سرویس: استان ایلام
کد خبر: 59369
|
00:14 - 1402/11/09
نسخه چاپی

یادداشت؛

دسترسی بدون نظارت اینترنت خطرجدی برای کودکان است

دسترسی بدون نظارت اینترنت خطرجدی برای کودکان است
دسترسی فزاینده به فضای برخط به‌خاطر آموزش و تهدیدات آسیب‌های فراوانی برای کودکان به همراه دارد که اگر دراین‌خصوص غفلت یا کم‌کاری شود هزینه‌های سنگینی برای خانواده‌ها، جامعه و به‌خصوص سیستم آموزشی در برخواهد داشت.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «ایلام بیدار»، محمدحسین منصوری مدرس سواد رسانه در یادداشتی با عنوان دسترسی بدون نظارت اینترنت خطر جدی برای کودکان است نوشت: دسترسی فزاینده به فضای برخط به‌خاطر آموزش و تهدیدات آسیب‌های فراوانی برای کودکان به همراه دارد که اگر دراین‌خصوص غفلت یا کم‌کاری شود هزینه‌های سنگینی برای خانواده‌ها، جامعه و به‌خصوص سیستم آموزشی در برخواهد داشت.

برخی از خانواده‌ها در سیستم آموزش برخط مدارس در شرایط کرونا، بیشتر نگران افت تحصیلی فرزندان خود هستند درحالی‌که مراقبت از کودکان در فضای مجازی باید دغدغه آن‌ها باشد، چراکه تهدیدات این فضا به‌مراتب مهم‌تر و خطرناک‌تر از افت تحصیلی دانش‌آموزان است.

تغییر رژیم مصرف فضای مجازی در پی کرونا برای دانش‌آموزان، طی یک سال گذشته باید اشاره کرد چرا که شرایط به گونه است که آموزش دانش‌آموزان برخط است باید ما از هر فرصتی استفاده کرده و دانش‌آموزان را حتی برای چند دقیقه از این فضا دور نگهداریم.

ساده‌ترین پیامد اعتیاد اینترنتی دانش‌آموزان را کاهش تعاملات اجتماعی دانش‌آموزان با اطرافیان است و اعتیاد اینترنتی در دانش‌آموزان باعث جایگزین‌شدن ارتباطات اجتماعی آن‌ها شده به‌گونه‌ای که شاهد کاهش ارتباط کلامی و خلاصه‌شدن عواطف و احساسات آن‌ها در شکلک‌های ارسالی صفحات مجازی هستیم و این روند در شکل‌گیری شخصیت اجتماعی آن‌ها اختلال ایجاد می‌کند.

 

 

 

انتهای پیام/ک

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد

تازه ترین مطالب