سرویس: استان ایلام
کد خبر: 54287
|
13:44 - 1400/10/30
نسخه چاپی

برف ایلام را سفید پوش کرد؛

آغاز بارش برف در ایلام ؛ تردد در محورها فقط با زنجیر چرخ امکان پذیر است

آغاز بارش برف در ایلام ؛ تردد در محورها فقط با زنجیر چرخ امکان پذیر است
بارش برف دوباره استان ایلام را سفید پوش کرد ولی تردد در محورها فقط با زنجیر چرخ امکان پذیر است.

به گزارش ایلام بیدار ، مطابق پیش بینی‌های هواشناسی استان ایلام از امروز بارش برف در ایلام آغاز شده و تا فردا در استان ادامه دارد.

مدیرکل مدیریت بحران استان ایلام با اشاره به پیش بینی هواشناسی از صدور هشدار سطح نارنجی در استان خبر داد.

مجید بگلریان بیان داشت: از امروز تا اواحر امشب شاهد نفوذ سامانه بارشی و سرد در استان هستیم.

وی افزود: سامانه جوی مذکور مخاطراتی مثل برف، یخبندان در مناطق سردسیری به همراه دارد، همچنین در مناطق گرمسیری با احتمال رعد و برق، مه، وزش باد شدید و کاهش محسوس دما خواهد داشت.

بگلریان گفت: در اثر مخاطره، آبگرفتگی معابر، بالا آمدن سطح رودخانه‌ها و وقوع روان آب، به دلیل یخبندان و بارش برف اختلال در تردد جاده‌ای بخصوص جاده‌های کوهستانی به وجود خواهد آمد.

مدیرکل مدیریت بحران استان ایلام تاکید کرد: اعضای ستاد پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی پاسخ به بحران استان ضمن آماده باش، اطلاع رسانی لازم، احتیاط در تردد جاده‌ای جهت مقابله با حوادث احتمالی، عدم اسکان و دوری از حاشیه رودخانه‌ها و مسیل‌ها، پرهیز از صعود به ارتفاعات و انجام سایر تمهیدات پیشگیرانه را در دستور کار خود قرار دهند.

تعطیلی مدارس استان

طبق اطلاعیه رسمی ستاد مدیریت بحران استان ایلام، مدارس و امتحانات در مقاطع ابتدایی، متوسطه‌ی اول و متوسطه‌ی دوم امروز پنجشنبه تعطیل شد.

لغو پروازها

پرواز نوبت صبح پنجشنبه شرکت آسمان در مسیر تهران - ایلام - تهران به دلیل بارش شدید برف لغو شد.

تردد در جاده‌های ایلام فقط با زنجیر چرخ امکان پذیر است

رئیس پلیس راه ایلام اظهار کرد: بارش برف از ساعاتی پیش در محورهای مواصلاتی استان شروع شده و همچنان ادامه دارد.

سرهنگ ابوالفضل کهزادی افزود: رعایت فاصله طولی، استفاده از زنجیرچرخ و تجهیزات ایمنی، اطمینان از سالم بودن برف پاک کن‌ها، سالم بودن سیستم روشنایی خودرو و همراه داشتن وسایل گرمایشی و سایر تجهیزات زمستانی و مقادیری مواد خوراکی از ملزومات سفر در هوای سرد زمستانی است که رانندگان باید همواره این نکات را رعایت کنند.

رئیس پلیس راه ایلام بیان کرد: از رانندگان انتظار می‌رود همواره با سرعت مطمئنه حرکت کرده و نهایت همکاری را با تمامی نهادهای خدمات رسان در سطح محورهای مواصلاتی داشته باشند.

مشترکان ایلامی انشعابات آب و فاضلاب را از یخ زدگی محافظت کنند

شرکت آب و فاضلاب استان ایلام با صدور اطلاعیه‌ای از مشترکان این شرکت خواست، انشعابات و تاسیسات آبرسانی خود را از یخ زدگی محافظت کنند.

شرکت آبفای استان ایلام از مشترکین خواسته است، در این ایام که هوا یخبندان است از ریختن آب داغ یا آب گرم بر روی کنتور و یا روشن کردن آتش در حوضچه کنتور برای باز شدن یخ زدگی خودداری همچنین هنگام بروز هرگونه حادثه در خصوص انشعابات آب، مراتب را به مرکز ارتباطات مردمی (۱۲۲) اعلام کنند.

عملکرد مجموعه مدیریت شهری ایلام برای مقابله با بارش برف ضعیف است

علی اکبر بسطامی نماینده مردم ایلام در مجلس صبح امروز پنجشنبه با حضور در سطح شهر ایلام و محورهای مواصلاتی از روند خدمات‌رسانی در زمان بارش برف بازدید کرد و در جریان اقدامات انجام شده قرار گرفت.

بسطامی در حاشیه این بازدیدها در تماس تلفنی با بهرام نیا استاندار ایلام، بر لزوم بسیج تمامی دستگاه‌ها به منظور برطرف کردن مشکلات موجود تاکید کرد و گفت: بعد از چندین سال انتظار خوشبختانه طی چند روز اخیر شاهد نزول رحمت الهی هستیم و به همین دلیل انتظار می‌رود که مدیران با خدمت رسانی به موقع به مردم اجازه ندهند که کمبود خدمات و امکانات این شیرینی را تلخ کند.

نماینده مردم ایلام با انتقاد از مدیریت بحران استانداری ایلام اظهار داشت: با توجه به پیش بینی‌های کارشناسان هواشناسی مبنی بر بارش سنگین برف طی روز پنج‌شنبه، می‌بایست تمامی تمهیدات لازم جهت اطلاع رسانی دقیق و جلوگیری از بروز مشکلات توسط مدیریت بحران استانداری ایلام اندیشیده می‌شد.

وی هم‌چنین عملکرد مجموعه مدیریت شهری ایلام در مقابله با بارش برف در سطح شهر ایلام را ضعیف و نامطلوب عنوان کرد و اظهار داشت: در چنین مواردی نقش مسئولین بسیار پر رنگ تر خواهد شد و عدم حضور مسئولین و نیروهای مدیریت شهری در این شرایط ویژه به هیچ عنوان قابل قبول نیست.

طبق اعلام هواشناسی استان ایلام سامانه بارشی تا امشب در استان ایلام فعال است.

 

انتهای پیام/ر

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد