت هر روز که می‌گذرد گسترده‌تر و قوی‌تر ظاهر می‌شود و طوفان الاقصی نمونه‌ای از ثمرات آن بوده و به بیان زیبای مقام معظم رهبری که آن را زلزله نامیدند، زلزله بزرگی است که پس‌لرزه‌های بعدی پس‌لرزه‌های انقلاب اسلامی است و بزرگ‌ترین بحرانی است که  در تاریخ معاصر دامن موجودی رژیم و حامیان منطقه‌ای و فرامنطقه‌ای آن را گرفته است. 

طوفان الاقصی یک دستاورد بزرگ است که به تعبیر مقام معظم رهبری شکستی غیرقابل‌ترمیم برای رژیم اشغالگر است  که صدمات و لطمات سیاسی، نظامی، اطلاعاتی و اقتصادی و هویتی فراوانی را بر این رژیم وارد ساخت و به‌هیچ‌وجه پس از آن نه فلسطین، فلسطین قبل از طوفان الاقصی خواهد بود و نه رژیم صهیونیستی، رژیم صهیونیستی پیش از آن.

امروزه افکار عمومی جهان در همه مناطق این گیتی چیزی جز محکومیت رژیم غاصب و حامیان آن را نشان نمی‌دهد و اجتماعات غیرقابل‌باور مردم در خیابان‌های کشورهای غربی و به‌ویژه آمریکا و انگلیس به‌عنوان حامیان اصلی این رژیم منحوس، تأییدکننده غیرقابل‌ترمیم بودن شکست رژیم صهیونیستی است و تمامی تلاش‌های صورت‌گرفته شده برای کم‌رنگ کردن موضوع فلسطین و عادی‌سازی شرایط  را ناکام گذاشت و آن را به موضوع اول در افکار عمومی جهان مبدل ساخت.

آنچه امروز رژیم اشغالگر می‌تواند انجام بدهد صرفاً کشتار و نسل‌کشی وحشیانه‌ای است که صد برابر از هولوکاست ادعایی خودشان فراتر رفته است و تمام این اقدامات پوششی برای گریز از شکست بزرگی است که رخ‌داده است و به‌غیراز آن تاکنون به هیچ دستاورد نظامی و قابل اتکایی دست نیافته‌اند و هیچ‌کدام از اهداف ترسیم شده آن‌ها به فضل خدا تا کنون تحقق‌نیافته است و رژیمی را که ادعای برتر جویی نظامی و حمایت از کشورهای دیگر را داشت به رژیمی تبدیل ساخته که جهت دفاع از خود در برابر یک گروه محدود با امکانات ناچیز نظامی را به حمایت سایر کشورها در سطح کلان نیازمند ساخته است به صورتی که در حال حاضر هدایت و رهبری عملیات و تأمین جنگ‌افزارهای رژیم به‌صورت مستقیم توسط آمریکا و سایر کشورهای حامی این رژیم صورت می‌پذیرد. 

حتی با فرض اشغال موقت تمامی نوار غزه توسط صهیونیست‌ها نمی‌توان با تفکر جهاد، مقاومت و آرمان آزادی قدس شریف که در جان‌ودل مردم مقاوم و مظلوم فلسطین نفوذ کرده است مقابله نمود و دیریازود طوفان الاقصی‌های دیگر به لطف خدا به وقوع خواهد پیوست و به آزادی کامل سرزمین فلسطین و قدس شریف منجر خواهد شد.

 

انتهای خبر/ر

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد