سرویس: استان ایلام
کد خبر: 4435
|
20:01 - 1392/08/11
نسخه چاپی

نقدی بر سخنان نمایندگان استان در مجلس شورای اسلامی/

آدم زنده وکیل و وصی نمی خواهد

آدم زنده وکیل و وصی نمی خواهد
آقای علی محمدی! شعار برعلیه ولایت فقیه،توهین به تمثال مبارک حضرت امام (ره)،شکستن حرمت مراسم عاشورا و توهین به حضرت امام حسین (ع) را چگونه می خواهید توجیه کنید؟

خدارحم سحری:به دنبال نشست خبری استاندار محترم ایلام جناب آقای مهندس مروارید،حواشی بسیاری پیرامون این نشست خبری صورت گرفت.

به عنوان کسی که فایل صوتی این نشست خبری را شنیده ام مواضع استاندار محترم ایلام،جناب آقای مروارید بسیار قابل تامل و عجیب بود.

اما بنا بر ملاحظاتی فعلا قصد پاسخ گویی به سخنان وی را نداشته ولی به نظر می رسد که استاندار محترم ایلام شخصا نظر شفاف و روشن خود را در خصوص فتنه 88 برای مردم شهید پرور استان مشخص نماید.

در این یادداشت بیشتر به دنبال روشنگری در خصوص مواضع دو تن از نمایندگان محترم مردم استان در مجلس شورای اسلامی یعنی آقایان شوهانی و علی محمدی هستم.

آقای دکتر شوهانی که دارای مدرک دکترای علوم سیاسی هستند بعد از بازتاب گسترده سخنان استاندار ایلام در رسانه های داخلی و خارجی در گفت و گویی با دانا این طور از استاندار ایلام دفاع می کند:مروارید از سر عصبانیت گفته که حوادث سال 88 را فتنه نمی‌داند.

وی همچنین می گوید:  سایت قدس آنلاین یک مصاحبه بعد از آن جلسه با آقای مروارید گرفت و نظرش را صریحا درباره فتنه 88 پرسید و استاندار هم این موضوع را محکوم کرد و گفته در حد فاجعه است.

نکته قابل تامل سخنان آقای شوهانی تایید سخنان استاندار ایلام در حمایت از فتنه است،یعنی به واقع آقای شوهانی هم بر این سخن استاندار ایلام که گفته اند فتنه 88 را فتنه نمی دانم صحه گذاشته اند.

آقای شوهانی ظاهرا برای کاستن فشار ها از روی دوش استاندار ایلام به جمله ای قابل تامل می رسند؛مروارید از سر عصبانیت گفته که حوادث سال 88 را فتنه نمی‌داند؛اکنون باید از آقای شوهانی پرسید که در کدام ادبیات سیاسی اظهارات یک مسول سیاسی اینگونه توجیه می شود ؟آیا هر مسئولی اجازه دارد در وقت عصبانیت هر سخنی را بر زبان خود جاری سازد؟حتی سخنی بر خلاف نظر صریح و شفاف رهبری در فتنه 88؟

آقای شوهانی به خبر سایت قدس آنلاین اشاره می کنند،اما وی ناخواسته جمله ای را بر زبان جاری ساخته که شاید از دید بسیاری از مردم استان مغفول مانده باشد و آن هم این است؛ سایت قدس آنلاینیک مصاحبه بعد از آن جلسهبا آقای مروارید گرفت؛این سخن دکتر شوهانی تاکید می کند که مصاحبه استاندار ایلام در خصوص محکومیت فتنه 88 بعد از جلسه رخ داده است؛به نظر می رسد هشدارهای اطرافیان استاندار محترم وی را مجاب کرده که سخنی بر خلاف گفته اصلی خود در نشست خبری بیان کند.

سوالی که مطرح می شود این است،چرا استاندار محترم در خود جلسه که تمامی خبرنگاران عزیز حضور داشته اند فتنه 88 را محکوم نکرد و چرا پس از ترک جلسه توسط خبرنگاران در اعتراض به سخنان وی،جناب مروارید به فکر محکومیت فتنه افتاده اند؟

اما دیگر نماینده مردم استان آقای علی محمدی در مراسم معارفه شهردار ایلام در سخنانی غیر قابل باور می گوید:نباید به دنبال مسائل حاشیه ای باشیم و برخی افراد مریض با مزاحمتهای الکی دنبال این هستند که جو زیبایی که در استان حاکم است را به حاشیه بکشانند.

آقای علی محمدی باید به سوالاتی که اکنون ذهن بسیاری از مردم استان را به خود مشغول داشته پاسخ بگوید.

آقای علی محمدی ! کجای حوادث فتنه 88 را فراموش کنیم که مریض به حساب نیاییم؟آيا، ادعاي تقلب در انتخابات، با هدف مشخص حمله به جمهوريت نظام و به توصيه جرج سوروس صهيونيست مطرح نشده بود؟! آيا شعار نه غزه، نه لبنان، جانم فداي ايران!! خواسته رژيم صهيونيستي براي روز قدس نبود؟! آيا شعار به نفع آمريكا در روز جهاني مبارزه با استكبار، حذف قيد اسلام از جمهوري اسلامي ايران، دريافت كمك مالي از ملك عبدالله سعودي و چند كشور اروپايي، ائتلاف آشكار و اعلام شده با منافقين و بهايي ها و سلطنت طلب ها و ماركسيست ها و... و صدها جنايت ديگر از سوي سران و عوامل فتنه صورت نپذيرفته بود؟ و آيا اين همه، مصداق بارز خيانت و جنايت نيست؟! 

آقای علی محمدی! شعار برعلیه ولایت فقیه،توهین به تمثال مبارک حضرت امام (ره)،شکستن حرمت مراسم عاشورا و توهین به حضرت امام حسین (ع) را چگونه می خواهید توجیه کنید؟

همه مردم ولایت مدار استان شما را فردی ولایی و پیرو رهبری می دانند و از شما انتظار بیشتری داشتند.

با نظر خوشبینانه معتقدم که سخنان این دو نماینده پرتلاش و عزیز استان در راستای کم کردن حاشیه ها رخ داده است و نه چیز دیگر.

اما از دیگرنکاتی که پیرامون سخنان استاندار محترم رخ داد،انتقاد شدید از خبرنگار سوال کننده فتنه 88 بود؛برخی از افراد به این دلیل پیش پا افتاده  استناد کرده اند که چرا این خبرنگار در خصوص برنامه ها سوالی نکرده و چرا سوالی حاشیه ای پرسیده است!!!

باید به این عزیزان گفت هر خبرنگاری آزاد است که هر سوالی را بپرسد ؛مگر در اولین نشست خبری رئیس جمهور از وی در خصوص فتنه 88سوال نشد؟کجای این سوال ایراد دارد؟آیا آقای مروارید به عنوان یکی از مدیران دولتی نباید موضع خود را در خصوص فتنه 88 بیان نماید؟

آقایان علی محمدی و شوهانی باید در نظر داشته باشند که ملاک اصلی تایید وزیران پیشنهادی دولت تدبیر و امید در مجلس شورای اسلامی نظر آنها در خصوص فتنه 88 بوده است و هرکدام از این وزیران پیشنهادی که در این خصوص موضع نگرفتند با رای عدم اعتماد مواجه گردیدند.

در پایان به نمایندگان عزیز توصیه می شود که اجازه دهند که شخص استاندار ایلام نظرشان را در خصوص فتنه 88 بیان کنندچرا که آدم زنده وکیل و وصی نمی خواهد. 

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد