سرویس: سیاسی
کد خبر: 59493
|
10:49 - 1402/03/04
نسخه چاپی

فرماندار هلیلان:

فتح خرمشهر مقدمه سایر فتوحات رزمندگان دوران مقدس بود

فتح خرمشهر مقدمه سایر فتوحات رزمندگان دوران مقدس بود
فرماندار هلیلان گفت: پس از فتح خرمشهر تمام محاسبات اتاق‌های جاسوسی دشمنان بر هم زده شد و این فتح بزرگ مقدمه دیگر فتوحات رزمندگان در دوران دفاع مقدس بود.

کورش عیوضی فرماندار هلیلان در گفتگو با خبرنگار ایلام بیدار ضمن تبریک حماسه فتح خرمشهر و نکوداشت نام و یاد شهدای فتح خرمشهر عملیات بیت‌المقدس را یکی از پیچیده‌ترین عملیات نظامی جهان برشمرد که با مشارکت نیروهای ارتش، سپاه و بسیج انجام گرفت و پس این عملیات بود که تمام محاسبات اتاق‌های جاسوسی دشمن بر هم زده شد.

 

 

 

وی در ادامه صحبت‌های خود گفت: فتح خرمشهر از جنبه‌های مختلف حایز اهمیت است: خرمشهر یکی از راهبردی‌ترین بنادر خاورمیانه بود.

 

این بندر در تاریخ معاصر از جایگاه استراتژیک بالایی برخوردار بود و به همین خاطر تسلط بر آن دارای اهمیت ویژه‌ای بود.

 

 

 

عیوضی در ادامه با اشاره به رشادت‌ها و دلاوری‌های فرزندان ایران اسلامی در دفاع از این شهر عنوان داشت: در ابتدای جنگ تحمیلی ارتش آن انسجام لازم را نداشت، سپاه تازه‌تأسیس شده درگیر غائله تجزیه‌طلب‌ها بود و بین نیروهای مسلح انسجام لازم نبود؛ اما خوشبختانه با تدابیر جوانان لایق این سرزمین و رهنمودهای پیر جماران آزادسازی خرمشهر در سال ۶۱ در دستور کار قرار گرفت.

 

 

 

فرماندار هلیلان یادآور شد: بالاخره بعد از ۱۹ ماه و تقدیم ۶۰۰۰ شهید خونین‌شهر به آغوش میهن بازگشت.

 

 

 

عیوضی با بیان اهمیت حفظ و نشر این حماسه‌ها بیان داشت: مقام معظم رهبری در بحث جهاد تبیین از جوانان خواستند که نگذارند این سلحشور‌ی‌ها و این جان‌فشانی فراموش شود و بر همین اساس بر ما واجب است که در تحقق این سخن از جان‌ودل مایه بگذاریم.

 

 

 

فرماندار هلیلان در پایان سخنانش گفت: نقش مسجد جامع خرمشهر در سازماندهی نیروها در آن زمان در همه ابعاد حائز اهمیت بود، عکس‌های هنگام فتح خرمشهر و برپایی نماز جماعت رزمندگان در مسجد جامع نشانه ابعاد والای ایمان و تقوای رزمندگان اسلام بود شهیدان والامقامی نظیر جهان‌آرا، حسن باقری، صیاد شیرازی و احمد کاظمی از فرماندهان میدانی و تأثیرگذار عملیات بودند که به روان پاک همه شهدای اسلام خصوصاً شهدای عملیات بیت‌المقدس و دفاع مقدس درود می‌فرستیم درود می‌فرستم که حماسه‌ای بزرگ را در تاریخ این مرزوبوم به یادگار گذاشتند.

 

انتهای پیام/ر

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد

تازه ترین مطالب