سرویس: استان ایلام
کد خبر: 62310
|
07:44 - 1402/08/29
نسخه چاپی

یادداشت؛

عملکرد مدیریت بحران در ایلام ضعیف است

عملکرد مدیریت بحران در ایلام ضعیف است
درحالی‌که از روز گذشته و روزهای قبل بارها اعلام شد بارش شدید باران در پیش است و هشدار قرمز نیز صادر شده بود؛ اما ستاد مدیریت بحران ایلام دراین‌خصوص عملکرد خوبی نداشت.

به گزارش ایلام بیدار، یاسر زینی‌وند مقدم فعال رسانه‌ای در یادداشتی نوشت: درحالی‌که از روز گذشته و روزهای قبل بارها اعلام شد بارش شدید باران در پیش است و هشدار قرمز نیز صادر شده بود؛ اما ستاد مدیریت بحران ایلام طبق پیش‌بینی‌ها همانند سال‌های گذشته شب جلسه گرفت و صبح یادش افتاد در دیرهنگام‌ترین زمان ممکن اطلاعیه تعطیلی صادر کند.

اطلاعیه اولیه و عجیب این ستاد در تعطیلی مدارس ابتدایی در حالی اعلام شد که بسیاری از دانش‌آموزان در مدارس حضور داشته و برخی معلمان نیز مجبور به طی‌کردن ده‌ها کیلومتر مسیر رفت‌وبرگشت تا مناطق دورافتاده محل کار خود شدند.

عجیب‌تر از اطلاعیه اول اطلاعیه دوم این ستاد آن هم با فشار رسانه‌ها در تعطیلی تمامی مقاطع بود، این تعطیلی نیز زمانی اعلام شد که دانش‌آموزان در کلاس‌های درس حضور داشتند تا عملاً بی‌خاصیتی و بی‌مدیریتی اطلاعیه ستاد بحران  نمایان‌تر شود.

تأسف‌بارتر اینکه بسیاری از این دانش‌آموزان که از روستاهای دوردست با جاده‌های لغزنده به مدارس آمده بودند مجبور به بازگشت شدند. 

این اتفاقات در حالی رخ داد که شب گذشته جلسه فوری ستاد بحران در استان تشکیل شده بود؛ اما باتوجه‌به وضعیت مدیریتی امروز ستاد گویا ماحصل آن خوردن چای و دو سه مصوبه معمولی کپی پیستی بوده است.

حال سؤال اینجاست ستاد مدیریت بحران وقتی نمی‌تواند تشخیص درستی بدهد چرا تشکیل جلسه می‌دهد؟ باتوجه‌به پیش‌بینی‌ها و هشدارهای قرمز صادر شده چرا شب گذشته علی‌رغم تذکرات رسانه‌ای همانند بوشهر یا خوزستان اطلاعیه صادر نشد؟ ستاد مدیریت بحران چرا آن‌قدر اصرار دارد خود را ناتوان و وضعیت نشان دهد؟

طی چند سال اخیر ثابت شده ستاد مدیریت بحران استان بافاصله ضعیف‌ترین مدیریت بحران در   کشور را به خود اختصاص داده و عملاً جز ناراضی کردن مردم کاری از پیش نبرده است.

حال که توان تشخیصی این ستاد این‌گونه ضعیف است بهتر است برای کنترل بحران و جلوگیری از بحران‌سازی جمیعاً استعفا دهند، زیرا فقط عرض خود می‌برند و زحمت ما می‌دارند.

 

انتهای خبر/ر

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد

تازه ترین مطالب