سرویس: سیاسی
کد خبر: 59385
|
00:24 - 1402/11/09
نسخه چاپی

امام جمعه ایلام:

حجاب و عفاف سدی محکم در مقابل تهاجم فرهنگی دشمن است

حجاب و عفاف سدی محکم در مقابل تهاجم فرهنگی دشمن است
امام جمعه ایلام گفت: حجاب و عفاف سدی محکم در مقابل تهاجم فرهنگی دشمن است.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین الله نور کریمی‌تبار در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «ایلام بیدار» گفت: باید از خودمان شروع کنیم و برای تشویق زنان، دختران و جوانان جامعه به فریضه نماز و نماز جماعت باتکیه‌بر باورها و اعتقادات دینی تلاش کنیم.

امام‌جمعه ایلام عنوان کرد: حضرت فاطمه زهرا (س) بهترین و مبارک‌ترین الگوی آفرینش برای جامعه بشری است.

وی با اشاره به اینکه برای تربیت جوان مؤمن، انقلابی و پای‌کار، برنامه‌ریزی کرده و در این راستا باید هدفمند حرکت کرد. گفت: باید با فعال‌کردن هیئت‌های اندیشه‌ورز و استفاده از توان نیروهای نخبه و صاحب‌نظر برای رفع معضلات اجتماعی برنامه‌های کاربردی ارائه شود.

وی گفت: حضور کم‌رنگ خواهران در نمازجمعه یکی از خلأهای جامعه امروزی است و باید این موضوع آسیب‌شناسی شده و موانع موجود دراین‌خصوص رفع گردد.

کریمی‌تبار با بیان اینکه دشمنان با بهره‌گیری از ابزارهای رسانه‌ای و فضای مجازی به دنبال ضربه‌زدن به فرهنگ حجاب و عفاف در جامعه هستند، گفت: فعال‌کردن هیئت‌های اندیشه‌ورز در حوزه بانوان نقش مهمی در مقابله با آسیب‌های اجتماعی دارد.

نماینده ولی‌فقیه در استان و امام‌جمعه ایلام تصریح کرد: حجاب و عفاف سدی محکم در مقابل تهاجم فرهنگی دشمن است که دشمن از گذشته تاکنون روی آن تمرکز کرده تا بتواند به زیرساخت‌های اسلام ضربه بزند.

وی خاطرنشان کرد: باید توجه داشت که مسئله عفاف و حجاب یک ضرورت در جامعه است که باعث ایجاد امنیت در جامعه می‌شود همچنین حجاب در اسلام به معنای پرده نشینی نیست، بلکه به معنای پوششی معقول برای جلوگیری از فساد، و حفظ کرامت زن است.

کریمی‌تبار یادآور شد: حضرت زهرا (س) در عین آن که حجاب کامل را رعایت می‏کرد، حجاب را پرده‏نشینی و انزوای زنان نمی‏دانست، بلکه شواهد بسیاری وجود دارد که آن حضرت حجاب را هرگز دست‌وپاگیر و مانع تلاش‏های اجتماعی و سیاسی نمی‏دانست. ازاین‌رو، در عرصه‏های مختلف اجتماعی و سیاسی شرکت فعّال داشت.

 

انتهای خبر/ر

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد

تازه ترین مطالب