سرویس: استان ایلام
کد خبر: 30231
|
08:39 - 1396/09/19
نسخه چاپی

گزارش؛

سهم اندک مهرانی ها از درآمدهای اقتصادی اربعین

سهم اندک مهرانی ها از درآمدهای اقتصادی اربعین
جمعی از شهروندان مهرانی این سوال را مطرح می کنند که دولت درآمد حاصله از دو پارکینگ برکت و اربعین در کجا هزینه شده و سهم شهر مهران از این درآمدها چقدر است؟

به گزارشايلام بيدار به نقل از آوای مهران ، ماه محرم ماه عزاداری سرور و الا شهیدان امام حس که و چند سالی است که پیاده روی اربعین به فرصتی برای زیارت مردم ولایتمدار ایران و جهان مرسوم شده است.

در این پیاده روی مردم با جان و دل هرچه دارند را در طبق اخلاص گذاشته و با دلی پاک مسیرهای خروجی سه گانه مرز ایران تا عتبات عالیات را برخی با پای پیاده و برخی با پای دل می پیمایند.

یکی از مرزهای سه گانه خروجی ایران به سمت عتبات عالیات مرز بین المللی مهران است که با توجه به اینکه کوتاهترین فاصله را با نجف و کربلا دارد معمولا مورد توجه خیل عظیمی از زائران اباعبداله قرار گرفته و بیشترین حجم ورود و خروج زائرین این از این مرز صورت می گیرد.

اما فراهم کردن تهیلات عبور و مرور در این مرز نیز یکی از ضروریات است که مردم انتظار دارند که دولت تسهیلات ویژه ای را در نظر گرفته و با ارائه خدمات مناسب سختی های احتمالی سفر به کربلا را کم کرده و مردم مناطق مرزی نیز به نسبت سهمی در درآمدهای کسب شده اربعین داشته باشند که در این وادی اما بررسی ها نشان می دهد که امسال بر خلاف این روند درامدهای اربعین تنها برای برخی ادارات کسب شده است.

برای نمونه ذکر این نکته ضروریست که امسال زیرساخت های مورد نیاز پارکینگ اربعین مهران با 90 هکتار مساحت برای تسهیل در امد و شد زوار آماده و در راستای خدمات رسانی به زائران اربعین حسینی به بخش خصوصی واگذار شد کهبررسی ها نشان می دهد که حدود 40 درصد درآمد آن به دولت پرداخت شده است.

دیگر پایانه مهران پایانه مسافری برکت بود که همچون پارکینگ اربعین در زمینی به مساحت 30 هکتار در چهار بخش مجزا در هشت کیلومتری پارکینگ بزرگ اربعین احداث و مختص استقرار اتوبوس های بین شهری بوده است.

این پایانه در چهار بخش ساخته شد که در هر بخش آن اتوبوس های متعلق هر استان از کشور مستقر شدند و سکوهایی برای فروش بلیط و محلی برای استقرار شرکت های مسافربری و همچنین سکوهای پارک سوار مخصوص پیاده و سوار شدن مسافران در این پایانه در نظر گرفته شد.

با توجه به اینکه نرخ ورودی خودرو به این پارکینگ اربعین حدود 30 هزار تومان بود است بنابراین با حسابی سرانگشتیسهم دولت را در این فعالیت اقتصادی براورد کرد که می تواند به عنوان یکی از منابع کسب درآمد در سایر بخشها و زیرساخت های شهر مهران و برای مردم همین منطقه هزینه میشد.

در این راستا جمعی از شهروندان مهرانی در گفتگو با خبرنگار آوای مهران این سوال را مطرح کردند که درآمد حاصله از دو پارکینگ برکت و اربعین در چه جایی هزینه شده است و سهم شهر مهران از این درآمدها چقدر است؟

جعفری از شهروندان مهرانی میگوید : انتظار داریم تا دولت در خصوص صرف هزینه هایی که توسط پارکینگ ها کسب درآمد کرده است شفاف سازی کند.

وی ادامه داد: شهر مهران به لحاظ زیبایی و امکانات تفریحی در فقر به سر برده و با توجه به موقعیت استراتژیکی که دارد انتظار داریم تا در این زمینه دولت بیشتر به فکر مردم منطقه باشد.

منصوری دیگر شهروند مهرانی میگوید : مسئولان دولتی باید تلاش کنند درآمد حاصله از این پارکینگها را درجهت زیرساختهای شهری و رفع نواقص امکانات و رفاهیات شهر مهران بکار ببرند.

با این حال امیدواریم که مسئولان دولتی با شفاف سازی جوابگوی درخواست مردم بوده و هرچه زودتر با استفاده از درامد حاصله نسبت به رفع مشکلات شهری تلاش کنند و با فراهم کردن زیرساخت های لازم در مهران تسهیلات لازم را برای پیاده روی های سالهای بعد نیز فراهم کنند.

 

انتهای پیام/الف

 

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد

تازه ترین مطالب