سرویس: اقتصادی
کد خبر: 59510
|
09:15 - 1402/03/06
نسخه چاپی

مدیرکل گمرک ایلام:

۲۲۴ میلیون دلار کالا از مرز مهران صادر شد

۲۲۴ میلیون دلار کالا از مرز مهران صادر شد
مدیرکل گمرک ایلام گفت: ۲۲۴ میلیون دلار کالا از مرز مهران صادر شد.

به گزارش ایلام بیدار، روح‌الله غلامی مدیرکل گمرک ایلام روز شنبه درجمع اصحاب رسانه اظهار کرد: ۲۲۴ میلیون دلار انواع کالا از ابتدای سال جاری تا پایان اردیبهشت ماه از طریق مرز بین‌المللی مهران به عراق و سایر کشورها صادر شده که این میزان کالا با وزن ۴۸۴ تن از طریق مرز بین‌المللی مهران صادر شده است.

 

به گفته وی، این میزان صادرات کالا نسبت به مشابه سال ماقبل آن از لحاظ ارزشی هشت درصد رشد داشته است.

 

مدیرکل گمرک استان ایلام یادآور شد: عمده کالاهای صادراتی شامل عمده کالای صادراتی عبارتند از تره‌بار، کاشی و سرامیک، کلینکر سیمان، محصولات فلزی، محصولات پلاستیکی و محصولات پتروشیمی شامل می‌شود.

 

غلامی با اشاره به میزان کالاهای صادراتی از مرز مهران در سال گذشته، بیان کرد: سال ۱۴۰۱ مجموع صادرات از گمرکات استان ایلام بیش از سه میلیون و ۲۵۹ هزار تن به ارزش یک میلیارد و ۶۰۹ میلیون دلار بوده که از لحاظ وزن ۴۴ درصد و از لحاظ ارزش ۳۹ درصد رشد نشان می‌دهد که این مقدار صادرات یک رکورد جدید در تمام سالیان فعالیت گمرک است.

 

وی با بیان اینکه سال گذشته رکورد وزنی مجموع صادرات در طول تمامی سال‌های فعالیت گمرک استان ایلام شکسته شد، افزود: گمرک مهران همچنان با اختلاف در صدر ۱۲ گمرک مرزی با عراق قرار دارد.

 

مدیرکل گمرک استان ایلام تأکید کرد: در حال حاضر تردد کامیون‌های صادراتی به مرز مهران در جریان و صادرات کالا بدون وقفه و مشکل خاصی در حال انجام است.

 

انتهای پیام/ر