سرویس: خواندنی ها
کد خبر: 59521
|
10:32 - 1402/03/07
نسخه چاپی

آب آناناس؛نوشیدنی خوشمزه و مفیدی برای فصل تابستان است

آب آناناس؛نوشیدنی خوشمزه و مفیدی برای فصل تابستان است
آب آناناس یکی از نوشیدنی های خوشمزه و مقوی به خصوص برای فصل تابستان است. وجود آنتی اکسیدان و آنزیم ضد التهاب بروملین در آب آناناس باعث شده این آبمیوه خوشمزه خواص سلامتی زیادی به همراه داشته باشد.

به گزارش ایلام بیدار، آناناس یکی از میوه های خوش طعم استوایی است که با ذائقه ایرانی کاملا هماهنگ شده است ، این میوه به صورت خام ، کمپوت ، اسموتی و آب میوه مورد استفاده قرار می گیرد. 

آب آناناس سرشار از آنتی اکسیدان است که به از بین بردن آسیب رادیکالهای آزاد در بدن کمک کرده و از مشکلاتی مانند پیری زودرس و سرطان جلوگیری می کند. 

 

خواص ضد التهابی آب آناناس به دلیل آنزیم بروملین موجود در آن است که غلظت ان در ساقه میانی آناناس بسیار بیشتر از میوه است بنابراین هنگام گرفتن آب آناناس حتما ساقه میانی آن را هم در آب میوه گیری بریزید یا این که پوره آن را به آبمیوه اضافه نمایید. 

از بروملین برای سرعت بخشیدن به ترمیم زخم های ناشی از دیابت و عمل جراحی استفاده می شود. 

 

خواص آب آناناس, خواص خوردن آب آناناس, ارزش غذایی آب آناناس

 

خواص آب آناناس

آب آناناس به خصوص اگر همراه با ساقه میانی اش گرفته شود ، حاوی آنزیم برملین است که خاصیت هضم کننده پروتئین و ضد التهابی دارد.

از سویی دیگر آب آناناس حاوی آنتی اکسیدان ها ، ویتامین ث ، بتا کاروتن ، منیزیم ، کلسیم ، فسفر ، پتاسیم و منگنز است که به تقویت سیستم ایمنی بدن کمک زیادی می کند. 

 

آب آناناس برای فشار خون ، درمان دردهای آرتروز ، جوانسازی بدن ، درمان کولیت ، کاهش دردهای قاعدگی ، تحریک تخمک گذاری ، سلامت کلیه ، درمان سریعتر زخم ها ،  تحکیم استخوان ها ، تقویت سیستم ایمنی ، سلامت قلب ، پیشگیری از سرطان ، سلامت پوست ، درمان سرفه ، درمان سینوزیت  و کاهش وزن مفید است. 

 

کاهش فشار خون با آب آناناس

آب آناناس مقدار زیادی پتاسیم دارد و از سویی دیگر به  کاهش سطح سدیم بدن کمک میکند. این تغییر ترکیبی در بدن راه حلی هوشمندانه برای تنظیم فشار خون است. 

 

خواص آب آناناس, خواص خوردن آب آناناس, آب آناناس برای کاهش فشارخون

 

کاهش درد آرتروز با آب آناناس

بروملین موجود در آب آناناس خاصیت ضد التهابی دارد و میتواند به درمان آرتروز و روماتیسم به خصوص در  قسمت شانه و گردن کمک کند. 

 

درمان کولیت با آب آناناس

بروملین باعث کاهش تولید لکوسیت و سیتوکین ها که عامل التهابی در بدن هستند می شود. بروملین به کاهش التهاب روده ها هم کمک میکند و تاثیر مفیدی در درمان کولیت دارد.

 

کاهش دردهای قاعدگی با آب آناناس

دردها و انقباضات رحم در دوران قاعدگی به دلیل ماده ای شیمیایی به نام پروستاگلاندین است. بروملین باعث کاهش سطح آنزیم پروستاگلاندین دو PEG2 در بدن می شود که عامل ایجاد انقباضات رحم و دردهای قاعدگی است . از سویی دیگر آب آناناس حاوی منیزیم است  که به کاهش دردهای پایین کمر کمک میکند و منجر به کاهش دردهای پیش از قاعدگی و دیسمنوره می شود. یک فنجان آناناس میتواند 73 درصد منیزیم مورد نیاز روزانه بدن را تامین کند. 

 

 

انتهای پیام/ر

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد